2020-02-08, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja man skulle tro det for Hagen var en av Norges rikeste på nittitallet.

Ja, han var det.
Citera
2020-02-08, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Angående bilen som er parkert utenfor porten og utenfor gjerdet på overvåkningsvideoene fra morgenetimene forsvinningsdagen.

Hvorfor står det en bil parkert utenfor gjerdet? Noen nevnte at det kunne skyldes at en parkeringsplass var full. Hvor er den fulle parkeringsplassen? Ikke innenfor gjerdet til Futurum-området hvertfall. Så tidlig på morgenen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7laj88/slik-kan-luemannen-og-telefonmannen-ha-beveget-seg

Det er ikke noe gjerde der som bilene står parkert, hvis det er det grønne gjerdet du tenker på. Tror det grønne metallgjerdet er litt mere mot venstre sett fra kameraet. Hvis alle begynner på jobb kl 7, og denne luemannen kom 7.30, så kan det stemme med at plassen var full av biler.
Citera
2020-02-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Selvfølgelig hadde de en grunn, spørsmålet er jo hva slags grunn. Jeg har jo forstått at du vil at man skal tro at TH og Anne var et lykkelig ektepar, og det må du jo få lov til å si, men så lenge du ikke kan begrunne dette med noe, så blir det bare ordsalat.

Det materialet som de to er laget av finnes det ikke så mange av. Å være så steinrik, og samtidig verken skifte ut hus, bil(er), kjæreste(r). Det tyder på at de har bena godt plantet i bakken, helt uavhengig av om TH er gjerrig som få. Når man stoler såpass mye på en partner klarer man også å være 100% avslappet, jeg ser ikke alt det dere andre ser på noen av bildene. Jeg ser et avslappet og stabilt par, og jeg tror TH er hjerteknust av dette. Jeg blir ikke forundret om han pådrar seg somatisk sykdom pga bekymringer og sorg knyttet til tapet av henne.
Citera
2020-02-08, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hadde dette vært et faktum hadde nok barna opplevd sitt og fortalt dette til politiet. Av hva jeg kan lese om barnas aktiviteter i dag så har de hatt rimelig frie tøyler til å gjøre akkurat som de vil, de rimer dårlig med en kontrollfrik til far. Og ja, om det gjelder partneren gjelder det som regel også barna.

Hva vet du om hva barna har fortalt politiet? Slik man ser saken og får fortalt fra folk som kjenner familien så har ikke Anne akkurat hatt noe fritt og godt liv. Han er styrtrik, men kan ikke sponse henne noen bil. Ikke engang en liten Fiesta, og det sier jo sitt, syntes du ikke?
Citera
2020-02-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Om motiv:
Det var litt av en utredning ser den, men mener likevel at det ikke dreier seg om noen seriemorder i dette tilfellet
Hvilke andre drap har hun/Han begått tro?
Jeg aksepterer din mening men har min egen. Jeg tror ingen får lyst å gå inn i et hus og drepe en ganske så uskyldige kvinne.
Jeg er bombesikker på at drapsmannen hadde et motiv og tror motivet dreier seg om redselen for at hun skulle gå ut med opplysninger som ikke bør komme ut.
Jeg er tilbøyelig til å tenke at det ikke nødvendigvis er TH, uansett er det gjennom han drapsmannen har oppdaget trusselen.
Helt ærlig hva begrunner du det at han ikke går ut med belønning i form av dusør selv om han i aller høyeste grad har mulighet til det. Jo han vet at noen vet og vil bli fristet.
Citera
2020-02-08, 20:16
Medlem
Citat:
Hva vet du om hva barna har fortalt politiet? Slik man ser saken og får fortalt fra folk som kjenner familien så har ikke Anne akkurat hatt noe fritt og godt liv. Han er styrtrik, men kan ikke sponse henne noen bil. Ikke engang en liten Fiesta, og det sier jo sitt, syntes du ikke?

Hadde de sagt noe sånt hadde TH vært i kikkerten som mistenkt, det har han ikke vært.

Kanskje hun ikke villle ha bil? Hadde hun lappen? Hun har jo jobbet for firmaet selv og har hatt inntekt, en Fiesta kunne hun fint bekostet selv om hun ville.
Citera
2020-02-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
9 millioner euro er et godt motiv!
Spesielt når det å hente en gammel dame har en vanskelighetsgrad litt over epleslang.

Hvorfor er da politiet så overbevist om.at det ikke dreier seg om kidnapping, men kaldblodig mord med fungert kidnapping. Så dum er ikke politiet.
Citera
2020-02-08, 20:23
Bannlyst
Citat:
Det materialet som de to er laget av finnes det ikke så mange av. Å være så steinrik, og samtidig verken skifte ut hus, bil(er), kjæreste(r). Det tyder på at de har bena godt plantet i bakken, helt uavhengig av om TH er gjerrig som få. Når man stoler såpass mye på en partner klarer man også å være 100% avslappet, jeg ser ikke alt det dere andre ser på noen av bildene. Jeg ser et avslappet og stabilt par, og jeg tror TH er hjerteknust av dette. Jeg blir ikke forundret om han pådrar seg somatisk sykdom pga bekymringer og sorg knyttet til tapet av henne.

Psykopater vil helst ha et og samme offer som dem sakte men sikkert kan psykisk ta livet av. De er ikke interresert i å bytte ut denne personen.
Jeg ser at du skriver at du syntes at de ser avslappet og tilfreds ut på bildene, og det må du jo få lov til å skrive. Hvis TH hadde vært hjerteknust og pådratt seg den ene og den andre psykiske sykdommen, så hadde han ikke hatt krefter til å jobbe. Han ville blitt sykemeldt. Men TH?, neida, han fortsetter livet som ingenting har skjedd han. Adventsstjerne og syvarmers stearinlys i vinduet, ingen problem.
Citera
2020-02-08, 20:26
Medlem
Citat:
Psykopater vil helst ha et og samme offer som dem sakte men sikkert kan psykisk ta livet av. De er ikke interresert i å bytte ut denne personen.
Jeg ser at du skriver at du syntes at de ser avslappet og tilfreds ut på bildene, og det må du jo få lov til å skrive. Hvis TH hadde vært hjerteknust og pådratt seg den ene og den andre psykiske sykdommen, så hadde han ikke hatt krefter til å jobbe. Han ville blitt sykemeldt. Men TH?, neida, han fortsetter livet som ingenting har skjedd han. Adventsstjerne og syvarmers stearinlys i vinduet, ingen problem.

Du kan lite om psykopater skjønner jeg
Den beste medisin mot sorg er å holde seg aktiv, det å grave seg ned i sengen og hjemmet bør man holde seg langt unna. At han jobber er ikke et tegn på at han ikke er i en sorgprosess, å anta noe annet er bare dumt.
Citera
2020-02-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Behøver ikke engang ha truet, men GM vet at hun visste noe som ville skade ham, og sannstnligvis flere andre innflytelsesrike menn, og derfor måtte hun vekk.

Takk, endelig en som virker normal her, leste noen av de svarene jeg hadde fått og fikk nesten angst for min egen person.Vi er alle anonym men finnes sikkert noen som klarer å finne ut hvem en er. Spesielt Poirot skremte meg, hva er poenget med å skissere en haug med motiver for å drepe et menneske når de fleste ikke stemmer på denne saken.
Mulig jeg misforsto men vedkommende mente at seriemordermotiv passet best i denne saken.
Hvorfor tro, for å skremme meg? Jeg vet jo litt om drap selv, men såvidt jeg vet er det ingen epedimi i å drepe godt voksne mennesker her og fingere det som kidnapping. Må medgi at han eller hun skremte meg litt men det var kanskje poenget siden vedkommende selv er overbevist om at det ikke er TH, kan det være drapsmannen som prøver å villede. Så langt har jeg ikke tenkt tanken at han var her inne, nå er jeg ikke lengre så sikker. For det skal noe til å totalt utelukke TH som drapsmann, det er jo så utspekulert dette, jeg tror politiet når de sier at det mest sannsynlig dreier seg om drap fungert som kidnapping. Alt tyder på det, men seriemorder?
Citera
2020-02-08, 20:34
Bannlyst
Citat:
Hadde de sagt noe sånt hadde TH vært i kikkerten som mistenkt, det har han ikke vært.

Kanskje hun ikke villle ha bil? Hadde hun lappen? Hun har jo jobbet for firmaet selv og har hatt inntekt, en Fiesta kunne hun fint bekostet selv om hun ville.

Det er vel endel år siden hun jobbet der.
Nei, utad i avisene står det ikke noe om at han er mistenkt, og det er det taktiske grunner til.
Også juridisk er det taktiske grunner til at man ikke har gitt han status som mistenkt. Han ville nemlig da fått krav om innsyn i saken, noe som kunne skadet saken.
Ikke ville ha bil? Tja, kanskje hun var veldig miljøbevisst.
Citera
2020-02-08, 20:42
Medlem
Citat:

TH kan godt være i kikkerten til politiet, men TH er en både rik og ressurssterk mann, politiet vil nok ikke våge å slå til uten at de er 100% sikker på at det er han.
Personlig tror jeg politiet vet hvem som er drapsmannen men mangler bevis og står fast.
Det er vel derfor jeg tenker at politiet bør gi seg nå, klart irriterende, samtidig er det åpenbart at GM leker katt og mus leken med politiet, de har allerede brukt mye ressurser på denne saken som sikkert har gått på bekostning av andre saker.

Det faktum at TH ikke går ut med dusør avslører at han har en eller annen rolle i dette. For han er redd for at noen vil la seg friste. Jeg synes synd i barna som må leve med dette,men tror ikke man kommer videre før TH dør og barna får tilgang på arven og kan bruke penger på å finne ut hva som skjedde med moren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in