2020-02-09, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Jag förstår ju att du är mongoloid, men det kan väl inte vara så svårt att begripa att Transportstyrelsen inte har och aldrig har haft uppgifter om militära fordon. Försvarsmakten har sitt eget register.

Så fungerar det inte hemma hos dig i Ryssland, men så fungerar det i Sverige

Nej!

Vid den så kallade IT-skandalen (eller spionhärvan) när Transportstyrelsen gav bort information så framkom det att samtliga (?) militärreggade fordon fanns i deras register.
Utöver anställda hos SÄPO, agenter, alla broars hållfasthet, körkortsregister o allt du nästan kan tänka dig.
Citera
2020-02-09, 17:12
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Har inte skyddsobjektet gjort sitt nu när alla vet vart den finns?

Det är konstigt att de inte lägger ned Arlanda flygplats då det har råkat sippra ut att det är ett skyddsobjekt också.

Bodens fästning lades inte ned ens efter att Wennerström sålde ut den till ryssarna redan på femtiotalet. Nedläggningen fixades av sig själv av övernitiska ekonomiska försvarsbudgetskäl.

Off: Fundera på om det sker ett mord till exempel vid ett militärt skyddsobjekt, gäller fotoförbudet även för polisens tekniker då?
Citera
2020-02-09, 17:15
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nej!

Vid den så kallade IT-skandalen (eller spionhärvan) när Transportstyrelsen gav bort information så framkom det att samtliga (?) militärreggade fordon fanns i deras register.
Utöver anställda hos SÄPO, agenter, alla broars hållfasthet, körkortsregister o allt du nästan kan tänka dig.

Ärs. Det kan väl inte kosta så mycket att byta om skyltarna lite på militärens fordon? Då är ju problemet löst...

(Nej jag fattar att skadan låg i att det blev löjligt enkelt för den lede fi att räkna ut hur många förband vi kan mobilisera.)
Citera
2020-02-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Vilket var precis det jag påpekade, men möttes av tjurskallig ignorans...

Aha, my bad.
Citera
2020-02-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Främmande makt kan ju vara intresserad av att detaljstudera fordonen. Kan det sitta utländska agenter i någon övergiven lada just nu och skruva ner dem i beståndsdelar?
Att de skulle användas i någon reguljär armé låter väl långsökt, men gerillarörelser med stora resurser, typ IS, som inte kan handla materiel på öppna marknaden kanske...?
IS kan köpa vilka vapen dom vill via Turkiet då Turkiet är IS:s största sponsor... IS är helt enkelt turkiets proxystyrkor. Och Främmande makt kan köpa hur många galten dom vill av Syd Afrika då det är ett Syd Afrikanskt forson. Jämfört med andra militära forson i samma klass så är galten värdelös... Enda anledningen till att vi har dom i sverige r för att vi sålde JAS-plan till sydafrika och när vi ville ha betalt så hade inte Sydafrika pengar att betala med så vit tog några galten i betalning istället.
Citera
2020-02-09, 19:32
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorCalvin
Jag gjorde lumpen för en massa år sedan och inte hade vi rökpuffar som ammunition. Om du stod vakt under övning i övningssyfte så var det ju knappast skarpladdat vapen du hade för att skjuta dina kompisar med... Skyddsvakter har ALLTID skarpladdade vapen och har alltid haft det utan undantag, annars är hela poängen med skyddsvakten borta.

Jag satt i vakten vid porten till en av försvarets regementen i början på 90-talet. Då hade vi alltid skarpladdade vapen. Gamla, kära k-pistar, hehe! Och som skyddsvakt vid övningar så var det även där alltid skarpladdat...
Citera
2020-02-09, 20:00
Medlem
😆😆😆😆 villen jääävla tråd dethär är... killgissning efter killgissning... jag skrattar sä jag får ont i magen.. "säkerligen lämnat landet" ja exakt dom körde ba på färjan som.villen stulen BMW som helst... "plockas isär för att undersökas" tjaaa för ryssland vet inte redan exalt vilka jävla skruvar som dessa skitbilar byggts av... har du tillräckligt med pengar så kan du fan köpa en som helt vanlig civil person... ni fr det att låta som.att det är ett rymdskepp med cloake-funktion... det finns fan sprängskisser att hitta på google om man vill veta hur en sånhär är byggd....
Flashback i ett nötskal dethär!
Citera
2020-02-09, 20:08
Medlem
😆😆😆😆 villen jääävla tråd dethär är... killgissning efter killgissning... jag skrattar sä jag får ont i magen.. "säkerligen lämnat landet" ja exakt dom körde ba på färjan som.villen stulen BMW som helst... "plockas isär för att undersökas" tjaaa för ryssland vet inte redan exalt vilka jävla skruvar som dessa skitbilar byggts av... har du tillräckligt med pengar så kan du fan köpa en som helt vanlig civil person... ni fr det att låta som.att det är ett rymdskepp med cloake-funktion... det finns fan sprängskisser att hitta på google om man vill veta hur en sånhär är byggd....
Citera
2020-02-09, 20:34
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Bara nyfiken fråga, hur i hela friden kan du tro att FM har hemligheter till ambassader ö.h.t. i ett fordon, parkerad i en maskinhall? Mycket, mycket brydd över ditt alarmistiska tänkande.

Inte försvarsmakten. Totalförsvaret.

Om du tror att det inte finns känsliga hemligheter på regementet i Enköping så får det stå för dig.
Citera
2020-02-09, 20:50
Medlem
SailorCalvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag satt i vakten vid porten till en av försvarets regementen i början på 90-talet. Då hade vi alltid skarpladdade vapen. Gamla, kära k-pistar, hehe! Och som skyddsvakt vid övningar så var det även där alltid skarpladdat...

Ja Mördar-Bertil hade vi i marinen som standardvapen fram till -05/06 där omkring. Bra bössa för sitt syfte!
Citera
2020-02-09, 21:01
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Inte försvarsmakten. Totalförsvaret.

Om du tror att det inte finns känsliga hemligheter på regementet i Enköping så får det stå för dig.
Böhöhöhöhö, jag blev dissad efter noterna för att jag reciterade vad du skrev, böööööööööh!

Frågan kvarstår; vad är det som får dig att misstänka hemliga koder m.m. legat löst i nämnda galtar?
Citat:
Ursprungligen postat av last1
Vad ryssen tycker är intressant är den förmodade radiokommunikationsutrustning med hemliga koder till alla svenska ambassader, högst hemliga koder m.m. som förmodas legat i dessa fordon uppställda i ett förråd/maskinhall, det är ju det som skrivs, inte att främmande makt ska kolla om det finns rost på ramen.
Senast redigerad av GoUoD 2020-02-09 kl. 21:04.
Citera
2020-02-10, 04:37
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Värnpliktig fyllerunda..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in