2020-02-09, 15:40
Medlem
Läste lite mer o fallen i Japan också (om ni vall att jag skall sluta ge dessa rapporter så meddela detta, jag har inte så mycket annat att göra då jag är sängliggande I influensa).

Sju av de smittade i Japan har sedan igår förts till sjukhus, varav två är mycket sjuka.
Citera
2020-02-09, 15:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
På de flesta platser finns inget jobb att gå till. Det är bara företag med speciella tillstånd som får öppna.

Jag tänker främst på tiden innan utbrottet, många kan ha spridit smittan innan karantänen och förbud mot öppethållande.
Citera
2020-02-09, 15:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Inte där nä, men jag har sett där dom har det och dom som omhändertas gör våldsamt motstånd som vilken frisk man som helst.

Nej, inte där nej. Så att det handlar om viruset är inte så troligt. Det är lätt att ropa varg med all desinformation på nätet.
Citera
2020-02-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
En fråga vet man att lunginflamationen som del av sjukdomsförloppet orsakas direkt av viruset eller försvagas kroppen så satt bakterierna som normalt skapar lunginflamationen får fäste?
Om du vill se hur det hänger ihop, kolla på John Campbell's videos på YouTube. Det korta svaret är att lunginflammation med bakterier är en biverkning av lunginflammation från virus för dessa patienter.

Jag rekimmw derar starkt att alla ser John Campbell's videos då de förklarar sjukdomsförloppet bra. Han har även analyserat den första amerikanska patientens sjukdomsförlopp.
Citera
2020-02-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Läste lite mer o fallen i Japan också (om ni vall att jag skall sluta ge dessa rapporter så meddela detta, jag har inte så mycket annat att göra då jag är sängliggande I influensa).

Sju av de smittade i Japan har sedan igår förts till sjukhus, varav två är mycket sjuka.

Hur blev du smittad ?
Citera
2020-02-09, 15:46
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Om du vill se hur det hänger ihop, kolla på John Campbell's videos på YouTube. Det korta svaret är att lunginflammation med bakterier är en biverkning av lunginflammation från virus för dessa patienter.

Jag rekimmw derar starkt att alla ser John Campbell's videos då de förklarar sjukdomsförloppet bra. Han har även analyserat den första amerikanska patientens sjukdomsförlopp.
Går i god för hans pedagogiska och lärorika klipp.
Citera
2020-02-09, 15:46
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Varför ska man alltid klicka... Fy fan. Arma djur.

Ju mer jag ser sådana här saker, ju mer hoppas jag att detta virus slår ut hela mänskligheten.

Jag klickade men så kom det upp en varningstext om vad det handlade om men åh arma djur jag tryckte inte vidare då. Orkar inte må dåligt (sämre). Vad är det egentligen med asien och djur? Såklart försiggår grymhet mot djur i alla delar av världen och vi bör vara stolta över vår humana inställning till djur i Svea. Men asien och kineser i synnerhet verkar ha en väldigt konstig syn på djurens lidande minst sagt.
Citera
2020-02-09, 15:47
Medlem
Citat:
Kan någon förklara alla dom där videoklippen man ser av kineser som bli omhändertagna av polisen där dom gör våldsamt motstånd? Är dom smittade eller är det politiska dissidenter dom dras iväg för avrättning och så används corona som en undanflykt?

Kolla här t.ex.
https://twitter.com/ShepardAmbellas/status/1226442105624518656
De blir sannolikt omhändertagna för att de inte har något munskydd på sig.
Citera
2020-02-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
De blir sannolikt omhändertagna för att de inte har något munskydd på sig.
man hämtar för det har en vanlig influesa, det kanske nya regler?
Citera
2020-02-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Hur blev du smittad ?
Frun är lärare, men jag har bara årets influensa, vilket är Illa nog.
Citera
2020-02-09, 15:53
Medlem
Sunimods avatar
Kan i högre grad även bli dödsstraff.
De klassas väl som samhällsomstörtande.
Vägrar acceptera de regler som finns för att inte sprida smittan.

I Sverige hade de blivit maximalt en tillsägelse.
Citera
2020-02-09, 15:53
Medlem
Citat:
Kan någon förklara alla dom där videoklippen man ser av kineser som bli omhändertagna av polisen där dom gör våldsamt motstånd? Är dom smittade eller är det politiska dissidenter dom dras iväg för avrättning och så används corona som en undanflykt?

Kolla här t.ex.
https://twitter.com/ShepardAmbellas/status/1226442105624518656

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Polisen har inte direkt skyddskläder på sig, så om det rör sig om corona så lär de alla vara smittade. Föga troligt.

Ja, dessa videos tycks dyka upp för jämnan när det blir oroligt någonstans. Liksom att svenska PK-MSM passar på att veva järnrörsfilmen hur många ggr som helst, gärna efter en serie bilbränder.
Om det inte finns ytterligare information om var filmen är tagen och när, och vem som lagt ut den,så vet man nte så mycket om dessa kopplingar. Egentligen behövs det ju dessutom forensisk analys av kameran för att vara någorlunda säker på att den är äkta.Dessa videos kommer väl de flesta ifrån Hong Kong protesterna och kan vara flera år gamla. Och kan ha klippts om och publicerats i många varianter för olika ändamål,beroende på politisk "vinkling".
Just det faktum att de inte har skyddskläder på sig tyder på det har ingenting med Coronavirusutbrottet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in