2020-02-08, 22:25
Medlem
Sharm0tas avatar
För närvarande är de bekräftade siffrorna från BNO: 34,957 confirmed cases worldwide, including 725 fatalities.

Hur tror ni midnattsrapporteringen kommer att se ut? Några gissningar?

Jag tycker 37k/850 (kanske t o m 38k) verkar rimligt. Om VitruvianskeMannen vore i knutarna skulle jag be honom kolla i Excelarket.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-02-08 kl. 22:28.
Citera
2020-02-08, 22:27
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Finns det några källor till att JKPG-kvinnan flyttats till Uppsala? Märkligt att inte medierna rapporterar om fallet. Vill man tysta ner det eller vadå. Ni som sitter på information ge ut det i tråden här!

Hitta-sig-själv-bruden som bara var tvungen att åka till kina och tillbaks igen. Egocenter-brud som ni som överlever detta kommer kunna läsa om i historieböckerna. Då känd vid namn och som den som tog dödssmittan till Sverige.
Citera
2020-02-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Förklara då hur denna höga smittsamhet och dödlighet som propageras itråden av vissa resulterar i 0 dödsfall och 0 allvarliga insjuknanden i Sverige.

Europa och resten av världen ligger flera veckor efter Wuhan. För tre veckor sedan hade ingen dött av viruset i Kina heller.
Citera
2020-02-08, 22:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ja, att hon hade blivit sjukare förstod man ju direkt när dom sa att dom inte skulle komma med mer uppdateringar.

Det stämmer nog med antal dagar 9 +- för hon var väl sjuk innan hon kontaktade sjukvården.
Citera
2020-02-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Handsprit är verksamt mot den här typen av virus, höljefösedda virus.

Kineserna spritar hela Wuhan enligt denna twittrande expat som stannat kvar i stan.

WuhanLaowai8
@WLaowai8

Spraying Wuhan with disinfectant, water mixed with 75% alcohol. Not powder like people have been saying. #Wuhan #WuhanVirus #CoronavirusOutbreak

https://twitter.com/WLaowai8/status/1225809833837789186
Citera
2020-02-08, 22:31
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så hur många tror du är smittade? Uppenbarligen långt fler än 75 000.

Jag har ingen aning.
Jag vill nog inte veta heller.
Citera
2020-02-08, 22:31
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Hitta-sig-själv-bruden som bara var tvungen att åka till kina och tillbaks igen. Egocenter-brud som ni som överlever detta kommer kunna läsa om i historieböckerna. Då känd vid namn och som den som tog dödssmittan till Sverige.
Enligt min uppfattning har hon tagit det försiktigt och t.o.m. låtit en vän handla åt henne. Dessutom kan man väl inte klamra henne. Det var det kinesiska nyåret och det fanns säkert inget ont uppsåt hos henne. Jag tänker inte förargas över henne om så hon verkligen tog med sig farsoten hit och jag själv, hela min familj, och alla mina vänner dukade under på grund av den. Hon är fri från skuld. Enligt min mening.

Handhjärta!
Citera
2020-02-08, 22:32
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
För närvarande är de bekräftade siffrorna från BNO: 34,957 confirmed cases worldwide, including 725 fatalities.

Hur tror ni midnattsrapporteringen kommer att se ut? Några gissningar?

Jag tycker 37k/850 (kanske t o m 38k) verkar rimligt. Om VitruvianskeMannen vore i knutarna skulle jag be honom kolla i Excelarket.
Max 8% ökning är min gissning dvs 37750. Antalet avlidna samma som i går 80 st= 805st.
Citera
2020-02-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Att virus blir mindre dödliga beror på att det gynnar spridningen. Detta virus behöver inte skippa dödligheten för att spridas, så inget talar för att det skulle bli mindre farligt med tiden.

Nja, delvis men det som gynnar spridningen är en lång tid att bära på det. TBC har hög dödlighet liksom HIV/AiDS innan behandling. Däremot har virus som dödar för snabbt svårt att få stor spridning.
Citera
2020-02-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det stämmer nog med antal dagar 9 +- för hon var väl sjuk innan hon kontaktade sjukvården.
Ja, tiden stämmer bra med när sjukhuset meddelade att dom lägger locket , det va någon i tråden som satt och försvarade och bortförklarade detta, men den logiska förklaringen var ju självklar för dom flesta.

Tyvärr är nog Sverige ett av dom sämsta länderna att insjukna i en okänd sjukdom, där det inte finns några direktiv uppifrån som säger exakt hur vården skall gå till av en drabbad patient, ingen här kommer försöka med olika läkemedels cocktails då detta är utanför regelboken så att säga.
Citera
2020-02-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nja, delvis men det som gynnar spridningen är en lång tid att bära på det. TBC har hög dödlighet liksom HIV/AiDS innan behandling. Däremot har virus som dödar för snabbt svårt att få stor spridning.

Men detta virus behö er inte bli mindre dödligt för att spridas bättre, det lär därför inte bli mindre farligt förrän efter första vändan av pandemin.
Citera
2020-02-08, 22:38
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
@WLaowai8

Spraying Wuhan with disinfectant, water mixed with 75% alcohol. Not powder like people have been saying. #Wuhan #WuhanVirus #CoronavirusOutbreak

https://twitter.com/WLaowai8/status/1225809833837789186
Det var rejäla grejer, har tidigare bara sett hazmats gå och spreja med något som ser ut som en lövblås.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in