2020-02-08, 19:01
Medlem
Riktigt klantigt och hemskt brott. Antingen har det spårat ut ordentligt från planen eller så har de ett iq väldigt lågt.
Tänker på deras anhöriga att de finner styrka. De hade väl inga barn?
Citera
2020-02-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Riktigt klantigt och hemskt brott. Antingen har det spårat ut ordentligt från planen eller så har de ett iq väldigt lågt.
Tänker på deras anhöriga att de finner styrka. De hade väl inga barn?

Instämmer. Nej inga barn.
Citera
2020-02-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja.
Man kan ju aldrig sluta att förvånas att någon som ska göra sådana brott, kan slänga fimpar eller prillor efter sig. Det är ju helt ofattbart nonchalant!

Och hur långt tänker man om man åker i en jeep om man ska utföra ett rån?

Vi får väl hoppas att det finns mycket spår!

Jag har också hört att däck har sina speciella avtryck. Det kan vara små skador, nedslitningar mm som kan avgöra att det är just de däcken som avsatt spåren om de är tillräckligt tydliga.

För att inte tala om skoavtryck!

Något har man iaf för att få dom häktade på sannolika i en månad.

Funderar igen..

Har C.Ö kopplingar till fastigheten Sursta 22 genom DLGÅ’s företag? Vem äger Sursta 22?

Har DLGÅ en bror i Norrtälje där Skodan påträffades?

Vem köpte Sursta 5-7?
Citera
2020-02-08, 19:37
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Att hon SMSade sin tennis kompis och inte jobbet kan ju tyda på att det inte var hon som SMSade , visserligen kom helgen ochinte skulle jobba
Jag har hela tiden tänkt att det inte var hon som skickade det där sms:et. Alternativt att någon tvingade henne att skicka det. Jag gissar att det först kom ett sms till henne från kompisen och då blev de tvungna att skriva ett svar för att allt skulle verka normalt. På måndagen, då hon förmodligen hade sin första arbetsdag så hade det inte längre någon betydelse för dem om folk undrade.
Senast redigerad av terrieterrie 2020-02-08 kl. 19:39.
Citera
2020-02-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Instämmer. Nej inga barn.
Vilka då? GMs....haffade o ännu ohaffade...
Citera
2020-02-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Vilka då? GMs....haffade o ännu ohaffade...

BO1 och 2 inga barn.
Citera
2020-02-08, 19:48
Medlem
Jag hörde något rykte om att mannen (Lars) hyrde ut fastigheter/ boende för vilka han samlade in hyran kontant varje månad. Om detta stämmer kan det betyda att paret kan ha haft betydande summor (dessutom svarta) kontanter hemma i bostaden. Jag vet inte om det stämmer men i mina öron kan det vara ett starkt motiv till morden. Det började säkert som ett vanligt rån som urartade något fruktansvärt.
Citera
2020-02-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherrinnan
Jag hörde något rykte om att mannen (Lars) hyrde ut fastigheter/ boende för vilka han samlade in hyran kontant varje månad. Om detta stämmer kan det betyda att paret kan ha haft betydande summor (dessutom svarta) kontanter hemma i bostaden. Jag vet inte om det stämmer men i mina öron kan det vara ett starkt motiv till morden. Det började säkert som ett vanligt rån som urartade något fruktansvärt.

Skulle vara intressant att veta vilka hyresgäster han hade.
Citera
2020-02-08, 20:37
Medlem
Stilichios avatar
Jag har letat efter info om försäljning och har stött på något märkligt på Booli:

Sursta 5-7 hus 250 kvm. tomt: ? såld: 20190514. pris: 14 milj. +16.9 % över pris, budg.

Sursta 5. hus 250+40 kvm tomt: 3000 kvm såld: 20190816. pris: 14 milj.

Det måste ju vara samma fastighet. Varför två försäljningar med ca: 2 månaders mellanrum. Har en avstyckning av marken gjorts? Är det därför numreringen är annorlunda. Är det skattetekniskt. Vilken försäljning stod BO för. Det här sätter myror i mitt huvud, någon som har något svar?

På Hemnet finns bara den första försäljningen. Kan ju vara en registreringsmiss, eller inte...

Enligt Eniro är Sursta 1:17 (5-7) på 135633 kvm. Finns en boende registrerad på adressen, men det kan vara gamla uppgifter.

BO1’s nuvarande fastighet, dvs BP, heter Sursta 1:16 är väldigt stor 68167 kvm. Han ägde i princip all skog bakom fastigheten.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-08 kl. 21:24.
Citera
2020-02-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherrinnan
Om detta rykte är sant kan det mycket väl ha bäring på brottet.
Citera
2020-02-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Skulle vara intressant att veta vilka hyresgäster han hade.
Onekligen. Troligen inte svenskspråkiga som hänger här och kan delge oss lite fakta.
Citera
2020-02-08, 21:34
Medlem
Det skulle vara intressant att veta vilka fastigheter Lars ägde. Om det bara var Sursta 5-7 eller om han ägde flera fastigheter (förutom den han bodde i). Jag har även hört att fastigheten Sursta 22 (fastigheten i närheten av morden där nio personer är skrivna) såldes för några år sedan på exekutiv auktion hos Kronofogden. Det har säkert ingen som helst betydelse, jag nämner det bara för kännedom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in