Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
Det er jo viktig for motparten å bevise at han er han, slik at meldingen får troverdighet, siden det har vært flere forsøk på svindel mot TH ved at folk har gitt seg ut for å være GM.
Med "ingen andre enn motparten", så menes det ikke TH eller politiet tror jeg. Hvis ingen kunne vite om det, men bare GM, så kunne det jo ikke brukes til å verifisere.
Ja, du har rett :-)
Dette var fra kontakten fra "motparten" den 8. juli; en "motpart" som ikke så ut til å ha vært så ivrig på å innkassere penger - og en "motpart" som ikke har utført en kidnapping for penger men som har utført eller som var en ev medhjelper til GM som hadde utført et planlagt drap (om jeg har forstått rett ut i fra det politiet har sagt og om de har rett angående sine hypoteser). Hvorfor var det da så viktig for denne "motparten" at meldingen fikk troverdighet (
så viktig at han utsatte seg for å ev bli sporet av politiet ved å ta kontakt med familien for å opplyse om detalj(er)), hvis han egentlig ikke var ute etter å innkassere noen penger? Jeg forstår ikke hvorfor han satte seg selv i en slik risiko for å bli sporet. Men det finnes kanskje måter å kommunisere på som har en 100% sikkerhet mot sporing?
8. juli var vel kort tid etter at politiet gikk ut med informasjon om at de hadde skiftet hovedhypotese.