2020-02-08, 20:45
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Jag behöver inte lyssna. Jag känner till fakta och det är att tjejer och kvinnor alltid har presterat bättre än pojkar och män i skolorna. Det kallas intelligens.
Du har fel.
Igen.
Inte bara för att män är intelligentare än kvinnor och det går att bevisa utan också för att du inte har några som helst belägg för prestationer där kvinnor är eller har varit bättre än män.

Inte ett enda område eller gren, fysiskt eller fysiskt.
Du får helt enkelt lära dig leva med att du är mindre, svagare och aningen mer korkad resten av ditt liv. Förr var samhällsordningen sådan att ni inte behövde försvara er själva utan det fanns alltid män runt omkring som stod upp och försvarade er. Se Ivanhoe på nyårsdagen.
Nu har feminismen lärt oss att män är toxiska och ska undvikas och alltfler män har tagit till sig budskapet och vänder er ryggen.

Jag anser att de gör helt rätt.
Ni får helt enkelt klara er själva tills ni själva förstår vad ni bytt bort.
Och för vad.
Citera
2020-02-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Kvinnor är korkade. Har du aldrig gått i skola tillsammans med dem? Vet du inte hur rädda och nervösa de är? Finns inte ett uns av fruktan hos mig. Kvinnor blir ju rädda bara man stirrar på dem och det finns nog inga kvinnor i hela världen som är så beroende av att bli uppskattade av män (läs: knullade) som i Sverige vilket gör att de är extremt fogliga och knullar runt friskt.

Lyckligtvis har jag en flickvän sedan många år tillbaka och jag tycker faktiskt mer synd om män som bor i en storstad som får nöja sig med att få en flickvän som kanske haft 20 kukar i sina hål. Det äcklar mig men "hookup culture" är ju nu normaliserat här.

De köper jag inte, att du inte skulle frukta tjejer. Du skriver ju själv att du äcklas av tjejer och att du inte kan göra något. Om du inte fruktar tjejer varför gör du ingenting åt den här hookup kulturen då? Varför passivt acceptera och passa in i att det är ”normaliserat” som nån slags passiv incel-nörd som står på sidlinjen och gnäller?
Senast redigerad av fr0g 2020-02-08 kl. 21:25.
Citera
2020-02-08, 21:29
Medlem
Citat:
Grov generalisering. Beror på ålder mm. En ung kvinna är tex sannolikt fysiskt starkare än en åldrad gubbe. Vältränade kvinnor är många gånger fysiskt starkare än spensliga eller gravt överviktiga män. Men om vi ska generalisera så är kvinnor starkare än män när det gäller uthållning. Mäns muskler är mer explosiva men kvinnors är segare.
Om jag ska generalisera lite till så är jag övertygad om att kvinnor är mentalt mycket starkare än män.

nej, kvinnor är svagare än män i alla tester, det var de som rapporten i TS bevisade. t.om den svagaste av män kunde fortfarande slå ner den starkaste tjejen.

däremot så står jag fast vid att jag inte tror att någon kille på jorden faktiskt tror på att tjejer är starkare. det behövs mer än erfarenhet, statistik och vittnesmål för att bygga en tro. se på religiösa människor, dom har ett helt jävla hav av vittnesmål o bevis för att gud existerar men ÄNDÅ finns de extremt många ateister.
Citera
2020-02-08, 21:34
Medlem
Vad kan kvinnor lära av detta? Jo att de behöver något som utjämnar den fysiska styrkan vid en eventuell konfrontation. Självförsvar och kampsport i all ära, det är bra grejer, men kanske en batong eller hammare är bra sak att bära med sig.
Citera
2020-02-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
nej, kvinnor är svagare än män i alla tester, det var de som rapporten i TS bevisade. t.om den svagaste av män kunde fortfarande slå ner den starkaste tjejen.

däremot så står jag fast vid att jag inte tror att någon kille på jorden faktiskt tror på att tjejer är starkare. det behövs mer än erfarenhet, statistik och vittnesmål för att bygga en tro. se på religiösa människor, dom har ett helt jävla hav av vittnesmål o bevis för att gud existerar men ÄNDÅ finns de extremt många ateister.

Jag tror också att många män tror på att de är fysiskt starkare än alla kvinnor på jorden, vilket naturligtvis faller på sin egen orimlighet. Liksom religiösa människor, hittar de "bevis" och skapar "bevis" för den egna tron.
Citera
2020-02-08, 21:45
Medlem
Citat:
Jag behöver inte lyssna. Jag känner till fakta och det är att tjejer och kvinnor alltid har presterat bättre än pojkar och män i skolorna. Det kallas intelligens.
männen måste få världen att gå runt medan tjejer läser om genus, feminism 😜
Citera
2020-02-08, 23:01
Medlem
Citat:
Jag tror också att många män tror på att de är fysiskt starkare än alla kvinnor på jorden, vilket naturligtvis faller på sin egen orimlighet. Liksom religiösa människor, hittar de "bevis" och skapar "bevis" för den egna tron.

Jag sa inte att dom tror på det, jag sa tvärtom att dom Inte tror på det. Att du inte fattade det visar ju bara att du inte läste mitt inlägg.

Poängen var att Man kan intellektuellt förstå något men inte tro på det. Män idag vet intellektuellt sett att kvinnor är ”underlägsna” men dom tror inte på det. Världen hade sett helt annorlunda ut om män faktiskt trodde på att kvinnor var svagare än män.

Men fakta är det, att kvinnor är svagare. Behövs inte ens undersökningar för o bekräfta det, en 3 åring fattar att tjejer är svagare. Att du inte fattar det förstår jag inte. Du kanske syftar på transvestiter? Transvestiter är ungefär lika starka som män ja.
Senast redigerad av fr0g 2020-02-08 kl. 23:14.
Citera
2020-02-08, 23:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du har fel.
Igen.
Inte bara för att män är intelligentare än kvinnor och det går att bevisa utan också för att du inte har några som helst belägg för prestationer där kvinnor är eller har varit bättre än män.

Inte ett enda område eller gren, fysiskt eller fysiskt.
Du får helt enkelt lära dig leva med att du är mindre, svagare och aningen mer korkad resten av ditt liv. Förr var samhällsordningen sådan att ni inte behövde försvara er själva utan det fanns alltid män runt omkring som stod upp och försvarade er. Se Ivanhoe på nyårsdagen.
Nu har feminismen lärt oss att män är toxiska och ska undvikas och alltfler män har tagit till sig budskapet och vänder er ryggen.

Jag anser att de gör helt rätt.
Ni får helt enkelt klara er själva tills ni själva förstår vad ni bytt bort.
Och för vad.

Du är ju dum så klockorna stannar. Helt självklart finns det områden kvinnor är bättre än män på och det vet vi alla. Det finns seriöst utförd forskning angående skillnad i mäns och kvinnors hjärnor och den talar inte mer till fördel för män än kvinnor. Det finns lite olika kopplingar dock vilket gör att vi då har olika intressen och fallenhet för saker.
Så nä din lilla bajspåse, "män" är inte intelligentare än kvinnor. Vissa män är, men det har ingenting med gruppen män att göra. Om du definierar intelligens som att lösa matteuppgifter, ja då är män som grupp bättre på det ( min uppfattning iallafall). Men intelligens handlar om lite mer än så.
Det märks väldigt tydligt att du inte kan diskutera någonting sånt här utan att bli för känslosam. Ditt inbyggda kvinnohat (som jag antar att du förvärvat genom livet på grund av privata relationer) förblindar dig i vartenda inlägg du knåpar ihop.
Citera
2020-02-08, 23:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Vad kan kvinnor lära av detta? Jo att de behöver något som utjämnar den fysiska styrkan vid en eventuell konfrontation. Självförsvar och kampsport i all ära, det är bra grejer, men kanske en batong eller hammare är bra sak att bära med sig.
Hammare, ja där sa du nåt. Har haft sax och pepparspray, men hammare har jag inte tänkt på.
Citera
2020-02-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hammare, ja där sa du nåt. Har haft sax och pepparspray, men hammare har jag inte tänkt på.

En hammare svingad med full kraft i tinningen gör redigt ont även om så motståndaren är en gorillahane.
Citera
2020-02-09, 00:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
En hammare svingad med full kraft i tinningen gör redigt ont även om så motståndaren är en gorillahane.

Javisst, det är ett mycket kraftfullt vapen. Man ska bara hinna svinga den innan han reagerar, så att inte han får tag i den istället..såna saker kan ju uppstå. Därför är pepparspray ett utmärkt komplement

Dock tror jag att det handlar till viss del om att tjejer inte är vana vid tanken att slåss överhuvudtaget, så man tänker inte ens på hur det skulle gå till. De flesta vet nog inte exakt hur de reagerar i en sån situation om man aldrig varit i en. Det gäller att inte hamna i ett underläge för då är det kört. Vilket jag tror många gör direkt eftersom de inte är vana vid kampsituationer. Förmodligen skulle man blivit överrumplad och inte hunnit agera tillräckligt fort. Har man lärt sig självförsvar så har man kanske en något bättre chans iallafall.
En man som håller emot eller har fått ett rejält grepp är omöjlig att rubba, om vi förutsätter att han är av normal storlek och kvinnan likaså, så det gäller att agera blixtsnabbt.
Senast redigerad av Moment22x22 2020-02-09 kl. 00:48.
Citera
2020-02-09, 01:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Jag sa inte att dom tror på det, jag sa tvärtom att dom Inte tror på det. Att du inte fattade det visar ju bara att du inte läste mitt inlägg.

Poängen var att Man kan intellektuellt förstå något men inte tro på det. Män idag vet intellektuellt sett att kvinnor är ”underlägsna” men dom tror inte på det. Världen hade sett helt annorlunda ut om män faktiskt trodde på att kvinnor var svagare än män.

Men fakta är det, att kvinnor är svagare. Behövs inte ens undersökningar för o bekräfta det, en 3 åring fattar att tjejer är svagare. Att du inte fattar det förstår jag inte. Du kanske syftar på transvestiter? Transvestiter är ungefär lika starka som män ja.

Det är väl klart att män tror det och vet det. Varför skulle de INTE TRO att de är fysiskt starkare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in