Citat:
"Efter att tre ME-sjuka tagit livet av sig mellan 25 januari och 2 februari, har Riksförbundet för ME-patienter undersökt situationen närmare.
– Vi gjorde en inventering som visade att vi känner till nio självmord, inklusive assisterade självmord, sedan december 2017. Då har vi inte räknat med familjetragedin i Bjärred, säger förbundsordföranden Kerstin Heiling."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XgBPqx/tre-me-sjuka-har-begatt-sjalvmord-pa-drygt-en-vecka
– Vi gjorde en inventering som visade att vi känner till nio självmord, inklusive assisterade självmord, sedan december 2017. Då har vi inte räknat med familjetragedin i Bjärred, säger förbundsordföranden Kerstin Heiling."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XgBPqx/tre-me-sjuka-har-begatt-sjalvmord-pa-drygt-en-vecka
Nämen.......
9 självmord inklusive assisterade självmord, vilket innebär att personen som assisterar även inser att den sjuka far så illa av sjukdomen att det är bättre med döden.
Att sjukdomen kan vara så fruktansvärd för vissa att dom inte orkar leva längre.
Har dessa också bara hittat på sinsjukdom och dödat sig själva för skojs skull.
Va?
Vi har läst och sett dokumenterade fall där några personer med ME har mått så jävla dåligt att meningen med livet inte finns kvar längre.
Visst, själva sjukdomen dödar inte människor, men sjukdomen gör att vissa människor inte vill leva längre.
Det är bevisat, och nu finns även statistik för detta.
Ändå finns det "fittor till människor" som förnekar dessa sjuka människor sin sjukdom.
Både här i tråden och ute i verkligheten.
Hallå, ME har blivit en dödlig sjukdom.
Att några av er inte tror på en sjuk människa, eller förnekar ett sjukdomstillstånd som kan leda till döden visar bara vilka ynkliga små kräldjur till människor ni är.
Ni borde torka er i Röven med Hägglunds bok och sen tugga i er skit-sidorna tills ni kvävs.
Visst, dom flesta med sjukdomen repar sig ganska bra. Visst, några får leva med den hela livet och klarar det. MEN, några stycken har det så förjävligt att dom tappar tron och inte vill leva längre. Dom tar hellre livet at sig.
Och denna sjukdom sitter Solglittret och hennes lilla patetiska gäng och förminskar.
Polisutredningen är fel. Trotts att den är noggrant utredd som en mord utredning.
ME är ingen sjuldom, och den är absolut inte farlig, en "hitte på sjukdom" trotts att statistik visar annorlunda.
Fattar inte ni hur fel ni har..
Är ni så jävla blinda, eller handlar det bara om att det svider så mycket att ha fel, så jag driver detta till absurdum.
Denna sjukdom smög sig in i huset i Bjärred.
Denna sjukdom satte klorna i två små barn.
I tre år levde familjen med denna hemska sjukdom. Ibland så illa att barnen inte ens kunde ta sig ur sina sängar.
Det är bevittnat att familjen hade en ofattbar sjukdomsbild, och det är bevittnat att familjen var i en djup kris på grund av detta.
Denna hemska sjukdomen gjorde tillslut att hela familjen dog.
JA - Det var totalt fel och i alla fall barnen borde leva idag. JA det var fel beslut av föräldrarna.
Men fakta är att ME låg till grund och en av anledningarna till händelsen.
FATTA DET, OCH LEV MED DET!!!
Personer som Höglund, Solglittret piano-Häxan förnekar människor sin sjukdom, förminskar sjuka människor, förtrycker små barn. Försöker tjäna pengar på modet på två små barn så att Kärringen kan köpa nya tänder. VA??
Sen står dom här i tråden och säger att dom gör det för barnen. Barnen som har förnedrats i en sketen bok. Ni är avskyvärda människor.
Nu fattade föräldrarna gemensamt och i samförstånd detta beslut, och dom dödade sina barn och sig själva gemensamt och i samförstånd (Sen får Högis och Blobbfisken säga vad dom vill) Ingen av oss var där, ingen av oss kunde se hur hemskt dom hade det, ingen av oss kan förstå hur man som mamma och pappa kan döda sina små fina döttrar.
Dom gjorde det i en situation av hopplöshet och i tron om ett bättre liv efter detta.
Ett liv med två friska barn.
Och som Hannas pappa sa inför hela församlingen "någonstans djupt innom mig kan jag faktiskt förstå dom"
Jag håller med!!!
Jag fick låna kontot av min farbror för att lätta på mitt bröst.
Tack för lånet.
Senast redigerad av Krmkr 2020-02-08 kl. 10:31.
Senast redigerad av Krmkr 2020-02-08 kl. 10:31.