Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-07, 14:19
  #27925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Brukar kolla in här då och då bara för att meddela hur hur jävla dumma i huvudet ni är. Och nu var det dags igen, ni är verkligen helt korkade.
Jag håller med!

Det som håller tråden levande är humorn. Nu håller Greta med lapparna.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...ka-ungdomarna/

– Lösningarna på klimatfrågan måste innehålla kunskap och visdom från ursprungsbefolkningarna. Vi måste lära av dem som lever av och med naturen, ge plats åt urfolk världen över för vi är beroende av dem även om vi inte inser det.

Numera anser Greta att renhållning, lappskojs och renskav är det klimatet behöver! Same shit alltså.
__________________
Senast redigerad av Mentapesola 2020-02-07 kl. 14:33.
2020-02-07, 14:22
  #27926
Medlem
CPJesuss avatar
Isen börjar bokstavligen bli mer tunn under fötterna på Gretasekten.

Nu underblåser hon lite urbefolkningsromantik a la hippierörelsen och proggvågen som dök upp i dess kölvatten...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-frontlinjen
2020-02-07, 14:35
  #27927
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Isen börjar bokstavligen bli mer tunn under fötterna på Gretasekten.

Nu underblåser hon lite urbefolkningsromantik a la hippierörelsen och proggvågen som dök upp i dess kölvatten...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-frontlinjen
Hon har helt rätt det hon säger i talet i Jokkmokk.
Urbefolkningarna har varit goda på att bevara nedärvd kunskap och tradition från en herrans massa år tillbaks. Något normalmedborgaren förlorat .

Citat:
Thunberg anser att kunskapen som finns, bland annat i den samiska kulturen, är avgörande för framtiden.

– Lösningarna på klimatfrågan måste innehålla kunskap och visdom från ursprungsbefolkningarna. Vi måste lära av dem som lever av och med naturen, ge plats åt urfolk världen över för vi är beroende av dem även om vi inte inser det.
2020-02-07, 14:39
  #27928
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon har helt rätt det hon säger i talet i Jokkmokk.
Urbefolkningarna har varit goda på att bevara nedärvd kunskap och tradition från en herrans massa år tillbaks. Något normalmedborgaren förlorat .

Ja kunskapen om att leva primitivt av det naturen ger då.
Ska bli kul att se hur den bortskämda rikemansflickan klarar den omställning hon själv påtvingat andra.
Med fysik och styrka som är sämre än 5-6 år yngre jäntor än hon själv lär hon bli bland dom första att duka under i ett sådant socialdarwinistiskt samhälle som hon förespråkar, men som ordspråket säger "Den som gräver en grop åt andra..."
2020-02-07, 14:42
  #27929
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Isen börjar bokstavligen bli mer tunn under fötterna på Gretasekten.

Nu underblåser hon lite urbefolkningsromantik a la hippierörelsen och proggvågen som dök upp i dess kölvatten...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-frontlinjen
Vågade hon säga någonting hur man skall hitta en laddstolpe för skotern på kalfjället när renarna är på rymmen och det blåser snöstorm? Eller hur bra batterierna fungerar i minus fyrtio. (Eller kupé-värmen i elbilen?) Jag har inte kollat men jag hade gissat att gräsrots-samerna bara garvade åt en sådan nollåtta? Men det kanske vankas klimatbidrag? Eskimåerna gillar klimatidéerna, tror jag.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-02-07 kl. 14:46.
2020-02-07, 14:46
  #27930
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vågade hon säga någonting hur man skall hitta en laddstolpe för skotern på kalfjället när renarna är på rymmen och det blåser snöstorm? Eller hur bra batterierna fungerar i minus fyrtio. Jag har inte kollat men jag hade gissat att gräsrots-samerna bara garvade åt en sådan nollåtta? Men det kanske vankas klimatbidrag? Eskimåerna gillar klimatidéerna, tror jag.

Ja, det lär inte bli kul för dom snöskoterberoende samerna då dom blir kvar och letar laddstolpar om renarna smiter för långt bort och batterierna kollapsar.

Antar att dom som samlades snarare var medhavda proffsdemonstranter från Södermalm, Djursholm, Kungsholmen och andra vildmarksområden samt en och annan vänsterbliven tidningsmurvel.
__________________
Senast redigerad av CPJesus 2020-02-07 kl. 14:48.
2020-02-07, 14:51
  #27931
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Ja, det lär inte bli kul för dom snöskoterberoende samerna då dom blir kvar och letar laddstolpar om renarna smiter för långt bort och batterierna kollapsar.

Antar att dom som samlades snarare var medhavda proffsdemonstranter från Södermalm, Djursholm, Kungsholmen och andra vildmarksområden samt en och annan vänsterbliven tidningsmurvel.
Fast Greta kanske anser att man skall sluta äta renkött och jaga.

Hon blir nog en hit där uppe.

Jag håller med, jag tror många demonstranter vi ser foton av är proffs. De har t.ex professionellt upptryckta plakat.
2020-02-07, 14:57
  #27932
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Fast Greta kanske anser att man skall sluta äta renkött och jaga.

Hon blir nog en hit där uppe.

Jag håller med, jag tror många demonstranter vi ser foton av är proffs. De har t.ex professionellt upptryckta plakat.

Eskimåerna garvade ju åt franska ekofascister som undrade om dom inte kunde odla morötter istället. Det var på 80-talet och sändes ett reportage om detta t.o.m. på vår statliga bolsjevikkanal.

Ja, visst är det proffs. Rebel News har ju påvisat flera gånger att det är en elitklick bakom Greta, man ser ju t.ex. den där tyska aktivisten Lisa Neubauer vid hennes sida hela tiden, och sen är det väl samma proffsdemonstranter som dyker upp då och då. Ofta med rika föräldrar som pengahönor att bekosta deras socialturism med så Greta känner sig nog hemma bland dessa likasinnade med samma bakgrunder som hon själv.
2020-02-07, 16:46
  #27933
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta har ju diskuterats som ledare för Partiet Vändpunkt.

Hoppas att Greta lyckas! Tänk henne som partiledare! Då måste hon ju leda....lyssna....snacka....debattera....argumente ra...OJ! bara värre och värre

Den enda parti som jag ser Greta kunna leda är "GP" - GnällPartiet. FI! får lite konkurrens
2020-02-07, 16:53
  #27934
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Jag håller med!
– Lösningarna på klimatfrågan måste innehålla kunskap och visdom från ursprungsbefolkningarna. Vi måste lära av dem som lever av och med naturen, ge plats åt urfolk världen över för vi är beroende av dem även om vi inte inser det.
Läste Greta upp sina krav? Kommer samerna att leva fossilfritt 2021?

Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Ja, det lär inte bli kul för dom snöskoterberoende samerna då dom blir kvar och letar laddstolpar om renarna smiter för långt bort och batterierna kollapsar.

Ja...kanske en el-mustang?
https://i.imgur.com/0mfBlmH.jpg

Synd att Greta inte är i Kanada nu. Kallt som satan
https://i.imgur.com/vhQYBBL.jpg -feat Greta
https://i.imgur.com/X1gWA6z.jpg -feat AOC
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-07 kl. 17:00.
2020-02-07, 17:34
  #27935
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kritiserar man inte klimatidéerna och Greta så är man förlorad till EU. Och inte heller EU vill "Jimmie EUkesson" gå ur längre. Det verkar kört, tyvärr.

Jag tror att det är Smart. Många avskräcktes av detta. Jimmie borde göra som Trump Boris eller AFD...korta och tydliga budskap! AFD fick fler röster när man slutade att kritisera euron. Trump sa MAGA. Boris sa "Get Brexit done". Jimmie borde köra med....t.ex. Se på fakta, Se vart Sverige är på väg!

EU kommer att falla. 2030-2035. Låt parasiterna vara där än så länge...bättre en riktig sjukdom än små förkylningarna. Jag är helt säker på att Greta och Klimatpolitiken kommer att splittra EU. Därför behövs Greta!! + ljugande press
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-07 kl. 17:41.
2020-02-07, 17:34
  #27936
Medlem
Giant Squids avatar
Första världrekordet loggat hos Guinness world records, som yngsta personen att bli Times person of the year.
Känns som att det kan ligga fler rekord på lager från året som gått.
Rekord-Greta.

It’s about Time: Greta Thunberg sets record as the youngest ever “Time Person of the Year”

https://www.guinnessworldrecords.com...ime-person-of/

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback