Citat:
Ursprungligen postat av
terrieterrie
Vad gäller att jobbet inte agerade trots att hon uteblev så var det bland det första jag reagerade på. Kollar man inte upp sånt när en ansvarsfull arbetstagare plötsligt inte kommer till jobbet utan nåt meddelande??
Det jag vet är att min väninna ringde till Sussies arbetsplats samma kväll som hon fick besök av polisen (sent onsdag kväll) och frågade om de visste nåt om henne. De svarade då att hon inte hade dykt upp på sina arbetspass tidigare i veckan och att hon nu var långledig. Hon hade alltså bara uteblivit från sina arbetspass (vilket ställer till ett helsike på den typen av arbetsplats där varje personal är väl behövd) men de hade inte luskat vidare i saken. De hade försökt ringa henne men inte fått svar och det tycks de ha nöjt sig med! Det är ju möjligt att ingen person i arbetsledande position fanns där under dessa dagar och att ingen därför agerade.
Det där är ju lite knepigt. Allt beror ju på hur väl man känner varandra på arbetsplatsen och om man har kontakt med andra som personen känner tex.
På de flesta arbetsplatser brukar man väl ha en kontaktlista, dvs om något händer så kan man kontakta den personen/erna.
I detta fall fanns inga barn och L*ars kanske var den som fanns på listan?
Jag vet inte om jag tycker att det är jättekonstigt att de inte gjorde mer. Hon verkar inte vara den som skulle vara borta utan att höra av sig. Men om man som chef märker att det inte går att får kontakt, och inte får kontakt med den som finns på listan kanske man tänker att det har hänt något (inlagd på sjukhus eller liknande) och att i det här fallet L*ars var den som hade koll?
Jag hade en arbetskamrat som en dag inte dök upp. Man försökte i tre dagar nå hennes man utan resultat. De hade råkat ut för vattenplaning och kvinnan hade avlidit. Och han hade varken kunnat tänka på hennes jobb eller orkat ringa.
Jag tror dock att om hon inte hade dykt upp efter långledigheten, kanske någon hade åkt ut dit?
Nu hade deras agerande säkert ingen som helst avgörande betydelse, då jag misstänker att svaret fanns i hennes uteblivna svar efter sms:et där det stod att hon hade magsjuka.
Jag misstänker att de helt enkelt inte levde längre på lördag em.
Men det måste kännsa hemskt för arbetskamraterna som med all säkerhet känner att de nog anade att inte allt stod rätt till. Varför kom hon inte?
Vem tror att något sådant ska ha hänt?
Det finns väl inte på världskartan.
Är det någon som vet om hon var på jobbet på fredagen?