2020-02-07, 11:08
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
Tycker ändå det inte stämmer riktigt med den person han verkade vara att BO skulle sälja av släktgården. Som du själv sagt, levde han ett enkelt och chosefritt liv: När han köpte bil exvis, köpte han en Skoda Fabia och inte nån lyxigare. Man undrar varför han sålde av: Vad skulle han ha pengarna till?
Ja, nu var det ju inte honom jag kände, även om jag träffade honom några gånger, utan henne så jag har ingen inblick i hans motiv för att sälja gården. Men mitt intryck är att han inte sålde den för att få ut pengarna utan för att han själv inte var intresserad av att driva den och inte heller hade några släktingar som kunde ärva den.
Citera
2020-02-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
Tycker ändå det inte stämmer riktigt med den person han verkade vara att BO skulle sälja av släktgården. Som du själv sagt, levde han ett enkelt och chosefritt liv: När han köpte bil exvis, köpte han en Skoda Fabia och inte nån lyxigare. Man undrar varför han sålde av: Vad skulle han ha pengarna till?

Han kanske skulle göra en investering tillsammans med GM men kanske ångrade sig och det gjorde dem vansinniga eftersom de kanske var i behov av pengar.
Citera
2020-02-07, 11:12
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
"Ekonomiskt oberoende" anses väl i folkmun betyda att man är så rik att man inte behöver arbeta?
Levde han på ett arv eller hade han gjort lönsamma affärer?
Jag gissar att det var ärvda pengar samt avkastning från utarrenderandet han levde på. Jag var ju aldrig intresserad av att veta varifrån hans pengar kom och jag kan inte heller se att det har någon betydelse för det som har hänt.
Citera
2020-02-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, nu var det ju inte honom jag kände, även om jag träffade honom några gånger, utan henne så jag har ingen inblick i hans motiv för att sälja gården. Men mitt intryck är att han inte sålde den för att få ut pengarna utan för att han själv inte var intresserad av att driva den och inte heller hade några släktingar som kunde ärva den.
Gården kan också ha varit så högt belånad att intäkterna inte täckte amorteringarna och banken krävde att den såldes.
Citera
2020-02-07, 11:16
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Gården kan också ha varit så högt belånad att intäkterna inte täckte amorteringarna och banken krävde att den såldes.
Det har jag väldigt svårt att tro på. Har aldrig hört minsta antydan om något sådant. Men å andra sidan har ju ingen någon anledning att upplysa mig om hans ekonomi så jag kan inte säga att du har fel heller.
Citera
2020-02-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag gissar att det var ärvda pengar samt avkastning från utarrenderandet han levde på. Jag var ju aldrig intresserad av att veta varifrån hans pengar kom och jag kan inte heller se att det har någon betydelse för det som har hänt.
Allt i BO:s liv och leverne kan ha betydelse för det som hänt.
Citera
2020-02-07, 11:30
Medlem
Citat:
JA. Och förhoppningsvis får VI veta bara pyttelitet om BOs "ekonomiska liv".

Det räcker ju bra, när vi senare får veta, vilken insyn MördarKretinerna hade, just i BOs förehavanden.
Citera
2020-02-07, 11:33
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ja, det är möjligt men jag har svårt att se det.
Citera
2020-02-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Domarna på Lexbase rensas efter 5 år.

Då får man vända sig till Tingsrätten/tingsrätterna och be att få ut ev domar och även strafförelägganden.

https://www.allmanhandling.se/tag/strafforelaggande/

Det gör dom alltså inte. Även strafförelägganden kan ligga kvar över 10 år eller kanske hur länge som helst. Du kan själv få påpeka till hyenebolaget Lexbase att ta bort dig. Det om styr hyenebolaget Lexbase brytande mot lagar/regler här är antalet köp för koll på den "förekommande". Många köp och syn av denne och han/hon får stå kvar och sen hoppas hyenebolaget Lexbase att den "förekommande" inte själv kollar upp. Alltså även gällande något enstaka bagatellartat impulsbrott som ger ringa strafföreläggande, men brott ändå förstås. Återfallsförbrytare och grova sådana tas reglemtsenligt bort efter 5 år om inga nyfikna betalar sin hundring för att glo på dem. Då får dom stå kvar. Hyenebolaget Lexbase övergripande intresse är att hösta in pengar och för det bryter man gärna mot avtalsreglerna med berörda myndigheter.
Punkt.
Skriv inte om sånt du inte känner till.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2020-02-07 kl. 12:03.
Citera
2020-02-07, 12:09
Medlem
Genom att han inte har släktingar som ärver honom kan han ha skrivit testamente att sambon ärver honom och om hon har någon tillräckligt närstående som lejt eller deltagit i morden då ett testamente måste bevittnas så kan ju nån ha glappat i förtroende
Citera
2020-02-07, 12:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det gör dom alltså inte. Även strafförelägganden kan ligga kvar över 10 år eller kanske hur länge som helst. Du kan själv få påpeka till hyenebolaget Lexbase att ta bort dig. Det om styr hyenebolaget Lexbase brytande mot lagar/regler här är antalet köp för koll på den "förekommande". Många köp och syn av denne och han/hon får stå kvar och sen hoppas hyenebolaget Lexbase att den "förekommande" inte själv kollar upp. Alltså även gällande något enstaka bagatellartat impulsbrott som ger ringa strafföreläggande, men brott ändå förstås. Återfallsförbrytare och grova sådana tas reglemtsenligt bort efter 5 år om inga nyfikna betalar sin hundring för att glo på dem. Då får dom stå kvar. Hyenebolaget Lexbase övergripande intresse är att hösta in pengar och för det bryter man gärna mot avtalsreglerna med berörda myndigheter.
Punkt.
Skriv inte om sånt du inte känner till.

Du har rätt. Det var ett slarvigt/illa valt utryck.

Vad jag menade var att det generellt gallras efter en tid.

” Kan jag få information/handlingar om mig borttagen från Lexbase?

Vi tar inte bort någon information annat än när gallringstiden löpt ut. Brottmålsdomarna gallras efter en tid (beroende på brott) men tidigast efter fem år, har brottet över två års fängelse i straffskalan gallras det efter 20 år. Kan brottet ge livstid gallras domen aldrig. Strafförelägganden och åtalsunderlåtelser gallras efter fem år. Tvistemålsdomarna gallras efter 20 år. ”

https://www.lexbase.se/site/faq/57?title=Kan+jag+få+information/handlingar+om+mig+borttagen+från+Lexbase?&type=js

Själv kollar jag bara om personen förekommer och sedan tar jag resten via berörd TR.
Citera
2020-02-07, 12:32
Medlem
https://minfil.com/t42d28Wdna/Attunda_TR_B_1652-20_Aktbil_5_pdf
https://minfil.com/T84220W6n8/Attunda_TR_B_1652-20_Aktbil_7_pdf

Färska fina dokument
Senast redigerad av Becknare 2020-02-07 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in