2020-02-08, 13:33
Medlem
Stilichios avatar
Vissa pusselbitar blir mer och mer klara för mig med hjälp av eget tänkande och andra skribenter.

Jag tycker mycket tyder på ett exceptionellt bra polisarbete. Tidig och grundlig undersökning av BP, med rejäl avspärrning och därefter total tystnad.

Jag börjar misstänka att de polisen hade att arbeta med var just hjulspår. Det kanske i inte ens fanns ett vittne. Ibland släpper Polisen halvsanningar för att få en reaktion. Så här kanske man bara hade ett vagt spår, bilspår. Och utifrån det så har man lyckat få fram rätt bil trots felaktiga däck och därmed två GM.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-08 kl. 13:41.
Citera
2020-02-08, 13:40
Medlem
Stilichios avatar
Kvarstående frågor på min lista:

Eventuella MGM?

Varför efterlystes paret så sent?
Varför hörde inte kvinnans arbetsgivare av sig och undrade varför hon inte kom till jobbet.

Vem äger Volvon som polisen bärgade?

Nån nämnde Jönsonligan, vilka är det?

Grannfastigheten, vet ingen något?

Vem har köpt Sursta 5 - 7?
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-08 kl. 13:54.
Citera
2020-02-08, 13:44
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ja. Men de häktade behöver ju inte ha skött mördandet. De KAN ha blivit insyltade.
OM de två häktade vill gynna sin egen Sak, då väljer dom nu att Tiga , i alla förhör.
Dvs att de följer "importerad modus operandi vid förhör".
En sparkad svensk polis har förresten skrivit en
LITEN "handbok", som just ger handledning i icke-pratandet, i förhör hos polisen.
Kanske har V.tuna gossarna läst i den....

Det borde ju ha funnit minst en knasvakt, annars är ju GM riktiga amatörer.
Citera
2020-02-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio

Eventuella MGM?

Varför hörde inte kvinnans arbetsgivare av sig och undrade varför hon inte kom till jobbet.

Menar du misstänkta medgärningsmen så lär det säkert finnas, i alla fall närstående till GM som vet eller borde känna av att dessa var inblandade.
Ej sakna från arbete, det är två arbetsdagar, kanske ledig nån av dagarna.
Volvo ägdes av CÖ har jag för mig, det har inte framkommit varför den beslagtogs, kan va vittnesuppgifter att den va involverad, polisen är väl kända för att " gripa brett".
Jönsonligan har jag inte stor vetskap om.
Citera
2020-02-08, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan du på något sätt berätta mer om din källa, utan att för den skull röja dig?
Jag förstår att det är känsligt och kan vara svårt.

Polisen
Citera
2020-02-08, 14:01
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Korrekt.

Vi vet som sagt inte ännu vad som hänt. Sanningen kommer kanske om 25 år när ngn dömts och kommit ut eller aldrig. Jag litar dock på den svenska rättvisan till skillnad från de flesta andra. Den absoluta sanningen är den som det juridiska försöker ta reda på.

FUP:en lär ge oss en hel del svar.
Citera
2020-02-08, 14:03
Medlem
terrieterries avatar
Citat:

Eventuella MGM?

Vem har köpt Sursta 5 - 7?
Vad gäller att jobbet inte agerade trots att hon uteblev så var det bland det första jag reagerade på. Kollar man inte upp sånt när en ansvarsfull arbetstagare plötsligt inte kommer till jobbet utan nåt meddelande??

Det jag vet är att min väninna ringde till Sussies arbetsplats samma kväll som hon fick besök av polisen (sent onsdag kväll) och frågade om de visste nåt om henne. De svarade då att hon inte hade dykt upp på sina arbetspass tidigare i veckan och att hon nu var långledig. Hon hade alltså bara uteblivit från sina arbetspass (vilket ställer till ett helsike på den typen av arbetsplats där varje personal är väl behövd) men de hade inte luskat vidare i saken. De hade försökt ringa henne men inte fått svar och det tycks de ha nöjt sig med! Det är ju möjligt att ingen person i arbetsledande position fanns där under dessa dagar och att ingen därför agerade.
Citera
2020-02-08, 14:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tror polisen har jeepen. Det jag får för mig är att de efterlyser iakttagelser av Jeepen under tiden 11-15 januari.

Det kan dom absolut ha utan att vi vet något om det.

Om de saknade bilen, skulle de nog efterlysa iakttagelser om den även nu, och inte bara 10-15 januari.

Jag är mycket nyfiken på vad de tror att Volvon kan ha för betydelse i brottet? Eller är det bara av säkerhetsskäl de tar in den också?

Den kan ju ha använts på annat sätt, t ex i Norrtälje.

Nu vill man veta lite mer!
Citera
2020-02-08, 14:06
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Menar du misstänkta medgärningsmen så lär det säkert finnas, i alla fall närstående till GM som vet eller borde känna av att dessa var inblandade.
Ej sakna från arbete, det är två arbetsdagar, kanske ledig nån av dagarna.
Volvo ägdes av CÖ har jag för mig, det har inte framkommit varför den beslagtogs, kan va vittnesuppgifter att den va involverad, polisen är väl kända för att " gripa brett".
Jönsonligan har jag inte stor vetskap om.

Han har ingen Volvo skriven på sig. Kan ju iofs vara en firmabil.

”Jönssonligan” som trolig gruppering nämndes som ”snack på gymmet”. Jag ville veta om man menade den gruppering som stod för stölden i Strängnäs, fiberstölder och flera smash and grab stölder.

Likheter är etnicitet, ålder och en vit fasad, med många ”enskilda firmor”. Samt koppling till bilbranschen. I Strängnäs användes ju dessutom två stulna cyklar.

Olikheterna är ju avsaknad av fysiskt våld, även om rykten går. Många i denna gruppering sitter inne nu. Så en viss nyrekrytering kan ju ha skett.
Citera
2020-02-08, 14:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Polisen

Tack!
Citera
2020-02-08, 14:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Instämmer helt.

Har dock fått uppgifter om att det tyvärr gick till så fasansfullt som vi fått höra.

Kan det vara så att man tuppar av pga syrebrist en stund innan man avlider?
I vilket fall som helst helt fruktansvärt. Fler fängelser bör byggas och livstid bör förbli livstid.
Citera
2020-02-08, 14:14
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Vad gäller att jobbet inte agerade trots att hon uteblev så var det bland det första jag reagerade på. Kollar man inte upp sånt när en ansvarsfull arbetstagare plötsligt inte kommer till jobbet utan nåt meddelande??

Det jag vet är att min väninna ringde till Sussies arbetsplats samma kväll som hon fick besök av polisen (sent onsdag kväll) och frågade om de visste nåt om henne. De svarade då att hon inte hade dykt upp på sina arbetspass tidigare i veckan och att hon nu var långledig. Hon hade alltså bara uteblivit från sina arbetspass (vilket ställer till ett helsike på den typen av arbetsplats där varje personal är väl behövd) men de hade inte luskat vidare i saken. De hade försökt ringa henne men inte fått svar och det tycks de ha nöjt sig med! Det är ju möjligt att ingen person i arbetsledande position fanns där under dessa dagar och att ingen därför agerade.

Tack för ditt svar:

Otroligt klumpigt. Någon tillförordnad ansvarig måste ju ha funnits på plats, jag misstänker att detta är snudd på tjänstefel. Hade de kontaktat polisen eller någon på den ”anhöriglistan” som ska finnas på alla arbetsplatser, så hade vi haft ett helt annat läge. Mitt intryck är att hon var en person som inte bara ”uteblev”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in