2020-02-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så hur många tror du är smittade? Uppenbarligen långt fler än 75 000.

I flygen med människor som evakuerades från Hubei var runt 2% smittade. Om man ser det som ett stickprov så skulle det betyda minst 1 miljon smittade i Hubei.
Citera
2020-02-08, 22:38
Medlem
Redrobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
För närvarande är de bekräftade siffrorna från BNO: 34,957 confirmed cases worldwide, including 725 fatalities.

Hur tror ni midnattsrapporteringen kommer att se ut? Några gissningar?

Jag tycker 37k/850 (kanske t o m 38k) verkar rimligt. Om VitruvianskeMannen vore i knutarna skulle jag be honom kolla i Excelarket.

De resultat som Kina ger oss aer fel. Har i princip varit helt i led med ett utav de "Prediction tables" som kom upp i borjan utav detta. Om han har ratt, igen, sa kommer resultatet att vara valdigt nara...

Around 40k totalt / 863 doda..

EDIT: 38675 / 808 doda.. Vi far se, enligt ett prediction table, som varit inom 50 doda varje dag sedan Feb 1, Kineserna anvander ett ganska standard system att berakna "doda"..

Vi vet ocksa att de rapporterar nastan ALLA som dor av phenomena, som 'Viral Phenomena" istallet for "Corona" som de gjorde med den Japanska medborgaren som dog i Wuhan.

Detta har spridit sig sa mycket nu i Kina att en ekonomisk kollaps nastan aer sakert..

Det kanns som att regeringarna overallt forsoker att halla resultaten nere.

Finns manga videos etc dar professorer etc forklarar vad de "Gissar" pa.

Personligen, boende i en st;rre stad i USA, kanns det som att det redan aer ute har, man vet bara inte vem som har Corona eller vem som har vanliga Flu.
Senast redigerad av Redrobot 2020-02-08 kl. 22:43.
Citera
2020-02-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Kan någon hjälpa mig med denna nyhet, jag är inte haj på aerosols.
Vad betyder detta?
Shanghai officials confirm aerosol transmission.

https://www.chinadaily.com.cn/a/202002/08/WS5e3e7d97a310128217275fc3.html

Betyder det att eländet är luftburet nu????
Uppskattar hjälp från bevandrade i detta!
nån har nämnt det i tråden, så själv undrar jag om det är både ock
Citera
2020-02-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Ursäkta? Ta och läs på lite innan du kommer här och snackar skit.

Åh det var Folkhälsomyndigheten som gick ut och påpekade bristerna i den första NEJM-studien. Övriga sade inget förrän då Robert Koch-institutet och de tyska myndigheterna bekräftade de slarviga studien.
Citera
2020-02-08, 22:40
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Max 8% ökning är min gissning dvs 37750. Antalet avlidna samma som i går 80 st= 805st.
Låter fair, jag lutar nog mer åt ditt dödstal än mitt nu när jag tänker efter.
Citera
2020-02-08, 22:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Finns det några källor till att JKPG-kvinnan flyttats till Uppsala? Märkligt att inte medierna rapporterar om fallet. Vill man tysta ner det eller vadå. Ni som sitter på information ge ut det i tråden här!

Om det stämmer att de flugit henne till Uppsala pga att hon blivit sämre så säger det oss ganska mycket om hur avancerad sjukvård vi har på de flesta sjukhus i Sverige.
Då är det alltså inte många sjukhus som kan ge bästa vård om/när man hamnar i den kritiska fasen.
Citera
2020-02-08, 22:41
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
För närvarande är de bekräftade siffrorna från BNO: 34,957 confirmed cases worldwide, including 725 fatalities.

Jag tycker 37k/850 (kanske t o m 38k) verkar rimligt. Om VitruvianskeMannen vore i knutarna skulle jag be honom kolla i Excelarket.

Det gamla excelarket? Det skulle väl vara 1 miljon döda om två veckor?
Citera
2020-02-08, 22:43
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det gamla excelarket? Det skulle väl vara 1 miljon döda om två veckor?
Jag minns tyvärr inte. 1 miljon låter dock lite väl ambitiöst, även för mig.
Citera
2020-02-08, 22:45
Medlem
Citat:

Min gissning är att begränsningen verkar vara 3500-4000 i Kina så strax under 39000 och runt 815 döda.
Utanför Kina kommer det öka med minst 20% så minst 380 smittade.
Senast redigerad av L.D. 2020-02-08 kl. 22:47.
Citera
2020-02-08, 22:45
Medlem
Såhär.

Nyckeln är R0 talet. Folk i allmänhet greppar inte effekterna av det.

R0=4 om vi blundar med ena ögat (kan va högre pga smittar via aerosoler/droppar)
14 dagars inkubationstid
Första fallen i slutet på december

R0=4 innebär att en smittad i snitt smittar 4 andra som i sin tur smittar vars 4 andra osv.

14 dagar = 1 cykel
28 dagar = 2 cykler

Så låt oss säga 1 mån = 2 cykler

Sista december = 1 cykel = 31 smittade
Mitten januari = 2 cykler = 996 smittade
Sista januari = 3 cykler = 31 000 smittade
Mitten på februari (nu) är 4 cykler = 993 000 smittade
Sista februari är 5 cykler = 31 miljoner smittade
Sista maj är 7 cykler = 31 miljarder smittade (vi är bara 7 miljarder)

Så ja det är läskigt och ja tidningarna i Sverige är lite FÖR tysta och så. Men det är snart över. För oss.
Citera
2020-02-08, 22:46
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrobot
De resultat som Kina ger oss aer fel. Har i princip varit helt i led med ett utav de "Prediction tables" som kom upp i borjan utav detta. Om han har ratt, igen, sa kommer resultatet att vara valdigt nara...

Around 40k totalt / 863 doda..

EDIT: 38675 / 808 doda.. Vi far se, enligt ett prediction table, som varit inom 50 doda varje dag sedan Feb 1, Kineserna anvander ett ganska standard system att berakna "doda"..

Vi vet ocksa att de rapporterar nastan ALLA som dor av phenomena, som 'Viral Phenomena" istallet for "Corona" som de gjorde med den Japanska medborgaren som dog i Wuhan.

Detta har spridit sig sa mycket nu i Kina att en ekonomisk kollaps nastan aer sakert..

Det kanns som att regeringarna overallt forsoker att halla resultaten nere.

Finns manga videos etc dar professorer etc forklarar vad de "Gissar" pa.

Personligen, boende i en st;rre stad i USA, kanns det som att det redan aer ute har, man vet bara inte vem som har Corona eller vem som har vanliga Flu.
Någon nämnde tidigare i tråden att siffrorna skulle vara datorgenererade istället för faktiska noteringar, fanns det någon sanning i det? Med tanke på din avatar litar jag fullt ut på dig i denna fråga.

40k är dock ett rejält skutt...
Citera
2020-02-08, 22:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
I flygen med människor som evakuerades från Hubei var runt 2% smittade. Om man ser det som ett stickprov så skulle det betyda minst 1 miljon smittade i Hubei.

Vilket även borde betyda 20 000 döda med 2% dödlighet. Antingen är dödligheten pisslåg eller så är antaget om 1 miljon smittade väldigt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in