2020-02-07, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdasa512e6asd12
Den berömde "någon"/"någon annan". Låter lite som en Messiah som ska komma ned från himmelen och lösa alla våra problem. Jag håller med, vi håller tummarna!

Själv så befinner jag mig minst sex timmar ifrån Stockholm. Förövrigt så tror jag inte vedergällning löser några problem i detta fall. Möjligen om rånarna avlider, men då skapas nya problem...

Du kanske bor nära Stockholm?
Citera
2020-02-07, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Nyheter Idags artikel innehåller så pass mycket detaljer att någon bör kunna lista ut vilken tingsrätt som haft hand om ärendet, och begära ut åtal, FUP och dom (när den kommer). De vidriga, rasistiska, svenskhatande babbar som begick detta brott bör ABSOLUT hängas ut!

@moderator: Trådens rubrik bör uppdateras med tid och plats för brottet, t.ex. "Södra Stockholmsområdet, december 2019".

Nu känner jag icke till den Stockholmska geografin, men vi har lite att gå på.

Geografiska platser: Björkhagens tunnelbanestation, Kärrtorp och slutligen Farsta. Vad jag förstår finns bara en endaste tingsrätt i Stockholm. Nu vet jag inte hur det fungerar och om ovanstående områden räknas till Stockholms län.

Gärningsmännen var vid tillfället 16 och bör således vara födda 2003.
Senast redigerad av ArrigoSacchi 2020-02-07 kl. 03:10.
Citera
2020-02-07, 10:18
Medlem
vonblixens avatar
Filmen verkar borttagen på vimeo!
Någon som vet var den finns nu?
Citera
2020-02-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Nu känner jag icke till den Stockholmska geografin, men vi har lite att gå på.

Geografiska platser: Björkhagens tunnelbanestation, Kärrtorp och slutligen Farsta. Vad jag förstår finns bara en endaste tingsrätt i Stockholm. Nu vet jag inte hur det fungerar och om ovanstående områden räknas till Stockholms län.

Gärningsmännen var vid tillfället 16 och bör således vara födda 2003.

Jag bor inte heller i Stockholmsområdet, och har inte stenkoll på geografin. Men några snabba Google-sökningar visar att samtliga tre brottsplatser ligger inom Stockholms kommun. Jag har dock inte lyckats hitta någon information om hur de olika tingsrätterna i Stockholmsområdet fördelar ärenden sinsemellan.

Det finns - om jag förstått saken rätt - fem tingsrätter i Stockholmsområdet: Stockholms, Nacka, Solna, Södertörns, Attunda. I det aktuella fallet skulle man kunna tänka sig att ärendet handläggs av Stockholms tingsrätt, eftersom samtliga tre brottsplatser ligger inom Stockholms kommun. Men vad vet jag? Det är möjligt att man går efter andra principer. Kanske baseras ärendefördelningen på var de åtalade är hemmahörande, eller på var brottsoffer/målsägande är hemmahörande. Kanske har man ett system som innebär att ärenden med minderåriga förövare handläggs av en särskild tingsrätt. Eller kanske fördelas ärenden olika beroende på skiftande arbetsbelastning mellan olika tingsrätter.

Det förefaller dock, trots mitt resonemang ovan, mest rimligt att börja med att vända sig till Stockholms tingsrätt för att få ut åtal och ev. FUP. Om de säger sig inte känna till ärendet får man väl fortsätta med de andra tingsrätterna.
Citera
2020-02-09, 20:51
Avslutad
Citat:
Rättegången hölls nyligen och dom meddelas den 18 februari.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GlLRr/tonarsranare-urinerade-pa-sitt-offer--och-filmade
Citera
2020-02-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Filmen verkar borttagen på vimeo!
Någon som vet var den finns nu?
https://www.document.no/2020/02/06/innvandrergutter-urinerer-i-munnen-pa-svensk-gutt-og-filmer-ydmykelsen/
Citera
2020-02-09, 21:01
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Dom heter ju för fan samma saker.

Achmed eller Mohammed så har du träffat rätt.

Spelar namn någon roll när det inte är riktiga människor vi pratar om?
Vadå vill du skydda smutslimerna?
Citera
2020-02-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
GM säger ju ”vart är mina pengar”

Antagligen handlar det om en knarkskuld. Finns ju en del svenska kids som går på droger, han här kanske inte kunde betala tillbaka. Det är ju inte direkt som att man handlar på Klarna och har allvärldens tid på sig.

När det kommer till droger och försäljning så är ju både de kriminella och handlarna - ”oskyldiga svenskar” så att säga lika skyldiga. Utbud och efterfrågan.

Citat:
De unga rånarna tvingade ner sitt offer på marken och urinerade på honom.

Samtidigt som de sparkade och slog – och filmade alltihopa.

– De garvar och säger jävla vidriga svenne, din horunge, berättar den 18-åring som blev utsatt.

Peter, 18, var på väg hem på kvällen från sitt extrajobb. Han klev av tunnelbanan vid Björkhagen i Stockholm och märkte inte att han var förföljd.

Nästan hemma blev han attackerad av två gärningsmän. De tvingade till sig hans mobiltelefon och började fråga efter pengar.

– Jag säger att jag har 100 på kortet men 4 500 på sparkontot, berättar Peter, som egentligen heter något annat, i förhören.

Peter tvingades klä av sig naken och rånarna filmade ytterligare en sekvens.

Under hela tiden fick han höra glåpord och hot och en av rånarna sa att det inte var ”något personligt”.

– Men det var ju personligt så det skriker om det, säger Peter i förhör. De kränker ner på min ålder. De kränker ner på att jag är svensk.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GlLRr/tonarsranare-urinerade-pa-sitt-offer--och-filmade
Citera
2020-02-09, 21:02
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
De här smutsiga avskrädena måste verkligen straffas och det hårt.
Citera
2020-02-09, 21:03
Avstängd
Summer24s avatar
Fyfaan, jävla äckliga invandrarjävlar! Någon borde pissa på dom innan dom får ett skott i pannan och skickas hem i en bananlåda! Det är fan inte konstigt att folk röstar på SD. Hoppas folk beväpnar sig och går till attack om de blir utsatta. Det kommer jag att göra. Alla dagar i veckan. Hoppas dom får straff värt namnet och att pojkstackarn som blev utsatt får den hjälp han behöver! Skicka hem det jävla packet till alla politiker som välkomnat dom!!
Citera
2020-02-09, 21:03
Medlem
Wajis avatar
När jag ser sånt här så önskar jag verkligen att någon dödar dessa jävla berikare. Det är så vidrigt och det är verkligen så jävla sjukt. Av med passen, ta bort medborgarskapet och sätt in jakt på svinen.
Jag tycker inte de förtjänar att vara i detta land.
Citera
2020-02-09, 21:10
Medlem
Blir fan illa berörd av det här. Brukar rycka på axlarna åt mord och sprängningar och annat skit, men detta känns annorlunda. Hoppas på en hård dom, om inte annat för BO skull. Nästan så man vill dra igång en crowdfund för honom, eller stötta på något vis
Senast redigerad av Riven-Ost 2020-02-09 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in