Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Man kan bara konstatera att bakåt är det inte bra även om Da Graca ändå är hyfsat stabil, men hans mittbackskollega Calisir, jag vet inte vad jag ska säga, visst det är träningsmatcher men man ska knappt bjuda på ett sådant mål som han gör.
Framåt betydligt bättre även om det såklart kommer bli ännu bättre framöver.
Ja just nu finns det inte anledning att tveka på att Söder gör ett liknande år även om jag inte tror att han gör 14 mål.
Nä en ny mittback som är mycket bättre än Calisir måste in, helst igår!
Calisir skall helst inte starta en enda match i årets allsvenska.
Skulle inte kalla det någon katastrof heller, Sarpsborgs mål var ett tvättäkta drömmål, det är om inte omöjligt, så iaf extremt svårt att försvara mot sådant, vad kan man göra liksom när någon får på en drömträff på halvvolley ett antal meter utanför straffområdet... som går rätt upp i krysset, inte så mycket. Idag släppte vi väl till kanske 3-4 målchanser, inklusive Calisirs bjudning, ingen av dessa chanser var superbra egentligen, om man bortser från bjudningen till 2-2. 1-1 målet kan man kanske vara snabbare upp i press på, men sådana mål händer, lite flax för HIF då Sanas täckning ställer Anestis.
Sådana här bjudningar är inte någon normalitet, men man blir ju förbannad de få gånger det händer. Såg förresten att Sandberg i Bajen gjorde en nästan identisk nu ikväll. Med det sagt, så skulle vi behöva mittbacksförstärkningar ändå.
Tror Robin kan göra minst lika många, om inte fler.Han kan vinna skytteligan.