2020-02-07, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Dom stängde till och med ALLA fabriker.
Blir många koreaner med tomt i fickan och inget annat att göra än att göra barn.
Det behövs i det landet.
Citera
2020-02-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Håller helt med dig. Om Kina inte snart öppnar upp sina fabriker och städer kommer hela världen snart börja drabbas. Börserna runt om i världen tar det hela med ro trots att stora delar av Kina är nerstängt. Q1 orna kommer bli bistert för många företag.

Stämmer absolut inte. US har tex sin handel inom landet på ca 80 %. Tom Swe har ca 4% utrikeshandel med KIna. Möjligtvis kommer IT industrin påverkas men då får Swe företag och myndigheter vänta med att kassera sina datorer efter två år och vänta ett tag vilket är tom bra för statskassan.

Den verkliga faran är om epemedin urartar i Swe och fabriker tvingas stänga. Förstår därför inte varför folk från Kina får komma hit !
Citera
2020-02-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Suck. Paranoida människa. De skyddar INTE. läkare blev smittade oavsett och fick ta på sig rymddräkter. Enda anledningen skulle vara om du är smittad och inte vill smitta andra.

Hej, läkare här, de skyddar visst om man vet hur de ska sättas på. Informationsvideor finns på nätet, om alla blir smittade oavsett hade alla människor överallt inom vården varit smittade nu ändå. Man behöver däremot visir och glasögon vid en mycket sjuk patient inte bara N95 masker.
Citera
2020-02-07, 16:10
Medlem
ArgusOnes avatar
Oh, no, kommer rpiset på Ifååånes att öka nu?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-02-07/iphone-maker-foxconn-warns-staff-to-keep-away-from-shenzhen-base?sref=xjqmls5y
Citera
2020-02-07, 16:16
Medlem
pailins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprluckylucy
Hej, läkare här, de skyddar visst om man vet hur de ska sättas på. Informationsvideor finns på nätet, om alla blir smittade oavsett hade alla människor överallt inom vården varit smittade nu ändå. Man behöver däremot visir och glasögon vid en mycket sjuk patient inte bara N95 masker.

Tack för svar! Har också läst att P2 används inom vården så därför tänkte jag att de är bättre än inget om vi hamnar i det läget. Jag har sett instruktionsvideor om hur de ska sättas på. Man får helt enkelt träna på att ta på/ta av så de momenten sitter.
Citera
2020-02-07, 16:17
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Oh, no, kommer rpiset på Ifååånes att öka nu?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-02-07/iphone-maker-foxconn-warns-staff-to-keep-away-from-shenzhen-base?sref=xjqmls5y
.

Nåt citat? Jag kan inte läsa artikeln.
Citera
2020-02-07, 16:18
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
400 miljoner i karantän? Satan vad det springer iväg. 😲

Och folk sitter i trygga Sverige och hånar oroliga människor.... Hade någon nämnt detta för en månad sen hade det förmodligen blivit en orosanmälan på den personen. Det är ta mig fan märkligt att ”upplysta” och ”rationella” svenskar med ”omvärldskoll” inte klarar av att hantera logik om logiken så hoppar upp och skiter dem på huvudet.

enligt uppgifter i länken är nu tre provinser /mer än 60 städer och staden Guanghzo satt i karantän.
Citera
2020-02-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
.

Nåt citat? Jag kan inte läsa artikeln.

Foxconn har stängt until further notice.
Citera
2020-02-07, 16:21
Medlem
ArgusOnes avatar
del
Citera
2020-02-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Dom stängde till och med ALLA fabriker.
Blir många koreaner med tomt i fickan och inget annat att göra än att göra barn.

De behöver göra många barn i Sydkorea. Deras födelsetal är groteskt låga.
Citera
2020-02-07, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ok, tack för den uppdateringen. Jag lever nog kvar i ett 1970-tal hur förbindelserna Kina vs Sydamerika fungerar. Däremot tar jag fasta på det sista du skriver. De kineser som är bofasta i Sydamerika kanske har vänt Kina ryggen till på alla sätt och har egentligen ingen kontakt med Kina? De kanske kom dit för flera generationer sedan innan kommunisterna tog över fastlandskina alt. att de kom från Taiwan eller Hong Kong?

Ungefär som Australien eller västra USA.

Nåja, det kanske inte direkt har med tråden att göra.

Lite OT som sagt, men nej, kineserna i Sydamerika åkte dit från 2000-talet o framåt.

Man driver småföretag inom handel, i stor skala. Men de kan ju inte behålla sina mest extrema matvanor.

Och även om de fått det lite bättre än på fabriksgolvet eller småbyarna de lämnade, gör de inte några större pengar, varför deras resvanor nog inte är jätte-frekventa heller.

Förutom en del såklart (finns riktigt trendiga kinakrogar i större städer, inte som våra 70-talsreliker i Sverige), men de är inte i majoritet.
Citera
2020-02-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
400 miljoner i karantän? Satan vad det springer iväg. 😲

Och folk sitter i trygga Sverige och hånar oroliga människor.... Hade någon nämnt detta för en månad sen hade det förmodligen blivit en orosanmälan på den personen. Det är ta mig fan märkligt att ”upplysta” och ”rationella” svenskar med ”omvärldskoll” inte klarar av att hantera logik om logiken så hoppar upp och skiter dem på huvudet.

Jag kan nog påstå att det är än fler. Skulle gissa på att närmare en miljard är satt i karantän, direkt eller indirekt. Det är inte många ställen som är farbara nu.

Som exempel, Guangdong, Guangxi, Guizhou, Hunan, Hubei, Jiangsu, Beijing, Jiangxi, Zhejian är satta i karantän. Detta är befolkningsmässigt inte små provinser. Det är nog säkert fler i karantän, men dessa vet jag i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in