Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Du befinner dej i en håla någonstans i S och försöker pumpa upp Thailand så att fler åker hit. Gå till en thai massage butik där du bor så kan tjejerna där pumpa upp dej ännu mer tills du får ett happy end och somnar.
Jag önskar att thai regeringen hade mod att presentera siffrorna som andra gör på internationella länkar dag för dag då många svenskar inte vet om de skall åka hit eller vänta. Att försöka rädda ansiktet är så primitivt.
Du hör inte hit så lägg ned ditt pumpande. Är det en vän du skickar pengar till, ett mathak du är delägare i eller något annat som får dej att pumpa upp din investering så att fler svenskar ger sig ut på hal is till TH? Vänta är mitt förslag, TH kommer att finnas kvar. Vi vill inte ha hit mer turister nu som kan föra smittan vidare, det räcker, var så god och återkom!
Staten presenterar sin data på engelska varje dag (Utom helger). Antal smittade skiljer sig inte från de stora trackers som finns internationellt. Om man inte klarar av att söka upp data hos thailändska staten. Det som de är sena med att rapportera är antalet friska internationellt.
De har ett departement för smittsamma sjukdomar sedan länge. Hur många länder har det? Thailändska staten har också sagt att de riskerar ett större utbrott i tre delar av landet. Jag skrev att det finns mellan 150-400 smittade i Thailand ut i från en Lancet-rapport.
Människor får bestämma själva om de skulle åka. Skulle jag åka nu? Ja om jag hade en bra försäkring. Jag skulle inte heller springa omkring där med en massa kineser turistar. Skulle jag åka med en massa barn eller andra jag ansvarar över? Kanske inte. Men då finns det många ställen jag inte skulle åka till.
Skriv fakta i stället med källor i stället för känsloutbrott över mig och min person. Du gör dig bara dum då du inte känner mig.
Jag har lämnat länkar nästan varje dag på vad Thailändska staten presenterar. Som senare överensstämmer med de stora internationella sajterna.
Thailand är mitt intresse i detta fall då det passar perfekt som kanariefågeln i gruvan. Då de har relativt bra läkarvård och information. Sen kan jag inte hjälpa att du har svårt att hitta den. Skiter det sig i Thailand så finns det en stor risk att hela världen får stora problem. Japan är ett annat sådant land. Men som jag har skrivit rapporter tidigare om Thailand och studerat thailändsk historia så är det ett bättre land för mig att ha koll på än Japan.