2019-06-19, 03:40
Medlem
Pappans FB-flöde är en märklig soppa av foliehattsmakande och new age men nu såg jag något märkligt. I sitt senaste inlägg skriver han att ha lagar mat åt sin dotter i ”ett kök som inte saknar något”.

Om någon fått idéer om att det går att forma den här killen till att ha en sund inställning till mat så bör denne ögna igenom vad som skrivs på FB.
Citera
2019-06-19, 13:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukballe
Pappans FB-flöde är en märklig soppa av foliehattsmakande och new age men nu såg jag något märkligt. I sitt senaste inlägg skriver han att ha lagar mat åt sin dotter i ”ett kök som inte saknar något”.

Hmmm.... de är väl på utredningshem med dottern? Har inte läst inlägget, men kanske menar han det är ett fullt utrustat kök? De lever ju som luffare och lagar väl vanligtvis mat på trangia eller nåt liknande?

Och jag tror mamman skulle klara att ta hand om flickan tillräckligt bra om inte pappan fanns med i bilden. Mitt intryck är att hon trots torrfastor och andra tokerier är den vettigare. Pappan är bara ett grandiost jätteego som inte kan tänka i normala banor.
Citera
2019-06-19, 13:37
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hmmm.... de är väl på utredningshem med dottern? Har inte läst inlägget, men kanske menar han det är ett fullt utrustat kök? De lever ju som luffare och lagar väl vanligtvis mat på trangia eller nåt liknande?

Och jag tror mamman skulle klara att ta hand om flickan tillräckligt bra om inte pappan fanns med i bilden. Mitt intryck är att hon trots torrfastor och andra tokerier är den vettigare. Pappan är bara ett grandiost jätteego som inte kan tänka i normala banor.

Skulle tippa att de är på behandlingshemmet norr om Orust tillsammans med skråmoungarna. Det är en f.d kollo som på senare år mest använts som behandlingshem och sommarkollo för barn med sociala behov. Det ligger väldigt lantligt till med betande kor etc i omgivningarna och ganska nära ett annat större barnkollo samt badstrand mm nån kilometer bort.
Citera
2019-06-19, 15:46
Medlem
Citat:

Ja, det kan nog stämma på bägge punkterna. Har han inte annat än kallvatten och en enorm tilltro till sin egen intelligens så kan han nog få henne att tro att det är just kallvatten de ska leva på.

Men att låta honom delta i matlagningen är lite som att ge Akilov körlektioner.
Citera
2019-09-05, 18:36
Medlem
Crimphris avatar
Nån som vet hur det ser ut idag?
Citera
2019-09-05, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
För vuxna är det bevisligen bra med vattenfasta då och då. Man ökar på cellregenereringen något enormt. Kroppen tar bl.a bort dåliga celler och ersätter dom med nya friska. Det är, så vitt jag vet, den enda föryngringseffekt som finns för människan att tillgå.. Personen som bevisade att det fungerar exakt så fick nobelpriset för några år sedan, innan dess var detta inte bevisat vad effekten på kroppen var.

Torrfasta verkar idiotiskt, men kan inte påstå att jag läst så mycket om det, jag har då inte hört talas om någon forskning som förespråkar det. Finns ju den där indiern som levt på bara luft/sol i många år (enligt honom själv), men jag vet inte hur trovärdigt det är. Indiska forskare tog ju inom för test under någon månad och han vare sig drack eller åt (ingen aning om man kan lita på de indiska forskarna).

Att göra detta med ett barn dock.. det är helt extremt korkat. Ett barn måste ha väldigt mycket näring eftersom ett barn hela tiden växer, till skillnad från en vuxen. Om man inte ens har dessa kunskaper, tja då ska man inte få ha kvar sitt barn, för då har man ju någon form av förståndshandikapp.

Har du nån källa så man kan läsa vidare? Verkar hyperintressant.
Citera
2019-09-07, 13:46
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Nån som har info om hur det gått?
Citera
2019-09-17, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukballe
Ja, det kan nog stämma på bägge punkterna. Har han inte annat än kallvatten och en enorm tilltro till sin egen intelligens så kan han nog få henne att tro att det är just kallvatten de ska leva på.

Men att låta honom delta i matlagningen är lite som att ge Akilov körlektioner.

Ja antingen det. Eller också så måste det vara kallvattnet som gör dottern sjuk, för hon äter ju inget annat än kallvatten och då finns det bara en enda sak som kan vara orsaken. Att orsaken kan vara brist på något verkar inte riktigt gå hem.

Flickan har fått lida av ätstörningar by-proxy.
Senast redigerad av KarlKaviar 2019-09-17 kl. 08:08.
Citera
2019-09-17, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Har du nån källa så man kan läsa vidare? Verkar hyperintressant.

Det heter autophagy. Bara att googla.
Citera
2019-10-23, 03:46
Medlem
Citat:
Nån som har info om hur det gått?

Undrar också hur det är med flickan och hippieföräldrarna. Solsken och kramar!
Citera
2019-10-23, 10:31
Medlem
Hayworthians avatar
Faderns facebooksida flödar av nonsens och flummiga påståenden om hur världen fungerar "på riktigt"

Det är humor bara att sitta och läsa där.
Citera
2019-12-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Faderns facebooksida flödar av nonsens och flummiga påståenden om hur världen fungerar "på riktigt"

Det är humor bara att sitta och läsa där.

Kan du länka den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in