2020-02-07, 14:57
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det var rimligheten i påståendet jag frågade efter, inte källans pålitlighet.

Vi vet att död kan uppnås vid 300 ppm.
Vi vet att i ett tätt rum med ett offer går det åt 3000-9000 ppm.

Om jag nu vill gasa ihjäl minst 1.000.000 människor, vad skulle du rekommendera? Jag har gott om pengar, men vill förstås inte slösa dem i onödan. Viktigt är att det går fort.
Tacksam för svar, då just min besättning verkar sakna psykopater!

107 är det undre värdet du hittar på internet. 3000-9000 hittar du ingenstans som krav, men säkert som rutin vid moderna avrättningar som ju har andra krav på sig och dokumenteras.

Jag skulle rekommendera ett system med många olika småläger som kan leverera en strid ström fångar till vissa förintelseläger. Infrastruktur är A och O så fungerande tågförbindelser bör du se till att ha. Några psykopater har du statistiskt. Försök använda dem i första hand (men även helt vanliga män (och kanske kvinnor) kan förmås göra de mest besynnerliga saker om du bara indoktrinerar dem och nöter ned dem . Transporter på under 300 kan du skjuta även fortsättningsvis. Men blir det större mängder och du behöver vinna tid så är gas överlägset smidigast. Så ungefär. Eftersom du struntar helt i etik kan du lösa alla småbekymmer på plats. Är det dåliga förhållanden så håll bara dörren stängd lite längre eller skyffla på lite mer pellets tills det är klart. Se till att ha ett galler på insidan av dörrens kikhål så ingen slår ut det inifrån. Om du känner att du håller på att förlora terräng föreslår jag att du försöker transportera bort, bränna eller spränga sånt som kan skada minnet av dig.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-07 kl. 15:17.
Citera
2020-02-07, 15:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
107 är det undre värdet du hittar på internet. 3000-9000 hittar du ingenstans som krav, men säkert som rutin vid moderna avrättningar som ju har andra krav på sig och dokumenteras.

Jag skulle rekommendea ett system med många olika småläger som kan leverera en strid ström fångar till vissa förintelseläger. Infrastruktur är A och O så fungerande tågförbindelser bör du se till att ha. Några psykopater har du statistiskt. Försök använda dem i första hand (men även helt vanliga män (och kanske kvinnor) kan förmås göra de mest besynnerliga saker om du bara indoktrinerar dem och nöter ned dem . Transporter på under 300 kan du skjuta även fortsättningsvis. Men blir det större mängder och du behöver vinna tid så är gas överlägset smidigast. Så ungefär.
Oh, tack för svar!
Hur mycket gas tror du då att jag ska använda för att säkra ett snabbt dödsförlopp? Jag har inte all tid i världen.

(och varför anges dödlighet på säkerhetsmanualer på tok för högt? Borde leda till stämning).

Bör jag ha täta rum för ett snabbare förlopp med mindre åtgång av gas?

Skjutningar med endast kort transport har jag igång, men av outgrundlig anledning mår just mina psykopater dåligt av detta.

Om jag sedan publicerar ditt svar, får du då behålla ditt "jobb som rådgivare"?
Citera
2020-02-07, 15:35
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Oh, tack för svar!
Hur mycket gas tror du då att jag ska använda för att säkra ett snabbt dödsförlopp? Jag har inte all tid i världen.

(och varför anges dödlighet på säkerhetsmanualer på tok för högt? Borde leda till stämning).

Bör jag ha täta rum för ett snabbare förlopp med mindre åtgång av gas?

Skjutningar med endast kort transport har jag igång, men av outgrundlig anledning mår just mina psykopater dåligt av detta.

Om jag sedan publicerar ditt svar, får du då behålla ditt "jobb som rådgivare"?

Ja den gruppen som mår dåligt av det får helt enkelt ta det. Avskeda dem som blir för alkoholiserade allt eftersom. Ändå bättre än att sprida ut jobbet så du får klagomål från alla håll samtidigt och det fotograferas en massa och sånt. Bättre att ha det koncentrerat så du har överblick och kontroll.

Du bör absolut ha så täta rum du kan få till. Men jobba med det du har resurser till. Även om du hamnar på 20-25 minuter spar du massor av tid och bekymmer.

Tveksamt. Om du är diktator kanske det blir jobbigt att ha mig kvar så en farlig tjänst med strid mot partisaner kan vara en lösning för rådgivaren. Förlorar vi kriget kommer jag försöka skylla allt på dig innan jag blir hängd.
Citera
2020-02-07, 15:36
Medlem
LadySwedens avatar
Jag tänkte mer något i den här stilen:
Jag bygger en stor anläggning för ihjälgasning, med ett spår in samt ett spår ut (till ett ställe där jag gräver ned liken).

Gashuset blir stort med relativt lågt i tak, dock så att en traktor kan köra in, och tätt med fläktar som kör runt luften där inne.
En stor port i var ände tillåter snabb utforsling av lik, för god omsättning, med traktor.
Citera
2020-02-07, 15:41
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Jag tänkte mer något i den här stilen:
Jag bygger en stor anläggning för ihjälgasning, med ett spår in samt ett spår ut (till ett ställe där jag gräver ned liken).

Gashuset blir stort med relativt lågt i tak, dock så att en traktor kan köra in, och tätt med fläktar som kör runt luften där inne.
En stor port i var ände tillåter snabb utforsling av lik, för god omsättning, med traktor.

Du ligger redan före. Om du är trygg med att kontrollera området länge behöver du inte göra mycket alls. Bara exportera all mat och vänta på svälten, kylan och sjukdomarna. Men det du beskriver går säkert. Det är inte brist på tekniska lösningar av sånt här som är mänsklighetens problem.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-07 kl. 15:49.
Citera
2020-02-07, 16:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du ligger redan före. Om du är trygg med att kontrollera området länge behöver du inte göra mycket alls. Bara exportera all mat och vänta på svälten, kylan och sjukdomarna. Men det du beskriver går säkert. Det är inte brist på tekniska lösningar av sånt här som är mänsklighetens problem.
Låsa in dem med kraftigt elnät runt och sedan inte ge dem vatten måste vara billigast, och efter en vecka är alla döda.

... Fast allra enklast, när jag tänker efter, är att bara skjuta av dem. Trots allt.
Citera
2020-02-07, 16:50
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Låsa in dem med kraftigt elnät runt och sedan inte ge dem vatten måste vara billigast, och efter en vecka är alla döda.

... Fast allra enklast, när jag tänker efter, är att bara skjuta av dem. Trots allt.

Allt går, men gas kommer vara enklare i större skala.
Citera
2020-02-07, 17:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Varför då?
Bara själva handhavandet med liken verkar komplicerat och tidskrävande, om man inte sköter saken med maskiner förstås.
Citera
2020-02-07, 17:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Varför då?
Bara själva handhavandet med liken verkar komplicerat och tidskrävande, om man inte sköter saken med maskiner förstås.
Citera
2020-02-07, 22:38
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Varför då?

Tvärtom, automatisering och industrialisering lönar sig alltid när något ska göras i större skala. Henry Ford visade vägen. Du har dessutom hittat ett sätt att sköta det med slavarbete. Du behöver bara mata dem precis så mycket att de kan stå upp eftersom du byter ut arbetskraften i högt tempo. Några få med gevär kan få fart på arbetslaget, du har några få pålitliga som sköter själva dödandet. Allt tungt, äckligt och jobbigt på platsen har du gratis arbetskraft till. Du kan t om hyra ut dem billigt till arbeten runt om i landet medan de är starka nog. Sen när de är slut och kostar mer än de drar in blir det att skicka till sista lägret för destruktion.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-07 kl. 22:57.
Citera
2020-02-07, 23:14
Medlem
reptilekings avatar
Men visst, det är äckligt tungt och inte så bra för någon. Så som rådgivare skulle jag råda dig att låta bli helt och hållet. Öppna upp samhället och se om du kan hitta ett bra sätt att få ut lite skattepengar av den gruppen istället för att ta kål på den.
Citera
2020-02-08, 10:57
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Att judar med förmågan velat skaffa sig makt över människor är fullt förståeligt med tanke på andel människor som agerar NPC. En NPC kan älska dig idag, men mördar dig gärna imorgon.

Ibland tänker jag att jag är glad att jag inte är Påven, David R, kungen av Saudi eller XiPen. Det kan inte vara lätt att sitta på den makten över NPC, om man nu ändå faktiskt SKULLE vilja något gott för mänskligheten.

... Och så vet vi att allt detta bara kommer att bli värre ända tills dess Jesus kommer.

Precis, som Gadaffi eller någon annan älskad ledare innan den satte sig emot Babylon och blev förrådda av sitt eget "folk", snarare själlösa NPC som skulle sälja ut sina egna om det betydde att de slapp känna obehag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in