2020-02-07, 20:33
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Om de skulle tystas, varför plastfolie?
Lättare med ett par skott.

För att det skulle se ut som elaka ryssar har gjort det?

Kanske inte hade tillgång till flera skott, om det nu var BO’s vapen,
vapen och skott ska förvaras på olika platser.

BO2 verkar ha varit en tuff tant, hon kanske gjorde dem förbannade?
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-07 kl. 20:41.
Citera
2020-02-07, 20:39
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu ska man kanske inte bedöma en människa efter att ha sett några bilder. Men CÖs blick... den tycker jag inte om. Ögonen är stickiga.

Den andra killen får jag inte alls samma obehagliga känsla av.

Men tänker på Billy(mordet på Tova) och Edvin (Mantorpsmorden). Där kan man inte se på dom vad de är kapabla till. Fler kan räknas upp.
Man ska ju som sagt inte utgå från några bilder men jag håller med om ögonen. Verkligen.

Jag vet inte hur någon av dem ser ut. Jag undviker att läsa om hemska mord och dylikt då jag vet av erfarenhet att jag blir så illa berörd.
Kunde aldrig tro att det en dag plötsligt skulle handla om vänner! Nu går det ju inte att bara välja att inte läsa om det.
Citera
2020-02-07, 20:40
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Om de skulle tystas, varför plastfolie?
Lättare med ett par skott.

Kanske roligare med plastfolie om man är psykopat?
Citera
2020-02-07, 20:45
Medlem
Tycker också killarna ser osympatiska ut,men man kanske inte skall dra för stora växlar av det då många idag gör sig till på sociala medier.

Funderat mycket på detta mord angående ev.motiv.
De här killarna verkar ytligt sett vara rätt välfungerande,inga större skulder eller kriminellt belastade.Vad i herrans namn kan ha fått dem att mörda detta paret?

Kikat runt lite på facebook och tjejerna som killarna var ihop med,kan motivet ha varit så simpelt att de ville ha massor av pengar för att imponera på sina tjejer och kunna behålla dem?
Victors och Christoffers flickvänner tycks vara arketyper av unga ytliga tjejer där utseendet är viktigast.Clownögonbryn,fransförlängning,botox,fil lers eller vad det nu är som sprutas in i läpparna, sådant där kostar.
Bägge tjejerna tycks vara från Upplands Väsby,Christoffers tjej på facebook:N*na *nget
Victors tjej: *da puffsan samzel*us *=i
Citera
2020-02-07, 20:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
För att det skulle se ut som elaka ryssar har gjort det?

Kanske inte hade tillgång till flera skott, om det var BO’s vapen
så ska Vapen och skott förvaras på olika platser.

BO2 verkar ha varit en tuff tant, hon kanske gjorde dem förbannade?
Ja vad skall man säga.
Går inte att leta efter logiska motiv hos sådana tokjävlar.
Vad för logiska skäl hade Anders Eklund att mörda Engla eller Tony Alldén att mörda Carolin?
Det är nog därför polisen fokuserar så lite på motiv, det saknas vettiga motiv, bättre samla bevis och sätta de skyldiga i fängelse.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-02-07 kl. 20:51.
Citera
2020-02-07, 21:06
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tycker också killarna ser osympatiska ut,men man kanske inte skall dra för stora växlar av det då många idag gör sig till på sociala medier.

Funderat mycket på detta mord angående ev.motiv.
De här killarna verkar ytligt sett vara rätt välfungerande,inga större skulder eller kriminellt belastade.Vad i herrans namn kan ha fått dem att mörda detta paret?

Kikat runt lite på facebook och tjejerna som killarna var ihop med,kan motivet ha varit så simpelt att de ville ha massor av pengar för att imponera på sina tjejer och kunna behålla dem?
Victors och Christoffers flickvänner tycks vara arketyper av unga ytliga tjejer där utseendet är viktigast.Clownögonbryn,fransförlängning,botox,fil lers eller vad det nu är som sprutas in i läpparna, sådant där kostar.
Bägge tjejerna tycks vara från Upplands Väsby,Christoffers tjej på facebook:N*na *nget
Victors tjej: *da puffsan samzel*us *=i
Men varför dessa anknäbbar? CÖs tjej. Hon ser ju förjävlig ut! Ögonbrynen... jävlar. Men visst, sånt kostar. Och det är kanske motivet - pengar för att hålla sig flytande. Såna tjejer kostar pengar - har man inga så ryker man antagligen. Här handlar det enbart om yta - inget genuint.

Men om det handlar om pengar så lär husrannsakan gett en del i form av kontoutdrag, mobiltrafik, kanske finns några av brottsoffrens smycken i bostäderna? NÅGOT har man säkrat eftersom de är häktade på sannolika skäl. Kanske är det också så att rena pengar inte var det primära - de kanske visste något som vi inte vet än. Smycken, klockor, ev äkta tavla - allt kan avyttras och ge cash.
Citera
2020-02-07, 21:09
Medlem
En olanserad teori som möjligen skulle kunna stämma:
Kan det ha rört sig om kidnappning?
Ponera att man tagit BO2 (kvinnan) och pressat BO1 på pengar i utbyte mot kvinnan.
Vid avtalad tid för utbytet fördes kvinnan in i huset med något runt huvudet (plastfolien) tillfälligtvis för att hon inte skulle kunna skrika.
Mannen tog emot med sitt vapen framme och sköts av GM.
GM fick inga pengar och letade febrilt genom huset efter dessa.
Lämnade kvinnan och mannen och åkte iväg i deras bil.
Bilen kördes till Norrtälje för att rikta misstankarna österut.
Citera
2020-02-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Instämmer c. Ö ger ett kallt och obehagligt intryck.

V.k känns mer sympatisk ex. Han saknar sin bortgångna hund och har trikoloren som bild från terrordåden i Paris.

Fel fb-bild med golden, det är en annan VK.
Citera
2020-02-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
En olanserad teori som möjligen skulle kunna stämma:
Kan det ha rört sig om kidnappning?
Ponera att man tagit BO2 (kvinnan) och pressat BO1 på pengar i utbyte mot kvinnan.
Vid avtalad tid för utbytet fördes kvinnan in i huset med något runt huvudet (plastfolien) tillfälligtvis för att hon inte skulle kunna skrika.
Mannen tog emot med sitt vapen framme och sköts av GM.
GM fick inga pengar och letade febrilt genom huset efter dessa.
Lämnade kvinnan och mannen och åkte iväg i deras bil.
Bilen kördes till Norrtälje för att rikta misstankarna österut.
Ser på en mediaibild att det finns ett flertal spårmarkörer som placerats ut, så någon händelse har skett utomhus, men kan vara spår efter GMs ankomst och avfärd.
Citera
2020-02-07, 21:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Man ska ju som sagt inte utgå från några bilder men jag håller med om ögonen. Verkligen.

Jag vet inte hur någon av dem ser ut. Jag undviker att läsa om hemska mord och dylikt då jag vet av erfarenhet att jag blir så illa berörd.
Kunde aldrig tro att det en dag plötsligt skulle handla om vänner! Nu går det ju inte att bara välja att inte läsa om det.

Det kan jag verkligen förstå!
Det känns som att det skulle kunna hända vem som helst.

De var ett helt vanligt par, skötsamma och bra människor. Som vem som helst!
Dom har inte gjort en fluga förnär och inte ens utsatt sig för någon situation där man kan förvänta sig att något sådant här kan hända.

Utom pengarna...

Idag är det väldigt svårt att hålla sådant hemligt. Och kanske är det så otrevligt att det faktiskt är någon så nära, granngårds som har spridit infon till någon som inte borde ha hört det.

Men vem skulle tro det ändå?
Särskilt som att man lever ett stilla liv, gördlar sin åker med en gammal traktor och huset ser inte nyrenoverat ut. Bilen är visserligen nyinköpt men oansenlig.

Inga dyra flashiga bilar eller klockor, lyxig utepool, vilda fester och renoveringar.
Sådant som de här killarna suktar efter.

Kanske är det just detta sparsamma liv som gör att de tror att de har sparat pengarna? Inte investerat dom i aktier eller fonder, inte köpt dyr villa på exklusivt ställe?

Man vill gärna ha svar.
Citera
2020-02-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyLullaby
Fel fb-bild med golden, det är en annan VK.

Ok har fått fel då.. kan du länka den rätte.
Om han är på fb.
Citera
2020-02-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ser på en mediaibild att det finns ett flertal spårmarkörer som placerats ut, så någon händelse har skett utomhus, men kan vara spår efter GMs ankomst och avfärd.

Skulle tro det är spår efter bilen/ bilarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in