2020-02-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hjertesorg er vel ingen diagnose, og det er det vel heller ingen som har sagt. At du kan lite om psykopater, det har jeg forstått. Du får mene det motsatte, det skal jeg ikke nekte deg, men andre som også har kjennskap til temaet ser jo på dine innlegg som rein svada.

Siden du er så frekk så skal du få et svar.

Du påstod at jeg hadde skrevet at TH hadde fått psykiske lidelser av dette, det har jeg aldri sagt. Det jeg sa var at jeg ikke blir overrasket om han får somatiske plager forbundet med et høyere stressnivå pga bekymring og angst ift hva som har skjedd med kona. Les nå hva som skrives før du gir et svar!

Jo, jeg har veldig god kjennskap til både psykopati og narsissisme, ikke bare har jeg lest tusenvis av sider om temaet, jeg har også kjent dette på kroppen selv, og det gav også grobunn for å ville lære mer om temaet. Det som er helt tåpelig er å fjerndiagnostisere TH som en sinnsyk psykopat og morder, bare fordi dere reagerer på at de levde sparsommelig (men ikke så sparsommelig at de ikke kunne reise på ferie, spise middag ute eller dra på teater), på bilder er ikke motivene stilt opp for å til enhver tid vise den komplette lykken - de viser hverdagen, slik bilder bør. For å være ærlig så blir jeg litt kvalm over hvor dømmende det går an å være, jeg håper dere får en flau smak i munnen om drapsmannen noen gang tas.

Og skulle det nå være TH så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil.
Citera
2020-02-08, 21:14
Medlem
Citat:
Sorgprosess? Du snakket om at han hadde utviklet alvorlig psykiske lidelser og da ville han ikke vært i stand til å jobbe, det skjønner du også.
Og dette med feiring av jul. Ingen ville pyntet slik til jul som om ingenting har skjedd.
Hvis det er noen som kan lite om psykopater, så er det vel du. Du kan kanskje forklare forskjell på psykopat, narxisist og sosiopat. Kanskje du kan forklare hva covert og introvert er, hvis du mener å kunne så mye om dette feltet.

Det kan være et ønske fra politiet siden det skulle holdes skjult så ikke sikkert det er han selv som har pyntet engang. Men jeg er jo veldig enig med deg at mye skurrer her, kald fisk ingen tvil om det. Jeg er ikke sikker på at det er TH selv som er drapsmannen, men det jeg etterhvert er sikker på er at han vet hvorfor hun ble drept og hvem som drepte henne.
Etter at politiet gikk ut og sa det var greit at han utløste dusør og han ikke gjorde det har jeg vært sikker på at han er involvert på en eller annen måte. Det begynner å bli åpenbart at de 10 mill han betalte ut i sommer var en slags belønning.
Når han nå har stengt pengebruken tyder alt på at han er redd noen involverte skal la seg friste av dusør og avsløre hva som skjedde.
Det finnes ingen annen god forklaring. Jeg har fortalt om et familiemedlem som var sykelig gjerrig, men grensen går her. Jeg tror ikke mitt sykelige gjerrige familiemedlem ikke ville utlovd dusør for et menneske han var glad i.
Så enten bryr han seg midt bak om hva som har skjedd eller så tør han ikke love dusør.
Citera
2020-02-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Vet ikke om denne har vært linka før, men ganske merkelig.

https://www.nrk.no/norge/vg_-tom-hagen-vitnet-i-kidnappingssak-i-2005-1.14377550

"Ifølge VG skal et kidnappingsoffer ha løpt inn i huset til milliardær Tom Hagen og hans savnede kone Anne-Elisabeth Hagen i 2005. Døren var ulåst, skriver avisen."
Dette er gammelt nytt, den eneste konklusjonen man kan dra av det er at de burde vært mer opptatt av å låse dørene. Jeg tror ikke dette hadde noe med AH sin forsvinning og gjøre.
Citera
2020-02-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Takk, endelig en som virker normal her, leste noen av de svarene jeg hadde fått og fikk nesten angst for min egen person.Vi er alle anonym men finnes sikkert noen som klarer å finne ut hvem en er. Spesielt Poirot skremte meg, hva er poenget med å skissere en haug med motiver for å drepe et menneske når de fleste ikke stemmer på denne saken.
Mulig jeg misforsto men vedkommende mente at seriemordermotiv passet best i denne saken.
Hvorfor tro, for å skremme meg? Jeg vet jo litt om drap selv, men såvidt jeg vet er det ingen epedimi i å drepe godt voksne mennesker her og fingere det som kidnapping. Må medgi at han eller hun skremte meg litt men det var kanskje poenget siden vedkommende selv er overbevist om at det ikke er TH, kan det være drapsmannen som prøver å villede.
Så langt har jeg ikke tenkt tanken at han var her inne, nå er jeg ikke lengre så sikker. For det skal noe til å totalt utelukke TH som drapsmann, det er jo så utspekulert dette, jeg tror politiet når de sier at det mest sannsynlig dreier seg om drap fungert som kidnapping. Alt tyder på det, men seriemorder?
Det var veldig trist at du ble skremt. Det var ikke min mening at du skulle bli skremt. Jeg er ikke GM og jeg tror ikke at det er en seriemorder som drepte AE.
Jeg postet det sitatet som handlet om motiv for å minne om at det finnes mange flere typer motiv enn de få motivene som da nylig var nevnt i tråden, og der et av de nylig nevnte motivene var sjalusi.

Jeg har ikke teorier om hvilket motiv som passer best i denne saken.

Andre har vært inne på om hun ev kan ha visst noe om noe som det var farlig for en eller flere personer hvis det kom ut.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-08 kl. 21:42.
Citera
2020-02-08, 22:53
Medlem
Selv om politiet mener at spor av planlegging strekker seg helt til flere måneder før forsvinningsdatoen (og da er det den kryptovalutakontoen de tenker på eller er det også andre ting?), kan det ev hende at planleggingen slettes ikke startet så tidlig og at GM tilfeldigvis hadde en slik konto og at han tilfeldigvis hadde et par ubrukte sko + strips, papir, skriver og skriverark og konvolutter som ikke kunne spores?

Noen betaler jo alltid med kontanter i butikker - ikke fordi de er kriminelle eller planlegger kriminelle handlinger- men fordi de ikke liker å bli overvåket på den måten som de mener at de blir ved å bruke betalingskort i butikker.

Hvor mange timer tar det å tenke ut og å planlegge (og i tillegg å legge alt til rette for utførelsen av) denne kriminelle handlingen som ble gjort mot AE (hvis man allerede tilfeldigvis har i hus de gjenstandene som skal brukes, og man planlegger handlingen ut i fra hva man har av gjenstander)?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-08 kl. 22:59.
Citera
2020-02-08, 23:05
Medlem
Er det noen som vet om TH sine parkeringsvanner ?Tenker på at han bevist parkerte bilen foran kamera for å være synlig og få alibi da han kom på jobb den 31.10 kl 9.12.Finnes det andre parkeringsmuligheter nærmere hovedinngangen uten kamera?
Citera
2020-02-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Er det noen som vet om TH sine parkeringsvanner ?Tenker på at han bevist parkerte bilen foran kamera for å være synlig og få alibi da han kom på jobb den 31.10 kl 9.12.Finnes det andre parkeringsmuligheter nærmere hovedinngangen uten kamera?
Jeg vet ikke.
Her er det merket av hvor han vanligvis brukte å parkere. https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

I video nr 2 her forteller Øystein Milli at ikke mange bruker å parkere utenfor Futurum, og de viser videoopptak fra området. (Og i denne videoen får man se flere parkerte biler utenfor Futurum, og dere som diskuterte den bilen bak/ved grantreet finner kanskje igjen den bilen på denne videoen og kan se hvilken modell det var?)
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

I en annen video var det opplyst om hvor han parkerte den 31.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-08 kl. 23:42.
Citera
2020-02-09, 00:25
Medlem
Citat:
"Den dagen hun forsvant, så vet vi at hun hadde kontakt med noen tidlig på morgenen"
(00:29 i videoen med Milli)
"Så var det en telefonsamtale 09:14 med et ikke navngitt familiemedlem"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video
Den videoen er ca midt i artikkelen.
02:55 i videoen sa Milli "her parkerte TH den morgenen" mens han kjørte utenfor Futurum.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-09 kl. 00:46.
Citera
2020-02-09, 06:25
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Skulle vært interresant å vite hva TH hadde i formue i 1975, 1980, 1985,og 1990. Lurer på om det finnes noen måte å finne ut alle eiendommene TH har kjøpt opp gjennom tidene, så kan jo det gi en viss pekepinn. Det jo lett ann å finne ut hvem som har vært eier av en viss eiendom hvis man har g.nr og b.nr. men går det ann å finne ut alle eiendommene hvis man har bare navnet? Undrer på om likningskontor eller skattekontor har oversikt over slikt og om man kan få dette utlevert.

Utdebattert problematikk dette med ektepakt, finansielle disposisjoner på midten av 90-tallet og hvorfor AEH er hjemmelshaver til hytta, hvis tomt var en gave ifm bryllupet.

THs næringsinteresser er også gjort rede for tidligere, langt tilbake i tid.

Bruk heller tiden på å rote frem noe nytt og nyttig.

Hvorfor eksisterer det ikke bilder av brudeparet i media er et fint utgangspunkt....
Senast redigerad av drsniffer 2020-02-09 kl. 06:28.
Citera
2020-02-09, 08:17
Medlem
Mullrets avatar
Känns som det perfekta brottet.. Tanten kommer aldrig återvinnas, ingen mördare och inga motiv kända.

Ligger säkert i någon djup fjord invirad i kätting.
Citera
2020-02-09, 10:47
Medlem
2 spørsmål:
Løsepengene skulle utbetales i Monero (ikke sporbart)
Kommunikasjonen skulle foregå med overføring av Bitcoin: (sporbart???)
1: Er det noen som har kunnskap om hvordan dette foregår i praksis?

Kommunikasjon via krypterte eposter. Antatt via nettleseren "Tor" (ikke sporbart)
2: kan politiet finne alle ip-adresser som har lastet ned "Tor"?
Citera
2020-02-09, 11:32
Medlem
Den omtalte Focusen utenfor Futurum-bygget på lue-mann videoen er ikke bilen til høyre for stor gran.
Se bilen som står bak bjørkene helt til venstre der lommemannen først kommer inn i bildet.
Står denne bilen med lysene på?
Bilen står på samme plass 25 minutter etter , når telefonmannen passerer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in