Citat:
Ursprungligen postat av
Stilichio
Kanske roligare med plastfolie om man är psykopat?
Håller med dig om det tidigare du skrev om att ammunitionen nog var slut efter att Lars blev skjuten och övriga patroner förvaras oåtkomligt, speciellt då ägaren är död och kombination eller nyckel ej kan frambringas.
Däremot psykopat och plastfolie så är vi lite oense
Vad är svårast:
att hugga någon med kniv eller yxa.
skjuta någon.
slå ihjäl med en påk eller järnrör.
strypa någon med händerna.
strypa med rep eller halsduk.
trä plast över huvudet på någon.
Tänk och känn in ett tag kring mina punkter. Jag vet naturligtvis att frågeställningen är bisarr men försvarar mig med att det är mycket udda tankar från många av oss för att försöka förstå något av dessa mord, ett mord som f.ö berört mig något alldeles oerhört. Jag har följt det här från dag ett och jag har t.o.m varit på plats, faktiskt både innan och efter. Jag var tidigt på det klara med att detta handlade om lallare som utfört dåden. Det här med Norrtälje och bilen begriper jag fortfarande inte fullt ut.
Hugga med kniv och yxa är väl ”ok” om man själv blir attackerad och jag då måste försvara mig med dessa vapen. I ett överläge däremot så är det bara grymt, onödigt och äckligt, det bli för nära kontakt med offret samt ljud och blod.
Skjuta någon känns ju inte så tufft att utföra då man gör det från ett avstånd och det är vapnet som dödar (fast det är avtryckarfingret som avgör förvisso).
Slå ihjäl någon med med påk eller rör. Alldeles för mycket närhet och ljud samt blod som stänker.
Strypa med händer. Måste röra vid offret, känna hur livet flyr.
Samma fast med rep etc. Närheten blir betungande då det tar ett tag och offrets ljud vid döden som kan kännas långt i tid.
Slutligen plastfolie. Min första tanke var: sjuka djävlar men nu när jag tänker och känner efter, så undrar jag om det föll sig känslomässigt logiskt för dem. De behöver ”bara” trä det över ansiktet på henne och sedan lämna rummet. Slipper beröring till större del och ljud. Kanske det sista de gjorde innan de flydde.
Hade något sådant här hänt någon av de mina så hade jag absolut hämnats och jag hade kunnat vänta länge men det hade blivit gjort. Det är så sorgligt och onödigt.