2020-02-07, 22:37
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Varför herrar GM/raketforskare Inte eldade upp kåken, samt lät Skodan förbli orörd, Det kommer att förbli en evig 10000kr.fråga!!

För att de trodde de skulle klara sig då de ej fanns i något register.
Ev tredje GM som körde parets bil.
Citera
2020-02-07, 22:39
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vilka trodde det? Och är det fastställt att det var BOs vapen? Det känns som trådsanningar, det du skriver, eller var finns detta att läsa?

Till annat: sitter man i en bil så släpper man lite hår, det räcker med ett enda hårstrå i Skodan för att bevisa att man hanterat bilen. Eller ett enda fingeravtryck som de missat att torka av. Säkert har de släppt hår också inne i BOs bostad. Lär inte bli svårt att bevisa det. Om gärningsmännen nu inte också haft gladpack runt sina egna huvuden/hår.

Klart att GM lämnat spår. Men initialt fanns de inte i några register.

Dessutom spekuleras det ju om att GM1 sålt bilen och kanske besökt huset tdigare.

Jag hoppas det finns något väldigt graverande som tex fingeravtryck på plastfilmen.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-07 kl. 22:42.
Citera
2020-02-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Kanske roligare med plastfolie om man är psykopat?

Håller med dig om det tidigare du skrev om att ammunitionen nog var slut efter att Lars blev skjuten och övriga patroner förvaras oåtkomligt, speciellt då ägaren är död och kombination eller nyckel ej kan frambringas.

Däremot psykopat och plastfolie så är vi lite oense
Vad är svårast:

att hugga någon med kniv eller yxa.
skjuta någon.
slå ihjäl med en påk eller järnrör.
strypa någon med händerna.
strypa med rep eller halsduk.
trä plast över huvudet på någon.

Tänk och känn in ett tag kring mina punkter. Jag vet naturligtvis att frågeställningen är bisarr men försvarar mig med att det är mycket udda tankar från många av oss för att försöka förstå något av dessa mord, ett mord som f.ö berört mig något alldeles oerhört. Jag har följt det här från dag ett och jag har t.o.m varit på plats, faktiskt både innan och efter. Jag var tidigt på det klara med att detta handlade om lallare som utfört dåden. Det här med Norrtälje och bilen begriper jag fortfarande inte fullt ut.

Hugga med kniv och yxa är väl ”ok” om man själv blir attackerad och jag då måste försvara mig med dessa vapen. I ett överläge däremot så är det bara grymt, onödigt och äckligt, det bli för nära kontakt med offret samt ljud och blod.
Skjuta någon känns ju inte så tufft att utföra då man gör det från ett avstånd och det är vapnet som dödar (fast det är avtryckarfingret som avgör förvisso).
Slå ihjäl någon med med påk eller rör. Alldeles för mycket närhet och ljud samt blod som stänker.
Strypa med händer. Måste röra vid offret, känna hur livet flyr.
Samma fast med rep etc. Närheten blir betungande då det tar ett tag och offrets ljud vid döden som kan kännas långt i tid.
Slutligen plastfolie. Min första tanke var: sjuka djävlar men nu när jag tänker och känner efter, så undrar jag om det föll sig känslomässigt logiskt för dem. De behöver ”bara” trä det över ansiktet på henne och sedan lämna rummet. Slipper beröring till större del och ljud. Kanske det sista de gjorde innan de flydde.

Hade något sådant här hänt någon av de mina så hade jag absolut hämnats och jag hade kunnat vänta länge men det hade blivit gjort. Det är så sorgligt och onödigt.
Citera
2020-02-07, 22:52
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Håller med dig om det tidigare du skrev om att ammunitionen nog var slut efter att Lars blev skjuten och övriga patroner förvaras oåtkomligt, speciellt då ägaren är död och kombination eller nyckel ej kan frambringas.

Däremot psykopat och plastfolie så är vi lite oense
Vad är svårast:

att hugga någon med kniv eller yxa.
skjuta någon.
slå ihjäl med en påk eller järnrör.
strypa någon med händerna.
strypa med rep eller halsduk.
trä plast över huvudet på någon.

Tänk och känn in ett tag kring mina punkter. Jag vet naturligtvis att frågeställningen är bisarr men försvarar mig med att det är mycket udda tankar från många av oss för att försöka förstå något av dessa mord, ett mord som f.ö berört mig något alldeles oerhört. Jag har följt det här från dag ett och jag har t.o.m varit på plats, faktiskt både innan och efter. Jag var tidigt på det klara med att detta handlade om lallare som utfört dåden. Det här med Norrtälje och bilen begriper jag fortfarande inte fullt ut.

Hugga med kniv och yxa är väl ”ok” om man själv blir attackerad och jag då måste försvara mig med dessa vapen. I ett överläge däremot så är det bara grymt, onödigt och äckligt, det bli för nära kontakt med offret samt ljud och blod.
Skjuta någon känns ju inte så tufft att utföra då man gör det från ett avstånd och det är vapnet som dödar (fast det är avtryckarfingret som avgör förvisso).
Slå ihjäl någon med med påk eller rör. Alldeles för mycket närhet och ljud samt blod som stänker.
Strypa med händer. Måste röra vid offret, känna hur livet flyr.
Samma fast med rep etc. Närheten blir betungande då det tar ett tag och offrets ljud vid döden som kan kännas långt i tid.
Slutligen plastfolie. Min första tanke var: sjuka djävlar men nu när jag tänker och känner efter, så undrar jag om det föll sig känslomässigt logiskt för dem. De behöver ”bara” trä det över ansiktet på henne och sedan lämna rummet. Slipper beröring till större del och ljud. Kanske det sista de gjorde innan de flydde.

Hade något sådant här hänt någon av de mina så hade jag absolut hämnats och jag hade kunnat vänta länge men det hade blivit gjort. Det är så sorgligt och onödigt.

Jag menade att det svårt att tänka sig in i hur en psykopat tänker.

Men det är ju klart om man inte hittar flera skott och inte vill se BO i ögonen, så hittar man lite plastfolie i köket, praktiskt, tror dock att de väntat de ca 5 minuter som det tar att kvävas.
Citera
2020-02-07, 23:05
Medlem
Citat:
Det är inte bekräftat att de använde BO’s eget vapen, det är en teori för att:

1. Mordvapnet var kvar på BP
2. Ej troligt att de hade vapen med sig cyklarna.
3. Någon har bekräftat här inne att, mannen hade vapen.

Ok tack för infon. Så vem har bekräftat att vapnet var kvar på platsen?
konstigt att dumpa sitt eget vapen på mordplatsen.

Sen hajar jag inte det här med cyklarna. Polisen efterspanade ju en jeep cherokke som synts vid platsen. Dom kan inte både cyklat och åkt bil!?
Citera
2020-02-07, 23:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok har fått fel då.. kan du länka den rätte.
Om han är på fb.
Tror att detta är en riktig bild.
(FB) Misstänkt dubbelmord, Vallentuna, 2020-01-15
Citera
2020-02-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Du vill inte det egentligen. Du vill bara precis som alla andra att de lagar vi gemensamt filat på i årtusenden skall gälla och att alla som inte passar in och respekterar världens vackraste kultur repatrieras. Förvisso är det en svensk och en adopterad som sitter häktad just nu, men utan slöddrets import hade detta illdåd aldrig hänt. Dessa illdådare är inspirerade av de degenererade MENA-vlldarnas ruttna bajskultur.

Jag vill ha tuffare straff för såna här hemska brott.
Ok, jag trodde c.ö morsa var svensk och pappan utländsk och borta sen länge.
Vart är han adopterad i från?
Citera
2020-02-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tror att detta är en riktig bild.
(FB) Misstänkt dubbelmord, Vallentuna, 2020-01-15

Tack.. han hade alltså misshandlat en tjej i skolan.
Har sambo och borätt.
Nån som kan berätta nåt mer.
Hur kände han c.ö?
Citera
2020-02-07, 23:22
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
-
-
Det är så sorgligt och onödigt.
"-" står för utelämnad text

Jag tycker uppriktigt sagt, att den är bisarr.
Nej vi kan inte förstå, ingen idé att försöka, det är oss så främmande.
Sorgligt och onödigt, är en lämplig sammanfattning.
Citera
2020-02-07, 23:28
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok tack för infon. Så vem har bekräftat att vapnet var kvar på platsen?
konstigt att dumpa sitt eget vapen på mordplatsen.

Sen hajar jag inte det här med cyklarna. Polisen efterspanade ju en jeep cherokke som synts vid platsen. Dom kan inte både cyklat och åkt bil!?

Polisen, tidigt, tidigt, men inte vems vapen, bara att mordvapnet fanns kvar på platsen.

Två cyklar hittades på platsen, vittne skall ha sett två män på cyklar i en tunnel, tidigt i tråden. Polisen har tom släppt bilder på cyklarna. Jeepen kom in sent i tråden och verkar ha varit en viktigt pusselbit för det var strax efter det som gripandes skedde.

Det är därför flera i tråden tror på flera än två GM.
Citera
2020-02-07, 23:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Polisen, tidigt, tidigt, men inte vems vapen, bara att mordvapnet fanns kvar på platsen.

Två cyklar hittades på platsen, vittne skall ha sett två män på cyklar i en tunnel, tidigt i tråden. Polisen har tom släppt bilder på cyklarna. Jeepen kom in sent i tråden och verkar ha varit en viktigt pusselbit för det var strax efter det som gripandes skedde.

Jag tror inte ens att vi har fått veta att det var mordvapnet som hittades på platsen?
I de tidiga rapporterna pratade man bara om skjutvapen:

"I villan hittades ett skjutvapen och minst en av personerna misstänks ha skjutits till döds innan gärningsmännen flytt i en bil."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWgWVP/salde-slaktgard-for-14-miljoner--misstanks-ha-ranmordats

Jag kan inte säga att jag minns att det har sagts att det var mordvapnet.
Citera
2020-02-07, 23:45
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Är det säkert att det är mordvapnet som låg kvar? Ingenstans hittar jag det. Det står om vapen - men inte att det är DET vapnet.

Minst en av dem ska ha skjutits till döds och vapen ska ha hittats i villan, enligt uppgifter till tidningen.
---
Omständigheter och fynd på platsen – bland annat vapen – gjorde att man snabbt misstänkte att paret bragts om livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in