2020-02-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Han hade jobbat på Skattemyndigheten och som kronofogde.

Men pensionerad militär kan jag inte erinra mig att jag läst?

Nä det var en del trollandet i början av tråden att detta skulle ha med MUST att göra osv
Citera
2020-02-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
När gick han i pension?

Kan motivet ha med hans arbeten att göra?

Han var väl 62 år? Eller yngre?
Citera
2020-02-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Observera att det står inget om rån. Borde inte det stå också?
Motivet återstår.

C.ö verkar vara skriven hos mamman och hennes sambo.

Verkar inte som han har nåt bolag.
Vad var det hans bilfirma hette nu igen, eller var han bara lite lätt delägare.

https://www.allabolag.se/920414MIJH/pernetoft-bil

Jodå, han har en enskild firma.
Citera
2020-02-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Han hade jobbat på Skattemyndigheten och som kronofogde.

Men pensionerad militär kan jag inte erinra mig att jag läst?
Där har vi två möjliga mordmotiv.
Uppgiften tidigt i tråden var att manlig BO skulle ha arbetat i "Hans Majestäts Hemliga Tjänst" men det kan vi kanske avskriva.
Citera
2020-02-07, 14:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Han var väl 62 år? Eller yngre?
61.
Men det verkade väl som han den senaste tiden levt på arrendera ut åkermark och hyra ut fastigheter på släktgården. Så på det viset var pensionsåldern inte aktuell.
Citera
2020-02-07, 14:37
Medlem
Fick uppgifter från en fixare

Citat:
V*ictor har ett betalningsföreläggande som är på gång. Ingen aktuell skuld hos kronofogden. Det som är på gång, inte klart alltså, är en parkeringsbot. Totalt nu på 1610 kr.

C*hristoffer har skuld hos fogden. Också parkering samt trängselskatt på 2 620 kr. Han har också betalningsföreläggande på väg in - ej klart alltså - på flera skitbelopp på totalt knappt 4000.
Citera
2020-02-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
https://www.allabolag.se/920414MIJH/pernetoft-bil

Jodå, han har en enskild firma.

Ah intressant, samma adress som boende adressen.
Citera
2020-02-07, 14:39
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Varför vad?

Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
När domen faller är vi dock flera som vill vara på plats.

den som fråga tänker nog så här: i Sverige är det inte som i amerikanska filmer. det sitter inga GM i orange dräkter i en sal, ingen domare läser upp domen o säger att dem förtjänar ruttna i finkan för vad dem gjort, ingen polis leder bort de dömda i handbojor.

i Sverige delar receptionen i rätten ut hophäftade papper med domen utskriven och så får man själv försöka läsa så fort som möjligt vad den säger o rapportera till sin redaktion (för det är mest journalister där om det är ett känt fall).

Inte så spännande
Citera
2020-02-07, 14:52
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Fick uppgifter från en fixare

"V*ictor har ett betalningsföreläggande som är på gång. Ingen aktuell skuld hos kronofogden. Det som är på gång, inte klart alltså, är en parkeringsbot. Totalt nu på 1610 kr.

C*hristoffer har skuld hos fogden. Också parkering samt trängselskatt på 2 620 kr. Han har också betalningsföreläggande på väg in - ej klart alltså - på flera skitbelopp på totalt knappt 4000."

Ja alltså, hoppas verkligen inte att små skitskulder skulle vara motivet till detta sjuka dubbelmord. Då är det riktigt ruttet i huvudet på båda två.
De måste ju ha varit påverkade, hur kan man annars plasta in ansiktet på en kvinna? Att låta någon dö på det viset, fyfan säger jag. Vill inte förstå det. Om det är dessa två, hoppas att dom möglar bort i sina celler.
Citera
2020-02-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
"V*ictor har ett betalningsföreläggande som är på gång. Ingen aktuell skuld hos kronofogden. Det som är på gång, inte klart alltså, är en parkeringsbot. Totalt nu på 1610 kr.

C*hristoffer har skuld hos fogden. Också parkering samt trängselskatt på 2 620 kr. Han har också betalningsföreläggande på väg in - ej klart alltså - på flera skitbelopp på totalt knappt 4000."

Ja alltså, hoppas verkligen inte att små skitskulder skulle vara motivet till detta sjuka dubbelmord. Då är det riktigt ruttet i huvudet på båda två.
De måste ju ha varit påverkade, hur kan man annars plasta in ansiktet på en kvinna? Att låta någon dö på det viset, fyfan säger jag. Vill inte förstå det. Om det är dessa två, hoppas att dom möglar bort i sina celler.

Nä det är verkligen små summor så jag hoppas att det inte har något med motivet att göra.
Citera
2020-02-07, 15:02
Medlem
avveliciouss avatar
Har sovit lite på det här nu. Kopplingen till sursta mellan BO och GM hittar vi genom styvfarsan GÅ, som står skriven på sursta 22. Morden skedde på sursta 26 om jag inte missminner mig. Saknar bara ett motiv egentligen. Kan Lars ha sett något på sursta 22, han inte borde?
En fråga. Var det CÖ eller VK som hade misshandlat/spottat på sin flickvän?
Citera
2020-02-07, 15:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nä det är verkligen små summor så jag hoppas att det inte har något med motivet att göra.

Nu är jag helt lost på MC klubbar och deras undergrupper och hangarounds, men läste för ett jag sedan om någon som blev utesluten från en klubb och vilka hemska effekter det fick på honom och hans tjejs liv.

De krävde honom på stora pengar och när han inte fixade detta ökade summan. De blev hotade och misshandlade. Minns inte upplösningen längre, men eftersom han gick ut i media om det så borde det finnas något som gjorde att han vågade göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in