2020-02-08, 13:07
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Du håller på Sveriges största plast, cirkus och jippoklubb du ska ta de lugnt med att snacka om andra lag. Comprende?
Haha, herregud vad du grinar. Antar att Zlatan var din stora idol?

**
Slavia Prag blir ett spännande test för oss ikväll, minst sagt. Leder ligan stort och det här blir deras genrep.
Citera
2020-02-08, 14:06
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Du håller på Sveriges största plast, cirkus och jippoklubb du ska ta de lugnt med att snacka om andra lag. Comprende?
På vilket vis är cirkusklubb? För att vi ställer upp oss vid globen och marscherar till arenan? Matchtröjans dag, är det jippo? Vår vintermatch? Att vi kör techno på baksidan, vid parkeringen av Tele2? Talar du om de här grejerna?
Citera
2020-02-08, 14:24
Medlem
Needs.more.brandys avatar
2-2 slutade IFK Göteborg mot HIF på Bravida. Som väntat blev det lite lättare än mot de danska lagen, men det lyser inte direkt om detta laget.
Citera
2020-02-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
2-2 slutade IFK Göteborg mot HIF på Bravida. Som väntat blev det lite lättare än mot de danska lagen, men det lyser inte direkt om detta laget.
Det var ändå en lite underhållande match som neutral. Lite mer med en riktig startelva än två blandlag i varsin halvlek.

Kan även konstatera att Ishizaki levererade, om än det finns lite mer att ta ut. Petra var ok/bra under lugnare sektioner, pratade bra och lyssnade på Ishi. Återkom med följdfrågor. Däremot kommer jag behöva vänja mig (eller stänga av) - när det hettar till eller blir mål.

Laggade rejält ett tag, för mig.
Citera
2020-02-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Riktig fotboll SKA spelas på gräs. Jag hatar inget lag men lag som inte av geografiska skäl spelar på plast har jag inte mycket till övers för. Typ Elfsborg. Jag tycker det är galet av MFF att spela på plast bara några dagar innan man möter Wolfsburg.
Jobbar ni supportrar för att få gräs igen - eller likställer du hybrid med naturgräs?
Citera
2020-02-08, 16:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jobbar ni supportrar för att få gräs igen - eller likställer du hybrid med naturgräs?

Duger hybrid på Wembley så funkar det nog på Tele 2 Arena. Ja, hybrid är ett bra underlag.
Citera
2020-02-08, 19:00
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Hybridgräs innebär 95-97% riktigt gräs, en hybridmatta upplevs i allt väsentligt som en naturgräsplan men med betydligt bättre hållfasthet och därmed lägre underhållskostnader. Huvuddelen av alla planer i PL är idag hybridgräs och lag som Real Madrid, Bayern München, Arsenal, Chelsea, Liverpool, Manchester United och Rosenborg för att ta ett nordiskt lag spelar alla på hybridgräs av något slag. Funkar det för Europas storlag funkar det i allsvenskan!
Citera
2020-02-08, 19:09
Medlem
2 rötna mål att släppa in, speciellt så skall ju inte Calle bjuda HIF på 2-2 på det där sättet, totalt hjärnsläpp. HIFs första är ju ett skitmål som kan hända den bästa dock.

I övrigt såg det väl ok ut, Da Graca var stabil, Sargon skall inte spela på kanten dock och jag vet inte varför dom envisas med att ge honom chansen där, han gör sig bättre centralt. Han lär ju inte så så många chanser där om Hosam är frisk, tycker även Holm och/eller Alexandersson skall gå före.

Sana riktigt bra igen tycker jag, Söder kommer ha ännu ett grymt år om han fortsätter så här, Giorgi såg lite mer sugen ut idag.

Sedan längtar man såklart på att få se Paka spela match igen.
Citera
2020-02-08, 20:30
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
2 rötna mål att släppa in, speciellt så skall ju inte Calle bjuda HIF på 2-2 på det där sättet, totalt hjärnsläpp. HIFs första är ju ett skitmål som kan hända den bästa dock.

I övrigt såg det väl ok ut, Da Graca var stabil, Sargon skall inte spela på kanten dock och jag vet inte varför dom envisas med att ge honom chansen där, han gör sig bättre centralt. Han lär ju inte så så många chanser där om Hosam är frisk, tycker även Holm och/eller Alexandersson skall gå före.

Sana riktigt bra igen tycker jag, Söder kommer ha ännu ett grymt år om han fortsätter så här, Giorgi såg lite mer sugen ut idag.

Sedan längtar man såklart på att få se Paka spela match igen.

Man kan bara konstatera att bakåt är det inte bra även om Da Graca ändå är hyfsat stabil, men hans mittbackskollega Calisir, jag vet inte vad jag ska säga, visst det är träningsmatcher men man ska knappt bjuda på ett sådant mål som han gör.

Framåt betydligt bättre även om det såklart kommer bli ännu bättre framöver.

Ja just nu finns det inte anledning att tveka på att Söder gör ett liknande år även om jag inte tror att han gör 14 mål.

Nä en ny mittback som är mycket bättre än Calisir måste in, helst igår!

Calisir skall helst inte starta en enda match i årets allsvenska.
Citera
2020-02-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Duger hybrid på Wembley så funkar det nog på Tele 2 Arena. Ja, hybrid är ett bra underlag.

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Hybridgräs innebär 95-97% riktigt gräs, en hybridmatta upplevs i allt väsentligt som en naturgräsplan men med betydligt bättre hållfasthet och därmed lägre underhållskostnader. Huvuddelen av alla planer i PL är idag hybridgräs och lag som Real Madrid, Bayern München, Arsenal, Chelsea, Liverpool, Manchester United och Rosenborg för att ta ett nordiskt lag spelar alla på hybridgräs av något slag. Funkar det för Europas storlag funkar det i allsvenskan!

Jag menade inte att hybrid är kass, men jag förstod det som gräs, när ni skrev gräs.

Det blir tydligare om ni skriver att fotboll ska spela på hybrid om det är det ni menar.
Citera
2020-02-08, 21:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag menade inte att hybrid är kass, men jag förstod det som gräs, när ni skrev gräs.

Det blir tydligare om ni skriver att fotboll ska spela på hybrid om det är det ni menar.

Jag har under lång tid skrivit att plast är inget godtagbart underlag i vår högsta liga. Hybrid funkar nog på nästan alla ställen i vårt avlånga land.
Citera
2020-02-08, 21:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Var inte Malmö intresserade av Billborn?

Det vore väl nästan tjänstefel om de inte var och hörde sig för om det fanns intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in