2020-02-07, 16:47
Medlem
57Emmas avatar
Ytterligare 1 fartyg med misstänkta smittbärare har lagt till i Bayonne New Jersey.
Royal Caribbean
Passagerna som är sjuka har tagits iland för provtagning.

Det verkar ganska nytt så det är oklart hur många som misstänkts smittade

https://edition.cnn.com/2020/02/07/us/coronavirus-cruise-ship-new-jersey/index.html
Citera
2020-02-07, 16:49
Medlem
SocDs avatar
http://www.bilddump.se/bilder/20200207164705-95.195.144.220.jpeg

Uppsatt på Sambons labb där hon jobbar..
Citera
2020-02-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Jämförde du dig precis med en kinesisk snubbe i Kina som rapporterar det han själv filmar och ser?

Det enda du gör är att sitta på obskyra sidor 24/7 och sedan klipper du och klistrar du saker ur sitt sammanhang i panikartad stämning.

Du behöver en lång promenad. Ut och gå med dig.

Hmm, få se hur lång tid det dröjer innan de hämtar mig
Citera
2020-02-07, 16:57
Avslutad
Lite undran: Har en sida jag kollar på som visserligen är sen med smittade. Men det jag reagerar på är att antalet döda och friskförklarade stiger inte nämnvärt MEN antalet i kritiskt läge gör det!

638 döda, 1778 friskförklarade och 4826 i kritiskt läge, 15% av alla smittade.

Det borde väl inom kort komma mycket mer info om själva vårdförloppet och så. Verkar konstigt att antalet döda och friskförklarade ligger relativt svagt ökande men kritiskt läge ökar så mycket.
Citera
2020-02-07, 16:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
För er som såg videon där en kille som skrev på sociala medier, och filmade när han blev hämtad mot sin vilja kommer här lite nyheter:

https://www.bnnbloomberg.ca/citizen-journalist-covering-virus-outbreak-from-wuhan-goes-missing-1.1386535

Hoppas att Flashback pallar trycket, så inte Grollaren goes missing...

Nä, det får vi inte hoppas

Fang Bin blev släppt dagen efter när polisen förstod att han hunnit ladda upp på nätet. Hoppas det blir samma spridning om Chen Qiu Shi så han också kommer tillbaka.
Citera
2020-02-07, 17:00
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag kan nog påstå att det är än fler. Skulle gissa på att närmare en miljard är satt i karantän, direkt eller indirekt. Det är inte många ställen som är farbara nu.

Som exempel, Guangdong, Guangxi, Guizhou, Hunan, Hubei, Jiangsu, Beijing, Jiangxi, Zhejian är satta i karantän. Detta är befolkningsmässigt inte små provinser. Det är nog säkert fler i karantän, men dessa vet jag i alla fall.
Jag tror dig, konstigt att alla trygghetsnarkomaner här på hemmaplan inte reagerar på karantänens omfattning? Det är ju sinnessjuka siffror.
Citera
2020-02-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Lite undran: Har en sida jag kollar på som visserligen är sen med smittade. Men det jag reagerar på är att antalet döda och friskförklarade stiger inte nämnvärt MEN antalet i kritiskt läge gör det!

Det borde väl inom kort komma mycket mer info om själva vårdförloppet och så. Verkar konstigt att antalet döda och friskförklarade ligger relativt svagt ökande men kritiskt läge ökar så mycket.

Kunskap om behandling ökar, och man hittar fler smittade som normalt tror på TCM istället för modern sjukvård. Så antal i kritiskt läge kommer att fortsätta öka, och antalet döda kommer öka ett tag pga bristande resurser, men kommer sen att avta.
Citera
2020-02-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag tror dig, konstigt att alla trygghetsnarkomaner här på hemmaplan inte reagerar på karantänens omfattning? Det är ju sinnessjuka siffror.

Men det är bara för att ta det säkra före det osäkra. Partiledningen har för mycket att förlora om man inte vidtar dessa steg. Karantänen hjälper ingen.
Citera
2020-02-07, 17:05
Medlem
Citat:

Är väl inte så konstigt. Blir det inte kritiskt när det påverkar lungorna?
Citera
2020-02-07, 17:06
Avslutad
Hur stor världsdepressions risk är Corona ? Tänker dock finansiellt.
Citera
2020-02-07, 17:08
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Men det är bara för att ta det säkra före det osäkra. Partiledningen har för mycket att förlora om man inte vidtar dessa steg. Karantänen hjälper ingen.
Samtidigt skadeskjuter man den egna ekonomin ganska rejält, det krävs schyssta pungkulor för att vidta dylika åtgärder även om det är för säkerhets skull.
Citera
2020-02-07, 17:08
Medlem
Citat:
Hur stor världsdepressions risk är Corona ? Tänker dock finansiellt.

Citerar mig själv.Håller det sig till Kina händer inget. Sprider det sig blir det värre.

Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Stämmer absolut inte. US har tex sin handel inom landet på ca 80 %. Tom Swe har ca 4% utrikeshandel med KIna. Möjligtvis kommer IT industrin påverkas men då får Swe företag och myndigheter vänta med att kassera sina datorer efter två år och vänta ett tag vilket är tom bra för statskassan.

Den verkliga faran är om epemedin urartar i Swe och fabriker tvingas stänga. Förstår därför inte varför folk från Kina får komma hit !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in