2019-09-26, 15:11
Medlem
Enorms avatar
Enligt uppgifter i AB skall triangeldrama föregått mordet. SD´s advokat IB förkastar den teorin..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Citera
2019-09-26, 15:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Låter i mina öron som skyddande av brottsling.

Ok, kanske därför HD ser så lättad ut?
Hur hon nu skulle kunna känna sig glad, det är mer än jag begriper.

Men det kanske är därför hon ler så ansträngt och ögonen ser kalla ut?
Hon ÄR inte glad, men lättad?
Citera
2019-09-26, 15:14
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jaja, jag förstår vad du far efter.
Haha, vi tolkar det olika.

Du menar att hon varit orolig?
Och då tänker jag att med tidigare, menades inte idag.

Idag tror jag att hon mycket väl visste vad den bevisning hon la fram till rätten betydde. Att bevisningen har stärkts, den åsikten delades av både åklagaren och TR.
Jag tolkar det som att hon nu (kanske efter diverse svar från NFC efter senaste tillslaget etc) har mer på fötterna än för en månad sedan.

Men man kanske inte ska dra allt för stora växlar av vad reportern tycker sig se av kroppsspråket.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-09-26 kl. 15:47.
Citera
2019-09-26, 15:17
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ok, kanske därför HD ser så lättad ut?
Hur hon nu skulle kunna känna sig glad, det är mer än jag begriper.

Men det kanske är därför hon ler så ansträngt och ögonen ser kalla ut?
Hon ÄR inte glad, men lättad?
Var och vem har sett det?
Citera
2019-09-26, 15:17
Medlem
notknapparens avatar
AB:

"Det misstänkta motivet bakom mordet på Lena Wesström går att hitta i hennes relation till den nu mordmisstänkte mannen – och hans dåvarande fru, som också misstänks för mordet, enligt dokument som Aftonbladet tagit del av.

Advokaten kallar åklagarens resonemang för ”omänskligt”.

”På vilket sätt det skulle gynna min klient att ta livet av målsäganden (...) är svårt att föreställa sig”, skriver advokat Ingvar Backman.
"

[...]"Det misstänkta motivet till dådet går att finna i ett triangeldrama mellan mannen, hans tidigare fru och Lena Wesström. Den bilden framträder i dokument som mannens advokat – Ingvar Backman – har lämnat in till domstolen."[...]

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-26 kl. 15:35.
Citera
2019-09-26, 15:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Jag förstår inte den termen?
Betyder det detsamma som tidigare?
Att HD fortfarande är misstänkt för mord?
Jag blir osäker, men misstanken om mord kanske är borta och att det gäller något lindrigare brott. Bara en gissning.
Citera
2019-09-26, 15:19
Medlem
Aftonbladet uppger att de har tagit del av ett dokument som advokat Backman skrivit. Kanske från den tidigare överklagan.

Citera
2019-09-26, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Lite mer från AB:

"[...]Under rubriken “Motivbilden” skriver advokaten att “en ansenlig mängd tid och resurser har gått åt av polisutredningen till att belysa NN:s och målsägandens relation”.

Vidare skriver advokaten att 45-åringen “i dag” har en god relation till sin dåvarande fru. “På vilket sätt det skulle gynna NN att ta livet av målsäganden… vilket är essensen i argumentationen från åklagarens sida, är svårt att föreställa sig”, skriver advokaten vidare."
[...]

(min fetning)
"Men advokaten skriver i dokumentet att “det saknas direkt koppling mellan NN och de omedelbara omständigheterna kring gärningen”."

(min fetning)
"[...]– Misstankarna kvarstår – hon är delgiven misstankar om mord alternativt skyddande av brottsling. Men hur vi jobbar i den delen vill jag inte kommentera, säger Åsa Hiding.

Både kvinnan och 45-åringen nekar till brott."
[...]

Citera
2019-09-26, 15:25
Medlem
notknapparens avatar
SD:s frustrerad enligt AB:

"[...]Advokaten är även besviken över att han inte ska ha fått ta del av utredningsmaterialet i någon större omfattning.

– Jag är mycket frustrerad. Det ska var en ganska stor utredning och man har pratat om hur många vittnen man hört och hur mycket material det finns i teknisk mening – allt dna, telefoner och så vidare
."[...]

Senast redigerad av notknapparen 2019-09-26 kl. 15:36.
Citera
2019-09-26, 15:27
Medlem
T34Panzers avatar
Intessant att misstankarna stärkts ytterligare!! Och att det är både förhör och teknisk utredning som lett till detta.

Och Hanna ”fortsatt misstänkt för inblandning i mordet”

Om allt nu fortgår som ÅK planerat, att åtal är på väg- vad som kommer att uppdagas för släkt och vänner som kommer att göra dom förvånade (dvs utöver att MGM är GM)

Citat
Ursprungligen postat av Moralensväktare
”Vägen till fälld för gärningsmannen är mycket kort, det finns otaliga misstag som denna har gjort i hopp om att vara smart och tro sig kunna lura polisen . Men eftersom det inte gick vägen så kommer pusslet falla på plats bara man får ihop dom avgörande bitarna. Då kommer det som en chock för närmaste anhöriga som inte kunde lämna några avvikande uppgifter i polisförhör. Men polisen visste redan vid förhören att man inte berätta hela sanningen utan att lämna ut några avgörande bevis utan det kommer användas när man plockar in gärningsmannen nästa gång och då blir det avgörande för tingsrätten. ”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-26, 15:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Var och vem har sett det?

Lättad, det var min eget uttryck för det breda leende som vi sett, som tagits vid något geocachingtillfälle för inte alltför länge sedan.
Och "lättad" är inte rätt uttryckt, blev lite hastigt skrivet av mig.

Dumt av mig att kommentera det egentligen.
Jag känner att jag har haft väldigt svårt att få in HD i ett mord i samförstånd.

Jag var alltför snabb att skriva innan jag tänkte.
Jag vill egentligen bara vänta och se vilken del hon har i detta...
Citera
2019-09-26, 15:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Teori: eller så gjorde Draifos bara en "Fylking".

Men vem var domare? Någon?

En "Fylking" är nog en bra gissning, det kommer nog ett "förtydligande" snart

Domare, jag gissar "simpampen" men det lär vi också snart nog få reda på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in