2020-02-06, 22:38
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
De flesta kvinnor vill ha riktiga män.

Aggressiva, Macho, Stora, vältränade, självsäkra, rika, män

Change my mind

Det varierar.
I Sverige, oftast JA.
Men i Brasilien träffade jag tjejer som uppskattade att jag inte var överdrivet muskulös, att jag var lugn, öm och artig.
Opposite attracts.
Det finns inte bara en förklaring.
Citera
2020-02-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Det varierar.
I Sverige, oftast JA.
Men i Brasilien träffade jag tjejer som uppskattade att jag inte var överdrivet muskulös, att jag var lugn, öm och artig.
Opposite attracts.
De kanske tyckte att du var självsäker, som är manligt. Det är speciellt manligt om alla är biffiga förutom du, men du ändå är ändå nöjd med dig själv. betyder att du är väldigt självsäker.

Men du framstog nog mer som en gentleman som var självsäker. Inte mesig/fjollig och dåligt självförtroende
Citera
2020-02-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Av samma orsak varför man inte låter de största grottdjuren på gymmet automatiskt bli stadsministrar och kommunalråd, ledarskap och dugligheten för detta har inget med hur mycket du lyfter i bänkpress eller hur duktig du är på att kura utan det handlar om helt andra faktorer.

Rätt självklart kan man tycka.
Menar du att vi har ett bättre urval idag då? Förutsätter att det var statsminister du menade!

Om män slår närmre tre gånger så hårt med mindre än dubbla styrkan visar att de även använder bättre teknik. En bil med dubbla effekten jämfört med en annan ökar inte i närheten sin hastighet lika mycket.

Så män har inte bara bättre styrka än kvinnan utan förmår även att använda den bättre!
Citera
2020-02-06, 23:05
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
De kanske tyckte att du var självsäker, som är manligt. Det är speciellt manligt om alla är biffiga förutom du, men du ändå är ändå nöjd med dig själv. betyder att du är väldigt självsäker.

Men du framstog nog mer som en gentleman som var självsäker. Inte mesig/fjollig och dåligt självförtroende

Självsäkerhet och självförtroende kommer med tiden.
I högstadiet hade vi en kille i klassen som var den spinkigaste, klenaste, tanigaste, räddaste och blygaste stackaren i världen,
men idag har han villa, bil, jobb, fru och två barn och ser glad och självsäker ut.

Han blev mobbad av många i skolan, av mej bland andra, vilket jag ångrar.
Många mobbade har ju blivit rena jävla mördarmaskinerna senare i livet, men inte han. Han har förlåtit och gått vidare.

Visst vill kvinnor ha hårda och starka män, bara männen inte blir FÖR hårda.
Richard Kuklinski var ju en hårding, men på tok FÖR hård.
Citera
2020-02-06, 23:15
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Menar du att vi har ett bättre urval idag då? Förutsätter att det var statsminister du menade!

Om män slår närmre tre gånger så hårt med mindre än dubbla styrkan visar att de även använder bättre teknik. En bil med dubbla effekten jämfört med en annan ökar inte i närheten sin hastighet lika mycket.

Så män har inte bara bättre styrka än kvinnan utan förmår även att använda den bättre!
Och vilken nytta har du av det om du upptäcker att ett par av dina anställda har kommit på kant med varandra på jobbet?

Du kan varken slå dem eller hota dem till att börja tycka om varandra.

Det har ju ingenting med ledarskap att göra.
Citera
2020-02-06, 23:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ska den fysiskt starkare alltid bestämma?
Stenåldern igen, asså

Intelligens slår fysisk styrka i längden.

Citat:
Det varierar.
I Sverige, oftast JA.
Opposite attracts.

Jag misstänker att key word som du missat är "vit". De ville ha en vit man (=pengar). Allt det andra var sannolikt att försöka rationellt förklara varför man ville ha en vit "riking" framför en fattig alpha-hane utan framtid. Som talesättet lyder:
https://pbs.twimg.com/media/C3RUPnYWQAAu1K_.jpg
Citera
2020-02-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Intelligens slår fysisk styrka i längden.

Jag misstänker att key word som du missat är "vit". De ville ha en vit man (=pengar). Allt det andra var sannolikt att försöka rationellt förklara varför man ville ha en vit "riking" framför en fattig alpha-hane utan framtid. Som talesättet lyder:
https://pbs.twimg.com/media/C3RUPnYWQAAu1K_.jpg

yes flesta kvinnor vill ha makt. pengar = makt
och män vill också såklart ha makt
Senast redigerad av afs123 2020-02-06 kl. 23:30.
Citera
2020-02-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Och vilken nytta har du av det om du upptäcker att ett par av dina anställda har kommit på kant med varandra på jobbet?

Du kan varken slå dem eller hota dem till att börja tycka om varandra.

Det har ju ingenting med ledarskap att göra.
Hota dem med stryk kan du definitivt göra om du är stark. Skulle en kvinna göra det så skulle de bara skratta.

Ska man öppna en syltburk, byta sommar/vinterhjul eller bära upp de sovande barnen ifrån bilen till sängen så brukar mannen duga ganska bra för kvinnan. Likadant om kvinnan hör någon ta sig in i bostaden mitt i natten.
Citera
2020-02-06, 23:44
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Självklart. TS är en spenslig, obildad kille i mammas källare.
Men vad går den här tråden egentligen ut på?
-"Mannen vara starkare än kvinnan, ugh, ugh, hmpf, hmpf?"
*slår sig på det håriga bröstet och spänner chipstuttarna i spegeln*

Jag gissar att det här är skrivet av Emma, 32, bor i en storstad, har haft fler kukar i sina hål de senaste 14 åren än vad hennes anmödrar haft de senaste 150 åren tillsammans. Äter också Citalopram för att orka leva. Skyller hennes självmordstankar på patriarkatet. Har läst några strökurser på universitetet (konsthistoria, sociologi, psykologi) och tycker att hon är bildad. Jobbar deltid på lager och i reception. Saknar helt och hållet kompetens. Föraktar arbetarklassen. Män äcklas av alla kukar hon haft i sig, själv försöker hon intala sig själv att det är en styrka att vara lös. Tittar sig själv i spegeln varje dag och ser rynkorna växa runt ögonen och pannan. Tick, tack, tick, tack...
Citera
2020-02-06, 23:46
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
du vet detta intelektuellt eller faktuellt, men du tror inte på det. hade du trott på det så hade du ju kontrollerat alla kvinnor runtom dig, och det gör du ju inte.

En märklig premiss. Jag kontrollerar inte alla kvinnor i min omgivning, men jag konstaterar att de är svagare och dummare. En kvinna blir ju aldrig äldre än 13 rent mentalt.
Citera
2020-02-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Jag gissar att det här är skrivet av Emma, 32, bor i en storstad, har haft fler kukar i sina hål de senaste 14 åren än vad hennes anmödrar haft de senaste 150 åren tillsammans. Äter också Citalopram för att orka leva. Skyller hennes självmordstankar på patriarkatet. Har läst några strökurser på universitetet (konsthistoria, sociologi, psykologi) och tycker att hon är bildad. Jobbar deltid på lager och i reception. Saknar helt och hållet kompetens. Föraktar arbetarklassen. Män äcklas av alla kukar hon haft i sig, själv försöker hon intala sig själv att det är en styrka att vara lös. Tittar sig själv i spegeln varje dag och ser rynkorna växa runt ögonen och pannan. Tick, tack, tick, tack...

Du är inte så bra på att analysera människor, du. Endast det fetade stämmer.
Citera
2020-02-06, 23:49
Medlem
DaChiefs avatar
Den moderna eran, låt oss säga sen 1800-talet är 0,0001 promille av organismers evolution till det vi är idag, människan.

I naturen finns det helt polariserade arter mellan hane och hona. Tournament species t ex påfåglar eller kampfiskar.

Det finns också arter där den vinnande strategin är pair bonding species där hanen och honan är lika i din storlek och fysik.

Att dagens män och kvinnor är differentierade i genetiska uttryck är naturligt utifrån den natur som förfäders arv streamlinat genetiken genom.

Pair bonding specie med drag av tournament specie.

Denna skillnad mellan könen, såväl som mer empatisk förmåga hos honor är ett naturvetenskapligt faktum.

Om det är rätt eller fel? Det har uppenbarligen inte varit fel i produktionen av en humanoid som oss.

Och så vidare, feminister tramsar på som om människan kom till igår.
Vänta tills människosläktet sitter i skiten igen så förstår ni varför det ser ut som det gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in