2019-12-20, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarackNobama
Men vad ska man du med namnen?

Alla "kaozblattar" Sverige runt är likadana och drivs av en innerlig passion att straffa svennehoror.

Precis. Därför spelar det inte heller någon större roll exakt vilka blattar som hypotetiska svenska hämnare riktar sin hämnd emot. Det är kollektivet som räknas.

Även om detta kanske skedde i Sthlm så går det lika bra att fånga en slumpvis utvald neger i Malmö eller Kiruna, pissa den i munnen och lägga upp filmen på nätet.
Citera
2019-12-20, 08:08
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Jag menar NAMNEN. De ska hängas ut
Dom heter ju för fan samma saker.

Achmed eller Mohammed så har du träffat rätt.

Spelar namn någon roll när det inte är riktiga människor vi pratar om?
Citera
2019-12-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Dom heter ju för fan samma saker.

Achmed eller Mohammed så har du träffat rätt.

Spelar namn någon roll när det inte är riktiga människor vi pratar om?

Ja jag tycker det spelar roll att deras namn kommer ut och visar vilka de är. Men inte för dig tydligen
Citera
2019-12-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Ja jag tycker det spelar roll att deras namn kommer ut och visar vilka de är. Men inte för dig tydligen
Det beror ju på. Om man hamnat i en situation där man är tvungen att förhålla sig till huruvida den achmed eller mohammed man har framför sig är en hyvens prick eller ej så är det ju värdefull information. Om man, likt mig, aldrig någonsin har hamnat där och inte heller kan tänkas att behöva tvingas dit inom en överskådlig framtid så är det ganska meningslös information. Det är inte orimligt att anta att de flesta här på Flashback, inklusive Custom_made, inte tillhör skaran som behöver sortera bland sina achmeds i bekantskapskretsen.
Citera
2019-12-20, 14:33
Medlem
Atlasbokens avatar
Är BO verkligen svensk? Varför i helvete har han inte anmält för polisen? Helt stört inte detta kommit ut på riksnivå detta är ju ett hatbrott utan dess like. Absurdistan = Sverige
Citera
2019-12-20, 15:43
Medlem
Seriously.s avatar
Det kan vara svårt att vara modig i sådana situationer. Dessa ohyror skulle säkerligen sticka grabben med en kniv om han faktiskt stod upp för sig här, dom har ju varken rädsla för rättsväsendet eller respekt för andras liv. Är man medveten av detta så får man ju bestämma sig, riskera livet för att behålla en illusion av heder eller bli förnedrad och lida psykiskt istället. En hel del användare med rejäla fb-dasar här som med all förmodan aldrig funnit sig själva omringad av svartskallar med hat i ögonen som anser att pojken är patetisk, kan bara hoppas att dessa får lite livserfarenhet snarast.
Citera
2019-12-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av righteye
Ingen i denna tråden med någon form av information över huvudtaget, förutom mycket teorier om att detta händer varje dag nånstans i sverige pga sänkt testosteronhalt hos medelsvensson.

Finns inte ett enda inlägg som nämner plats,tid,datum,gm,bo,häktning,fup,målsnummer,poli sanmälan.

Finns inte nånting som styrker att videon är äkta, går inte bevisa om det är vattenflaska eller urin, ansiktet är blurrat så går inte se BO och lista ut nånting den vägen.

Förmodligen är tråden antingen till för att hetsa folk till att bli nazister, eller en honeypot för att samla in användarnamn på nazister på FB, förmodlingen expo,afa etc.

Ja det luktar fake, säkert en honey pot som du säger
Citera
2020-02-05, 21:15
Medlem
Denna tråd genererade till en början ganska många inlägg, men diskussionen verkar ha dött ut när det inte framkom namn eller andra närmare detaljer om gärningsmännen. En del skribenter trodde t.o.m. att historien var påhittad och att misshandeln aldrig skett.

Idag, 2020-02-05, tar Nyheter Idag upp fallet. I artikeln uppges bl.a. att två 16-åringen ställts inför rätta för brottet, att rättegången mot dem avslutades idag, samt att dom ska meddelas den 18 februari.

Ur artikeln:

Citat:
I början av december var en 18-årig man på väg hem från extrajobbet vid sidan om skolan, men vad han inte visste var att två personer hade fått upp ögonen för honom på tunnelbanan. Två 16-åringar, varav den ena ansåg sig behöva en telefon, hade bestämt sig för att råna honom. De två rånarynglingarna följer efter mannen, och när han kliver av vid Björkhagens tunnelbanestation går även de av tåget.

/…/

De två 16-åringarna hinner plötsligt ikapp och ger honom några slag i ansiktet innan en av dem lägger sin arm om honom medan den andre tar hans telefon. De säger till honom att de fick syn på honom på tunnelbanan och tyckte att han var en ful och smutsig svensk, och att de ville råna honom. Planen var att låta honom gå efter detta, men då de upptäcker att han är 18 år gammal och kan komma åt sina sparpengar gör de upp en ny plan.

De vill att 18-åringen skall ta ut pengar åt dem och tar honom med på en promenad till närbelägna Kärrtorp. Han utsätts inte för mer fysiskt våld vid detta tillfälle, men både han och hans familj blir hotade, och han får utstå flera tillmälen.

– Jo, de sa bland annat också när vi… Det här är inget personligt mot dig vi gör det här för att överleva. Det är en viktig detalj men det var ju personligt så det skriker om det. De kränker ner på min ålder. De kränker ner på att jag är svensk, berättar 18-åringen i förhör.

I Kärrtorp kan de inte ta ut några pengar, för 18-åringen har nästan inga pengar på kortet, och eftersom han blev tvingad att nollställa telefonen kan han inte själv föra över pengar mellan olika konton. Istället tvingas han ringa sin mor och ber henne att swisha över 2000 kronor

/…/

Efter att ha irrat runt en del hamnar de till slut i Farsta Centrum, men inte heller här kan 18-åringen ta ut några pengar. Swishöverföringen har nämligen inte registrerats på hans konto ännu. Detta gör den av rånarna som inte lagt beslag på hans telefon missnöjd eftersom han kände att han också borde få ut något av rånet. /…/

– Sedan börjar de helt enkelt sparka mig och misshandla mig. Sparkar och slår 30-40 gånger, men de gör inga försök till att liksom träffa ansiktet, utan eller att slå på, de bara, jag kryper ihop som en boll mot marken och bara låter min rygg ta all skada och liksom rumpan och bakdelen av huvudet berättar 18-åringen i förhör och fortsätter:

– Sedan väljer [en av dem] att ta fram sitt könsorgan och bokstavligen urinerar på mig och han tar även upp sin telefon och börjar filma det. [Den andre] skriker öppna din mun och när jag vägrar göra det så sparkar han mig allt vad han har i bakhuvudet, så jag gör det och får lite i munnen. Sedan så när de är klara med det så mina byxor blev helt blöta och de tog jackan och byxorna, berättar han.

– De garvar och säger väl jävla vidriga svenne, din horunge, du är så jävla vidrig. De säger massa sånt, bara glåpord, avslutar han.

Länk: https://nyheteridag.se/ranarna-avslutade-med-att-urinera-pa-offret-de-garvar-och-sager-val-javla-vidriga-svenne/

Nyheter Idags artikel innehåller så pass mycket detaljer att någon bör kunna lista ut vilken tingsrätt som haft hand om ärendet, och begära ut åtal, FUP och dom (när den kommer). De vidriga, rasistiska, svenskhatande babbar som begick detta brott bör ABSOLUT hängas ut!

@moderator: Trådens rubrik bör uppdateras med tid och plats för brottet, t.ex. "Södra Stockholmsområdet, december 2019".
Citera
2020-02-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Denna tråd genererade till en början ganska många inlägg, men diskussionen verkar ha dött ut när det inte framkom namn eller andra närmare detaljer om gärningsmännen. En del skribenter trodde t.o.m. att historien var påhittad och att misshandeln aldrig skett.

Idag, 2020-02-05, tar Nyheter Idag upp fallet. I artikeln uppges bl.a. att två 16-åringen ställts inför rätta för brottet, att rättegången mot dem avslutades idag, samt att dom ska meddelas den 18 februari.

Ur artikeln:

Länk: https://nyheteridag.se/ranarna-avslutade-med-att-urinera-pa-offret-de-garvar-och-sager-val-javla-vidriga-svenne/

Nyheter Idags artikel innehåller så pass mycket detaljer att någon bör kunna lista ut vilken tingsrätt som haft hand om ärendet, och begära ut åtal, FUP och dom (när den kommer). De vidriga, rasistiska, svenskhatande babbar som begick detta brott bör ABSOLUT hängas ut!

@moderator: Trådens rubrik bör uppdateras med tid och plats för brottet, t.ex. "Södra Stockholmsområdet, december 2019".
Wow. Jag tror inte att den mest förbittrade rasist hade kunnat hitta på en mer överdriven historia om han ens försökte. Vilka djävulska konflikter det här arma landet står inför.

Ska vi riva av det vanliga tjafset om att Nyheter Idag inte är en pålitlig källa och att det är fake news och blablabla? Eller behöver vi vänta in att någon hjälte länkar fup nu eller domen om ett par veckor?
Citera
2020-02-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Wow. Jag tror inte att den mest förbittrade rasist hade kunnat hitta på en mer överdriven historia om han ens försökte. Vilka djävulska konflikter det här arma landet står inför.

Ska vi riva av det vanliga tjafset om att Nyheter Idag inte är en pålitlig källa och att det är fake news och blablabla? Eller behöver vi vänta in att någon hjälte länkar fup nu eller domen om ett par veckor?

Ja, etniskt/religiöst motiverat våld lär bli allt vanligare. Det är ju uppenbart att många invandrares brottslighet till stor del handlar om hat mot etniska svenskar, mot hela det svenska majoritetssamhället, och - i en del fall - om hat mot icke-muslimer. Och så småningom kommer förstås svenskar att börja ge igen med samma mynt.

Vad gäller Nyheter Idag: Oavsett vad man tycker om tidningen, så skulle de naturligtvis inte fabricera en nyhet vars sanningshalt är så lätt att kontrollera.
Citera
2020-02-06, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Vad gäller Nyheter Idag: Oavsett vad man tycker om tidningen, så skulle de naturligtvis inte fabricera en nyhet vars sanningshalt är så lätt att kontrollera.
Det brukar inte vara ett hinder för vissa skribenter här. Det kan mycket väl dyka upp inlägg här som menar att det inte går att tro på uppgifter citerade från en förundersökning förrän de går att läsa i Aftonbladet.
Citera
2020-02-07, 02:47
Medlem
Om och i så fall när FUP:en eller domen kommer ut, så hoppas jag innerligt att någon/några i Stockholmstrakten ser till att dessa rånare råkar riktigt illa ut. Om deras namn avslöjas, givetvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in