2020-02-04, 22:47
Medlem
Detta är en rolig och intressant tråd. Men Yggdrasils inlägg är helt verklighetsfrånvarande han kan varken läsa eller skriva och skjuter från höften när han presenterar siffror.
Tex att inkört per pass skulle ligga på 2200-3100 på TSAB. Det finns ju svart på vitt på var inkört är per pass. Eller att 90% skulle välja TSAB för att de inte står ut med cabonline. Detta är ju såklart helt fel oxå precis som samtliga inlägg som kommer från den användaren.

Jag rattar oxå för TSAB så jag vet vad som är riktigt och inte. Man kan och får ha sina personliga uppfattningar såklart men denna användaren använder sina egna helt ogrundade siffror till att återspegla TSAB:s siffror , vilka helt enkelt inte stämner.
Citera
2020-02-05, 00:48
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi335
Detta är en rolig och intressant tråd. Men Yggdrasils inlägg är helt verklighetsfrånvarande han kan varken läsa eller skriva och skjuter från höften när han presenterar siffror.
Tex att inkört per pass skulle ligga på 2200-3100 på TSAB. Det finns ju svart på vitt på var inkört är per pass. Eller att 90% skulle välja TSAB för att de inte står ut med cabonline. Detta är ju såklart helt fel oxå precis som samtliga inlägg som kommer från den användaren.

Jag rattar oxå för TSAB så jag vet vad som är riktigt och inte. Man kan och får ha sina personliga uppfattningar såklart men denna användaren använder sina egna helt ogrundade siffror till att återspegla TSAB:s siffror , vilka helt enkelt inte stämner.

Men om du är anställd som åkare eller chaufför inom TSAB som jag är, så kan väl du säga siffrorna här och nu istället om du har bättre koll. -Jag sa aldrig att jag kunde siffrorna men 2000kr per pass är inte direkt högt väl..... ?

Kan säga att min bil har taxinummer 1137 just nu i skrivande stund en Ford jävel.....

Ser du den då är det kanske jag 😂

Sen tjänar väl inte alla storkovan heller , ska man köra tqxi för att bli rik? Nee inte direkt då borde folk byta jobb för längesen.

Jag kör för de är ett slappt jobb bara sitta o vänta o vänta på körning. Som jag skrivit tidigare jag stressar inte o jag jagar inte körningar som vissa andra. Finns ingen mening med att jaga jaga kunder en fredag 12h
Citera
2020-02-08, 16:36
Avslutad
Vilka är de besta åkarna som kör för TSAB?
Senast redigerad av Zeusy 2020-02-08 kl. 16:41.
Citera
2020-02-09, 18:52
Avslutad
Ingen?
Citera
2020-02-09, 21:15
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Vilka är de besta åkarna som kör för TSAB?

De som har föest bilar
De som har chaufförer på ett rullande schema
Med andra ord Förmiddag + Eftermiddag+ natt
Där bilen bars står still vid service
De åkarna har mkt cash.

Finns ju de som aldrig servar heller
Citera
2020-02-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
De som har föest bilar
De som har chaufförer på ett rullande schema
Med andra ord Förmiddag + Eftermiddag+ natt

Där bilen bars står still vid service
De åkarna har mkt cash.

Finns ju de som aldrig servar heller

Detta är nyckeln till att tjäna pengar på taxi. Kan du som åkare få dina chaufförer att befinna sig på specifika platser (dvs inte flygplats och centralstation) vid vissa tidpunkter vinner du mycket. Låt inte dina chaufför jobba när de vill.

Kör korta sträckor och se till att få en returkörning och kör inte tom så tjänar du massor med pengar.
Citera
2020-02-09, 21:35
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Detta är nyckeln till att tjäna pengar på taxi. Kan du som åkare få dina chaufförer att befinna sig på specifika platser (dvs inte flygplats och centralstation) vid vissa tidpunkter vinner du mycket. Låt inte dina chaufför jobba när de vill.

Kör korta sträckor och se till att få en returkörning och kör inte tom så tjänar du massor med pengar.

Aa fast jag har ett tips
Gillar du gå upp tidigt ?
Åk till Arlanda runt 04:00 stanna högst där till 05:30.
Det är då de e mest rush från nattflygen som ankommer , natt / tidig morgon.
Det andra se till att vara först inne på remoten eller taxikön på Arlanda bara där vinner du tid som sagt.
Hmm har ni mer tips inne i stan på hur ni och nan ska köra?

Jag själv plockar upp kund exempel på bagargatan till Tomtvägen.

Låt säga på 500kr
Då stannar jag i de området tills ny körning kommer.
Jag orkar fan inte åka runt med tom bil
Citera
2020-02-09, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Aa fast jag har ett tips
Gillar du gå upp tidigt ?
Åk till Arlanda runt 04:00 stanna högst där till 05:30.
Det är då de e mest rush från nattflygen som ankommer , natt / tidig morgon.
Det andra se till att vara först inne på remoten eller taxikön på Arlanda bara där vinner du tid som sagt.
Hmm har ni mer tips inne i stan på hur ni och nan ska köra?

Jag själv plockar upp kund exempel på bagargatan till Tomtvägen.

Låt säga på 500kr
Då stannar jag i de området tills ny körning kommer.
Jag orkar fan inte åka runt med tom bil

Det låter bra. Man får testa.
Citera
2020-02-12, 19:21
Avslutad
Jag har en fråga om körprovet för taxi. Hur går det?
Citera
2020-02-13, 21:10
Avslutad
Citat:
Jag har en fråga om körprovet för taxi. Hur går det?

Det går bra!
Citera
2020-02-13, 21:15
Avslutad
Just det, men vad får man att göra?
Citera
2020-02-13, 22:54
Avslutad
Citat:
Just det, men vad får man att göra?

Jag fick visa hur man kontrollerar bromsarna och däcken, samt säkra bilen för skolskjuts. Sen fick jag navigera till en adress med hjälp av GPS och krypköra omkring på en smal gångväg.

Du ska köra lungt, kontrollerat och effektivt på ett så säkert sätt som möjligt, och veta hur man säkerhetskontrollerar olika delar av bilen. Var beredd på att eventuellt få frågor om trafik-eller taxiregler. Öva på att följa en GPS om du inte har gjort det förut. Rekommenderar att använda Waze på telefonen med en vettig hållare. Finns säkert en sån där tegelstens-GPS att låna om du vill det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in