2020-02-07, 22:33
Medlem
lolita-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
https://m.facebook.com/TheMidfrost

Mammans blog:
http://homefreeme.blogspot.com

Är det bara jag som inte kommer åt bloggen längre?
Citera
2020-02-07, 22:46
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Det jag försöker förmedla här är att så mycket som du tycker att det är fel på oss, tror du inte vi tycker detsamma som er?

Nu pratar du iallafall med en köttätare som är emot mass-slaktning av djur och dåliga förhållanden för djuren som sitter inlåsta tight som fan. Det jag däremot är okej med är att man äter kött med måtta eftersom det behövs, vår kropp behöver det. Du sitter och länkar en doktor, wow vad häftigt, då kan jag lika gärna länka en 109-årig köttätare som än i dag lever till skillnad från doktorn du länkade
https://www.youtube.com/watch?v=BXyfCGDnuWs

Du får jätte gärna vara vegan, det är ditt liv, men att du försöker tvinga på din flickvän samma kostvanor visar bara vilken människa du är. Ditt förhållande kommer dö ut med tiden om du fortsätter vara vegan. Säg goodbye till dina testo-nivåer och sexliv.

Ont, fortfarande det mest sjukaste att tvinga sina barn till en vegansk diet. Låt de växa upp och välja själv..

Nu vrider du och vänder på att jag tvingar någon när jag säger att jag inte gör det. Mentalkrockad much? Flashback borde åtminstone höra till läsförståelse men problemet är att du inte kan nånting om kost och hälsa och mitt problem är nån kan få för sig den dumma idén att lyssna på dig.

Du är en understatus människa som inte förstår varför psykisk ohälsa ökar. Staten vill inte att du ska må bättre och vara rikare än dem så det är därför du tar ut ditt lidande på andra för att du misslyckades kalvpojken. (Frågar du mig så förtjänar du det eftersom andra måste tänka åt dig)

Du brister i kriterier för att klassas som homo sapien. Kan du ens förklara vad som kännetecknar människan specifikt i djurriket?

Längst ner på listan är nånting som glädjer dig. Ägg från kycklingars rövar, men där har du hälsosamma tips från coachen.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/245259.php

Edit: Vem försöker vi lura? Du får inledningen.

The following are some of the most healthful:
Broccoli. Broccoli provides good amounts of fiber, calcium, potassium, folate, and phytonutrients. ...
Apples. Apples are an excellent source of antioxidants, which combat free radicals
Kale
Blueberries
Avocados
Leafy green vegetables
Sweet potatoes.

Du har säkert till och med starkare sexdriv och genetik än gorillor och elefanter i ditt huvud. Nej. Ökad risk för cancer och hjärt- och kärlsjukdomar. Gå in på länken så vet du hur man minskar riskerna. (Det gör inte kolesterol tyvärr).

Du blir var du äter. Muuuu!
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-02-07 kl. 23:06.
Citera
2020-02-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Mannen som dricker mjölk från andras mammor gör sitt egna anspråk. Det är ännu mer pinsamt att rättfärdiga det och det är såhär folk vaknar. Det är perverst.

Ekonomi och njutning. Sen då?

Du besitter ingen mental styrka eller självdisciplin men du märker redan nu att du bara får mentala bakslag.

Om du var akademiker eller visade att du var intellektuell så hade jag gått in på länken men eftersom du saknar sunt förnuft och inte erbjuder kunskap så kan du istället kolla varför alla överläkare är veganer.

(Du vågar kanske inte kolla på saker som gynnar din hälsa eller gör världen godare men andra här inne kanske vill sova bättre om nätterna).

https://youtu.be/FX58PyQwrcI

En hjärtkirurg som gick i pension när han var 95. Han fyller strax 104 år. Han gör miljoner gånger mer anspråk än vad du och alla du känner nånsin kommer göra tillsammans.
Riktig frammarsch för mänskligheten.

Nästan alla jag känner är inte veganer, men det är inget fel på dem. Det är nåt allvarligt fel på er som försöker framstå som nånting bra genom att hitta ursäkter för att bli accepterade som omoraliska skitstövlar. NEVER GONNA HAPPEN! Ni skiter på er så fort man bara nämner vad ni gör.

Jag var också beroende och det var tufft början. Tror du eller ni att jag gör det för att jag tycker det är kul eller för att det är lätt?

Min flickvän är inte vegan men det börjar bli ordning på henne.
Hälsa är A och O så alla måste avgöra och fatta sina egna beslut. Det är en djupt inropad tradition men när vi framställer mat (ca 70.000 olika ingredienser) så framstår man nåt som psykopat om man inte väljer big-macen som kommer från växter. (Humor i tonen)

Vi åt djur för överlevnad, men vi har utvecklats och förstod inte bättre. Precis som att vi använde våldtäkt som strategi för att sprida Gener. (Well, det sitter fortfarande idag) Inte accepterat idag.

Djuren som befinner sig i tortyrkammare är inte heller accepterat. Jag kan övertyga dig att det finns många bodybuilders (veganer) och mc-gäng som jobbar emot er som försöker behålla kvar dem där. Jag har cash och kommer hamna i en bra position för att göra skillnad. Man borde kanske skicka er till koncentrationsläger så ni får uppleva hur det är eftersom det handlar om att man har lika lite empati för djuren som man har för föräldrarna.
Vad är skillnaden?

Jag tvingar dock ingen till nånting och den här bilden har ni inte om alla veganer.
Jag är bilden. Det krockar om man saknar moral, men det känner alla till.

Så vi sätter vi punkt går vi över till topic.

Det här har inte inträffat för att de är veganer. Precis som Fritzl för att han äter djur. Detta inträffade för att det är något allvarligt fel på dem. De kan säkert inte göra nånting åt det och det här är inte accepterat. Många av er kan göra nånting åt era attityder.

Ursäkta stavfel. Har brådis.

Jag äter veg 2-3 ggr/vecka av egen fri vilja. Men jag avskyr militanta pellejönsar som dig som vill försöka styra vad andra ska äta eller ej. Hela ditt inlägg osar fascistoida störtfloder av hat mot såna som inte gör som just DU tycker är rätt. Du är en omogen skitstövel. Hoppas du aldrig skaffar barn och bidrar till befolkningsexplosionen.

Antar att du inte ens arbetar och bidrar till samhället och de bidrag du förmodligen anser dig berättigad till. *puh*

Idiot!
Senast redigerad av zilvereko 2020-02-07 kl. 23:48.
Citera
2020-02-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Oj så det kliade i mig när jag lyssnade på pappan i Rättegångspodden. En så vansinnigt irriterande, självgod människa som pratar så man skäms byxorna av sig. Förstår inte hur nån orkar umgås med honom. Stackarn tror han är smart men han är så långt ifrån. Grav autism, javisst. Men han måste ha en narcissistisk personlighetsstörning också. Och indonesiskan måste ha en osjälvständig personlighetsstörning. Säg till om jag ska sätta fler diagnoser 🥳

Håller med dig till 100% och det kliar i fingrarna på mig också, ska du veta.
Idioten får äta vad fan han vill och leva på luft om han gillar det, men han (de) ska inte svälta sitt barn som riskerar hjärnskador pga den märkliga dieten. Sicken efterblivet miffo.
Citera
2020-02-08, 00:45
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag äter veg 2-3 ggr/vecka av egen fri vilja. Men jag avskyr militanta pellejönsar som dig som vill försöka styra vad andra ska äta eller ej. Hela ditt inlägg osar fascistoida störtfloder av hat mot såna som inte gör som just DU tycker är rätt. Du är en omogen skitstövel. Hoppas du aldrig skaffar barn och bidrar till befolkningsexplosionen.

Antar att du inte ens arbetar och bidrar till samhället och de bidrag du förmodligen anser dig berättigad till. *puh*

Idiot!

Vad gjorde dig förbannad?

Det spelar ingen roll vad du äter men det är intressant att du försökte boosta upp moralen med att berätta att du är som mig 2-3 dagar i veckan.

Det var just det jag nämnde och det kanske till och med är skälet till att du gav mig respons.

Du kunde inte riktigt förklara vad det var som gjorde mig militant och skälet till varför jag inte ska skaffa barn, så jag antar att det var där du kände dig träffad.

Man up tjurskalle.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-02-08 kl. 01:11.
Citera
2020-02-08, 09:56
Medlem
När i tiden var detta med rättegången? Pappan säger att hon är låg på D-vitamin för att hon inte varit ute i solen (tillräckligt). Faktum är att huden genererar ingen D-vitamin alls i Sverige när solvinkeln är under 45 grader, den strålning som behövs, UVB, försvinner i atmosfären. Detta är olika var i Sverige man befinner sig men på ett ungefär mellan oktober - mars blir det 0 D-vitamin av att vara ute i solen.

Så tillskott eller äta saker som innehåller D-vitamin (fet fisk, ägg mm.) är ganska nödvändigt för oss i Sverige på vinterhalvåret!

Ps. Vill man kolla N*a's blog finns den att se på diverse webarkiv.
Citera
2020-02-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Nu vrider du och vänder på att jag tvingar någon när jag säger att jag inte gör det. Mentalkrockad much? Flashback borde åtminstone höra till läsförståelse men problemet är att du inte kan nånting om kost och hälsa och mitt problem är nån kan få för sig den dumma idén att lyssna på dig.

Du är en understatus människa som inte förstår varför psykisk ohälsa ökar. Staten vill inte att du ska må bättre och vara rikare än dem så det är därför du tar ut ditt lidande på andra för att du misslyckades kalvpojken. (Frågar du mig så förtjänar du det eftersom andra måste tänka åt dig)

Du brister i kriterier för att klassas som homo sapien. Kan du ens förklara vad som kännetecknar människan specifikt i djurriket?

Längst ner på listan är nånting som glädjer dig. Ägg från kycklingars rövar, men där har du hälsosamma tips från coachen.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/245259.php

Edit: Vem försöker vi lura? Du får inledningen.

The following are some of the most healthful:
Broccoli. Broccoli provides good amounts of fiber, calcium, potassium, folate, and phytonutrients. ...
Apples. Apples are an excellent source of antioxidants, which combat free radicals
Kale
Blueberries
Avocados
Leafy green vegetables
Sweet potatoes.

Du har säkert till och med starkare sexdriv och genetik än gorillor och elefanter i ditt huvud. Nej. Ökad risk för cancer och hjärt- och kärlsjukdomar. Gå in på länken så vet du hur man minskar riskerna. (Det gör inte kolesterol tyvärr).

Du blir var du äter. Muuuu!

Den listan du länkar till är inget annat än 15 hälsosamma källor till mineral, vitamin, protein, kolhydrater etc. Det står till och med i inledningen att ”en balanserad kost är nyckeln till ett hälsosamt ätande”. Argumentet att något av de listade är ”bäst” tyder ju snarare på din bristande läsförståelse än någon djupare kunskap om kost- och näringslära.
Veganism är ett medvetet val du kan göra tack vare välstånd och alternativ. Ett växande barn behöver näring från en mängd olika källor, animaliska samt vegetariska, för att växa och utvecklas.

Att du dessutom är otrevlig och dryg visar på att du inte kan diskutera som en vuxen.

Förövrigt heter det undermänniska, inte ”understatus människa”. Mongo.
Citera
2020-02-08, 12:34
Medlem
Alltså. Detta stackars barns pappa! Jag har lyssnat igenom Rättegångspoddens avsnitt nu och maken till irriterande människa har man väl aldrig stött på! 100% efterbliven men helt övertygad om att han vet allting bättre än alla andra. Han använder dessutom ord helt fel. "Hon fick hemolys, alltså transfusion" eeeh hemolys betyder att de röda blodkropparna bryts ner, inte att man får blod! Mig veterligen får man inte heller svår järnbrist eller b12-brist till följd av metabol acidos.

I FUP står också att mamman och pappan ville vara självständiga, inte bara beroende av samhället eller nån annan. Jaha, var det därför ni bodde runt hos folk som faktiskt är anställningsbara? Ni snyltade på andra för att ni är så otroligt självständiga och fria?
Citera
2020-02-09, 07:49
Medlem
Han är ju helt blåst. Han är dömd att ge 50000 till sin unge för vanvård men skriver i inlägg på Facebook att andra ska skämmas för sina barn. Han kan ju inte få komma nära sitt barn mer någonsin då han inte har självinsikt och inte visar ånger och bättring. Han är så självgod så han sätter sig över andra trots att han är lägsta gradens varelse här på jorden.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10162967036325321&id=89588032 0&sfnsn=mo

https://minfil.com/zeD1f4X2n5/pixlr_20200209074447086_jpg
Citera
2020-02-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yemenghua
Han är ju helt blåst. Han är dömd att ge 50000 till sin unge för vanvård men skriver i inlägg på Facebook att andra ska skämmas för sina barn. Han kan ju inte få komma nära sitt barn mer någonsin då han inte har självinsikt och inte visar ånger och bättring. Han är så självgod så han sätter sig över andra trots att han är lägsta gradens varelse här på jorden.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10162967036325321&id=89588032 0&sfnsn=mo

https://minfil.com/zeD1f4X2n5/pixlr_20200209074447086_jpg

Jag tror inte heller att han vet vad epistemologi betyder riktigt.
Citera
2020-02-09, 12:47
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Oj så det kliade i mig när jag lyssnade på pappan i Rättegångspodden. En så vansinnigt irriterande, självgod människa som pratar så man skäms byxorna av sig. Förstår inte hur nån orkar umgås med honom. Stackarn tror han är smart men han är så långt ifrån. Grav autism, javisst. Men han måste ha en narcissistisk personlighetsstörning också. Och indonesiskan måste ha en osjälvständig personlighetsstörning. Säg till om jag ska sätta fler diagnoser 🥳
Autister är narcissister också. Det ingår i diagnosen att dom inte kan förstå andra...
Citera
2020-02-09, 19:32
Medlem
Såna här muppar med diverse bokstavsdiagnoser och autism borde tvångssteriliseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in