Citat:
Ursprungligen postat av
Ulanna
Adv IB citerad i AB efter första åtalsförlängningen i september:
"– Jag är mycket frustrerad. Det ska var en ganska stor utredning och man har pratat om hur många vittnen man hört och hur mycket material det finns i teknisk mening – allt dna, telefoner och så vidare." "
"....hur mycket material det finns i teknisk mening – allt dna, telefoner och så vidare."
Hur står det till med frustrationen idag när de fått tillgång hela FU och möjlighet att gå igenom slasken?
Intressant uttalande och kul att du la märke till det!
Frågan är om med det menas vad som ingår i hela utredningen, vilket jag tror. Klart att han blir frustrerad, det ska en advokat bli. Han ska tycka att de inte får ta del av den bevisning som finns, eftersom det står i lagen att man har rätt till det. OM, om det inte riskerar att förstöra utredningen... Vilket förstås åklagaren har andra synpunkter på.
Nu har de väl snart gått igenom hela utredningen och slasken. Och frågan är om strategin är omvandlad, eller om IB måste säga till SD, att du, det där håller inte.
Allvarligt, som försvarare, måste det hänt mer än en gång att advoaten fattar hur det ligger till. Efter anpassning efter anpassning av berättelsen, står det väl inte enbart klart för utredarna att det är lögner som serveras, utan även försvaret måste inse det.
men utan erkännande så... alla har rätt att få sina rättigheter omsedda. Inget fel i det.
Frustrationen hos IB ligger kanske nu i att se till att alla hål tätas efter det som SD tidigare har sagt. Och syna bevisen ur annan synvinkel.
Men jag är något rädd för IB.
Tror att han är erfaren nog att veta var exakt han ska angripa.
Och hur.