Citat:
Ursprungligen postat av
Slacker-
Kom igen nu EU för fan skicka mer hjälp.
Så kan man tycka eftersom en del anser att vi ska resa och att det inte gör till eller ifrån. Det är alltså upp till Kina att få kontroll över detta och ta den ekonomiska smällen. Det gör dom ju genom att sätta städer och miljontals människor i karantän. Bästa hade ju varit om Kina infört totalstopp för resor men dom vill väl inte begå ekonomiskt självmord, istället inför dom hårdare karantän och sjukvårdslagar med hot om dödstraff. Det vore intressant att se ett liknade utbrott i det demokratiska väst.
Kinas hårda arbete gör att vi får tid och kan ta hand om de ännu små antalet smittade och leva livet. Släpper Kina eller det tar fäste i grannländerna som svenskarna nu förlustar sig i får vi ta hand om skiten själva. Det är fan i mig rätt åt oss då många är så naiva. Har vi tur har Kina även utvecklat ett vaccin så vi inte behöver bry oss om det heller. En värld i förfall där egoism och den egna plånboken är viktigare än samhället i stort, till och med folks gamla sjuka föräldrar.
Det finns en stor osäkerhet om detta virus och man borde vara försiktig tills man vet mer. Svin eller fågelinfluensan rörde mig inte i ryggen och jag skrev inte ett ord om det vad jag minns. Detta är annorlunda även om det kanske inte är så dödligt (just nu). Ekonomier riskerar att raseras och därefter kan vad som helst hända.