2020-02-09, 11:53
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinster
Den omtalte Focusen utenfor Futurum-bygget på lue-mann videoen er ikke bilen til høyre for stor gran.
Se bilen som står bak bjørkene helt til venstre der lommemannen først kommer inn i bildet.
Står denne bilen med lysene på?
Bilen står på samme plass 25 minutter etter , når telefonmannen passerer.

Kan du legge ut en link til klippet hvor du ser bilen?
Citera
2020-02-09, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Siden du er så frekk så skal du få et svar.

Du påstod at jeg hadde skrevet at TH hadde fått psykiske lidelser av dette, det har jeg aldri sagt. Det jeg sa var at jeg ikke blir overrasket om han får somatiske plager forbundet med et høyere stressnivå pga bekymring og angst ift hva som har skjedd med kona. Les nå hva som skrives før du gir et svar!

Jo, jeg har veldig god kjennskap til både psykopati og narsissisme, ikke bare har jeg lest tusenvis av sider om temaet, jeg har også kjent dette på kroppen selv, og det gav også grobunn for å ville lære mer om temaet. Det som er helt tåpelig er å fjerndiagnostisere TH som en sinnsyk psykopat og morder, bare fordi dere reagerer på at de levde sparsommelig (men ikke så sparsommelig at de ikke kunne reise på ferie, spise middag ute eller dra på teater), på bilder er ikke motivene stilt opp for å til enhver tid vise den komplette lykken - de viser hverdagen, slik bilder bør. For å være ærlig så blir jeg litt kvalm over hvor dømmende det går an å være, jeg håper dere får en flau smak i munnen om drapsmannen noen gang tas.

Og skulle det nå være TH så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil.

Okei, somatiske plager da. Altså fysiske plager forårsaket av psykiske plager som angst/stress/depresjon p.ga. at han hadde mistet kona. Poenget er uansett at om han hadde hatt slike alvorlige plager, så hadde han ikke vært i stand til å jobbe, men tatt ut sykemelding. Man vet jo at å legge seg ned, ikke nødvendigvis er bra, og at det hjelper å gå tur i skog og mark og gå på jobb osv, men det hjelper bare inntil et visst punkt. Når det kommer over et visst punkt, så er man ikke i stand til dette. Hjertesorg, f.eks. hvis man har mistet en katt, er en ting, noe annet er hvis kona er borte, og man ikke vet om hun er drept eller blir torturert osv. Det blir en helt annen sak. Det er faktisk mye verre å ikke vite, enn å ha en grav å gå til.
Hvis du vet så mye om psykopater som du påstår, så burde du vite at en psykopat vil holde på samme offer, og plage livet av denne. De elsker å se at kreftene sakte men sikker blir borte.
Det er vanskelig for en psykopat å finne et offer, og dermed holder de seg til det ene offeret så lenge som mulig. Det er nemlig ikke alle folk som har de rette personlige egenskapene til å bli et offer av en psykopat. Det krever at offeret er veldig snill mot folk som egentlig ikke fortjener det. Godvilje. Godtroende og godtar alle folk slik de er. For at et offer ikke skal dra fra psykopaten p.ga. vold og hersing, så kreves det avogtil at offeret manipuleres til å tro at psykopaten innerst inne er en god person. Dette er den delen som kalles manipulasjon. Dette kan være i form av pener, sjokolade, klær, dra på kino eller andre goder.
Det har ingenting med fjerndiagnostisering å gjøre, men konklusjoner basert på inngående kjennskap til familien. Det er ikke alt som kommer fram i forumet.
Du snakker om at kvinner roper og skriker om at mannen er psykopat, og at dette som oftest ikke stemmer, men så sier du i neste øyeblikk at du har blitt utsatt for en psykopat, så du kommer jo med den ene selvmotsigelsen etter den andre. Men i den grad du har vært utsatt for en psykopat, så forklarer det mye av det som jeg har lurt på angående deg.
Brukte de å dra på ferie og dra ut å spise middag? Jeg skjønner ikke hvor du tar det ifraengang. Riktignok postet Anne at hun hadde vært på sydentur (alene uten TH), men det er også bare EN post på facebook angående reise. De dro på teater ja, men hvor ofte var det? Har du noen oversikt over det? Eller kan det tenkes at dette var for å få det til å se ut som at de var lykkelige sammen? Er det tilfeldig at de dro på teater så lite som dagen før hun ble borte mener du?
Og er det tilfeldig at GHH var på kaffebesøk to dager tidligere og kan si at alt virket å stå bra til?
Det handler om å legge sammen brikkene for å se det helhetlige bildet..
Det som er pussig med deg, er at du har aldri bidratt til noe her i forumet. Du har bare kommmet med disse sure oppstøtene dine i ny og ne. Men når det bilde som viser det ulykkelige ekteparet TH og Anne, og at dette blir påpekt, så skriver du plutselig på høygir. Det innlegget som du skreiv til meg nå, må være det lengste innlegget du har hatt hittil.
Citera
2020-02-09, 12:28
Medlem
Citat:
Den omtalte Focusen utenfor Futurum-bygget på lue-mann videoen er ikke bilen til høyre for stor gran.
Se bilen som står bak bjørkene helt til venstre der lommemannen først kommer inn i bildet.

Det var sikkert ditt innlegg jeg la merke til, uten at jeg oppfattet hvor i videoen Focus'en står plassert.

Det ser ut som det står en bil der ja. Bak bjørkene helt til venstre i bildet. Uten at jeg kan si det sikkert.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg
Citera
2020-02-09, 12:58
Medlem
Citat:

Lommemannen? Den må du nesten forklare, den var ny... VG har betegnet de to mennene som Lue- og Mobilmannen.

Det finnes kun en bil på opptaket utenfor Futurum. Den er blå og kan enten være en Ford Focus eller en Toyota Verso. Jeg tror sistnevnte, men det er for uskarpt til å si sikkert. Den har ikke parkert på de vanlige plassene, men kan se ut som den har kjørt inn fra motsatt side av bomveien. Så det har tydeligvis vært mye kjøring på gangveier i morgentimene 31.10.2018.
Citera
2020-02-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Lommemannen? Den må du nesten forklare, den var ny... VG har betegnet de to mennene som Lue- og Mobilmannen.

Det finnes kun en bil på opptaket utenfor Futurum. Den er blå og kan enten være en Ford Focus eller en Toyota Verso. Jeg tror sistnevnte, men det er for uskarpt til å si sikkert. Den har ikke parkert på de vanlige plassene, men kan se ut som den har kjørt inn fra motsatt side av bomveien. Så det har tydeligvis vært mye kjøring på gangveier i morgentimene 31.10.2018.

Nei nå var jeg sløv. Det fantes en Lommemann også, som fikk herje alt for lenge før han ble tatt. Men det er en helt annen sak.

Og ja, det handler om Luemannen og Telefonmannen.

Og jeg mener det er mulig å skimte en bil bak bjørkene til venstre i bildet. En annen bil enn den som er parkert ved grantreet.

Edit:
Porten for biler er lukket da Luemannen passerer 07:36, og det er spor etter biler som har kjørt inn gjennom porten etter snøfallet.

Det ser ut som en bil har kjørt rett frem, mot noe som ligner søppelkontainere til høyre i bildet.

Jeg vet ikke hvor mange som jobber på Futurum og hvor mange parkeringsplasser det er utenfor bygget. Men det har helt tydelig vært flere biler som har kjørt gjennom porten tidlig på morgenen.
Senast redigerad av kornblomst 2020-02-09 kl. 13:35. Anledning: Edit
Citera
2020-02-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei nå var jeg sløv. Det fantes en Lommemann også, som fikk herje alt for lenge før han ble tatt. Men det er en helt annen sak.

Og jeg mener det er mulig å skimte en bil bak bjørkene til venstre i bildet. En annen bil enn den som er parkert ved grantreet.

Det var Pinster jeg siterte ang Lommemannen, ikke deg. Tenkte det var greit å holde Lommemeannen utenfor dette...nok av andre å forholde seg til, uansett.

Har en sterk følelse av at den bilen har noe med de som går langs veien å gjøre, og at det er samme personene som ble fanget på kamera i en kidnappingssak på Mortensrud 2016. De ser helt identiske ut som personene som politiet og alle store aviser etterlyste den gang.
Citera
2020-02-09, 13:54
Medlem
Citat:
Det var Pinster jeg siterte ang Lommemannen, ikke deg. Tenkte det var greit å holde Lommemeannen utenfor dette...nok av andre å forholde seg til, uansett.

Har en sterk følelse av at den bilen har noe med de som går langs veien å gjøre, og at det er samme personene som ble fanget på kamera i en kidnappingssak på Mortensrud 2016. De ser helt identiske ut som personene som politiet og alle store aviser etterlyste den gang.

Ja, jeg tror de to har vært nevnt tidligere i tråden.

Vet du om det er parkeringsplasser innenfor bilporten, og at porten står åpen hver morgen til alle plassene er opptatt, og så blir den lukket igjen?

Det er også fotspor i retning til eller fra det som ligner en søppelkontainer. Bilsporene og fotsporene ser ut til å være like, kl 07:36 og 08:00.

Noen har åpnet porten, kjørt inn, en bil har kjørt mot kontainer, bilspor og fotspor vises tydelig i snøslapset, men porten er lukket igjen.

Det er rart at det ikke er kommet flere fotspor i løpet av de 24 minuttene mellom videoene, men dette er kanskje ikke hovedinngangen til Futurum, den inngangen folk som kommer på jobb benytter til daglig.
Citera
2020-02-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Uten at TH visste at hun reiste frivillig og uten at han vet at hun er i live mener du?
TH kanske inte visste, men att han senare anade att så kan de va. TH provar med 10 mille och vill se om nått händer.
Senast redigerad av Fnero52 2020-02-09 kl. 14:38.
Citera
2020-02-09, 14:46
Medlem
Citat:

Vi holder lommemannen utenfor. Jeg mente selvfølgelig luemannen;-)
Citera
2020-02-09, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Edit:
Porten for biler er lukket da Luemannen passerer 07:36, og det er spor etter biler som har kjørt inn gjennom porten etter snøfallet.

Det ser ut som en bil har kjørt rett frem, mot noe som ligner søppelkontainere til høyre i bildet.

Jeg vet ikke hvor mange som jobber på Futurum og hvor mange parkeringsplasser det er utenfor bygget. Men det har helt tydelig vært flere biler som har kjørt gjennom porten tidlig på morgenen.

Den grønne porten er for lastebiler. Jeg har tidligere her etterlyst hvilket firma som eier de lastebilene. Man kan se lasteramper som disse lastebilene rygger inntil. De sporene du ser innenfor det grønne gjerdet er fra lastebiler.
De private bilene står parkert ved dette huset som er litt adskilt fra det store bygget og har ingen egen port.
Dette bildet viser litt meire. Til venstre har vi parkeringsplassen, og man kan se spor dersom alle bilene har stått.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2KydA/loerenskog-forsvinningen-kartlegger-konflikter
Citera
2020-02-09, 15:45
Medlem
Her finnes bilde av den ene mannen. Men jeg greier ikke å se noen bil bak bjørkene hverken her eller på de andre bildene. Kan noen hjelpe meg med å se og peke på hvor bilen er?
https://www.dn.no/jus/politiet/elisabeth-falkevik-hagen/tommy-broske/kidnappingssaken-kan-ikke-utelukke-at-denne-eiendommen-har-vart-overvaket/2-1-516285
Senast redigerad av POlROT 2020-02-09 kl. 15:48.
Citera
2020-02-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Her finnes bilde av den ene mannen. Men jeg greier ikke å se noen bil bak bjørkene hverken her eller på de andre bildene. Kan noen hjelpe meg med å se og peke på hvor bilen er?
https://www.dn.no/jus/politiet/elisabeth-falkevik-hagen/tommy-broske/kidnappingssaken-kan-ikke-utelukke-at-denne-eiendommen-har-vart-overvaket/2-1-516285

Her

https://imgur.com/a/SDmtsKW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in