Citat:
Ursprungligen postat av
terrieterrie
Man ska ju som sagt inte utgå från några bilder men jag håller med om ögonen. Verkligen.
Jag vet inte hur någon av dem ser ut. Jag undviker att läsa om hemska mord och dylikt då jag vet av erfarenhet att jag blir så illa berörd.
Kunde aldrig tro att det en dag plötsligt skulle handla om vänner! Nu går det ju inte att bara välja att inte läsa om det.
Det kan jag verkligen förstå!
Det känns som att det skulle kunna hända vem som helst.
De var ett helt vanligt par, skötsamma och bra människor. Som vem som helst!
Dom har inte gjort en fluga förnär och inte ens utsatt sig för någon situation där man kan förvänta sig att något sådant här kan hända.
Utom pengarna...
Idag är det väldigt svårt att hålla sådant hemligt. Och kanske är det så otrevligt att det faktiskt är någon så nära, granngårds som har spridit infon till någon som inte borde ha hört det.
Men vem skulle tro det ändå?
Särskilt som att man lever ett stilla liv, gördlar sin åker med en gammal traktor och huset ser inte nyrenoverat ut. Bilen är visserligen nyinköpt men oansenlig.
Inga dyra flashiga bilar eller klockor, lyxig utepool, vilda fester och renoveringar.
Sådant som de här killarna suktar efter.
Kanske är det just detta sparsamma liv som gör att de tror att de har sparat pengarna? Inte investerat dom i aktier eller fonder, inte köpt dyr villa på exklusivt ställe?
Man vill gärna ha svar.