2020-02-08, 12:30
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Om det är samma rapport jag läste så stod det även att av 40 sjukvårdspersonal som blev smittade behövde endast en intensivvård. Majoriteten av dom sjuka var äldre med underliggande sjukdomar.
Därför tror jag också att räkna på dödligheten utanför Kina kan vänta ca 8 veckor till innan man kan säga något överhuvudtaget. Anledningen är att de som reser är oftast friska, insjuknar de med lindriga symptom och hälsar på sina äldre föräldrar, släktingar eller enbart råka smitta någon gammal gubbe som mig till exempel i Ica-kön. Så tar det ett antal veckor innan det stegrar.
Citera
2020-02-08, 12:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Betalar du min resa så stannar jag hemma och avvaktar ett halvår. Deal?
Nä men jag kan bara hoppas att jag inte blir utsatt i förlängningen pga ditt och andras resande.
Citera
2020-02-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jaha. Har du några andra exempel på, av ren nyfikenhet, där virus endast har drabbat en typ av ras????
Finns väll otaliga exempel där vissa folkgrupper utvecklat högre immunitet än övriga...
Citera
2020-02-08, 12:33
Medlem
gs20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja då blir det 7 pkt x 15st/fp summa 325 frakt 100 (min beställning)

Citat:
Ursprungligen postat av pailin
Ja, precis så har jag också uppfattat det. Har svårt att tro att de öppnar en förpackning med 15 st. masker och tar ut 7 och skickar...

Tror ni har fel. Bör va styckpris
Citera
2020-02-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Finns väll otaliga exempel där vissa folkgrupper utvecklat högre immunitet än övriga...
nämn dessa otaliga exempel
Citera
2020-02-08, 12:34
Medlem
pailins avatar
Citat:
Ja, precis så har jag också uppfattat det. Har svårt att tro att de öppnar en förpackning med 15 st. masker och tar ut 7 och skickar...

Nu har företaget lagt till...

OBS!
Priset för en mask är 37,20 kr/st
Vi säljer som lägst 7 st masker per köp, dvs totalt blir det 260,40 kr för 7 masker exkl moms.

Då vet vi det...det hade ju så klart varit för bra för att vara sant annars
Citera
2020-02-08, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
nämn dessa otaliga exempel
Du får väll för fan googla, din sopa!
Citera
2020-02-08, 12:38
Medlem
Citat:
Nu har företaget lagt till...

OBS!
Priset för en mask är 37,20 kr/st
Vi säljer som lägst 7 st masker per köp, dvs totalt blir det 260,40 kr för 7 masker exkl moms.

Då vet vi det...det hade ju så klart varit för bra för att vara sant annars
Jag fattade också de var styckpris från början...tills någon skrev nåt annat, ja men sju borde man ju få om man beställt sju
Citera
2020-02-08, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Du får väll för fan googla, din sopa!
du kanske inte har några exempel?
Citera
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notime2besad
Tycker dom flesta har fastnat på alla siffror hit och dit.Om inte dödligheten är mer än vad den nu är så är det ingen fara.

Varför missar alla helheten med denna tragedi !
Att låsa in så många människor kommer inte att fungera.
Det kommer att bli kaos.
Förstå mej rätt nu detta är ingen domedagsprofetia.
Utan logistiskt tänkande.
Eller så är jag ute och cyklar och kanske borde vara tyst istället.

Du har absolut en poäng. Med det sagt tror jag inte vi sett slutet på dödligheten.

Men, alla sidoeffekter tror jag har minst samma betydelse som dödligheten i sig.

Vi ser redan nu ekonomiska konsekvenser, i både Kina och med risk i övriga delar av världen.
Folk förlorar jobb, blir ännu fattigare.

Vad händer med de som är allvarligt sjuka av andra orsaker. Finns det plats för dem, eller kommer det dö många pga kaoset med viruset?

Många
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Ett av fallen i frankrike fortfarande intensivvård sedan 10 dagar.

Rubrik:
One child among 5 Britons infected with coronavirus in French Alps

http://www.rfi.fr/en/france/20200208-child-among-5-britons-infected-coronavirus-french-alps
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Asien är stor kontinent. Det finns länder utan inga smittade.

I så fall måste man ha karantän för alla utlandsresenärer. Däremot borde man göra som England och utöka området där frivillig karantän ingår om man visar vissa symtom. England har 7? länder på listan varav Thailand är ett

Symtom

Feber, torr hosta och Svårt att andas. Det sista då bör man ringa sjukhuset 1177. De andra symtomen är inte livshotade om du inte har extrem hög feber och kan vara något annat. Sjukliga personer har ofta god kontakt med sjukvården så de pratar väl tidigt med sin läkare

Själv skulle jag vara mer nervös åka till USA om jag var sjuklig och eller äldre. Säsongens Influensa-epidemi har smittat 19 milj personer. 180 000 ska ha behövt sjukvård. 10 000 har dött. Sju procent av dödsfallen bland äldre beror på influensan.
Frivillig karantän tycker jag är alldeles för mesigt. Många skulle låta bli att resa om det var obligatorisk karantän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in