2020-02-07, 00:24
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vet inte hur du känner denne VK, men vet du om fler är inblandade?
Nej asså jag vet ingenting om fallet alls.
Bara rykten i orten som man hör. Skippar dem hör för det blir förvirrande.
Jag vet bara att det är dom som är häktade som jag skrivit
Citera
2020-02-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorry101
Flyttat dit en Treassurer...

Och? En som ska inkassera? Från BO, och CÖ fick jobbet?
Citera
2020-02-07, 00:40
Medlem
RobertoSavianos avatar
Så VK är den som är dömd för att ha misshandlat och spottat på en tjej för några år sen?
Citera
2020-02-07, 00:42
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Så VK är den som är dömd för att ha misshandlat och spottat på en tjej för några år sen?
Vet ärligt inte om han är dömd eller om det är aftonbladet som är ute på äventyr.....
Kollar man upp honom så finns inga domar.
Sånt går ju dock att betala för så det försvinner från internet.
VK är dock 25åringen som är arresterad och blir häktad imorgon
Citera
2020-02-07, 01:26
Medlem
avveliciouss avatar
Åh herregud, vilken turn det tog nu. Umgicks med enstöringen CÖ litegrann när jag var liten. Bodde med morsan sin. Snackades om att fadern var okänd. Har alltid tyckt han verkat lätt autistisk. Tom stirrig blick, fåordig och introvert . Kanske ändrades med åren, men det krävs väl nästan en sådan personlighetsprofil för att begå ett sådant här brott. Med facit i hand önskar jag att jag kunde säga att jag var förvånad.. Att det skulle finnas gängkopplingar ställer jag mig frågande till. Inte att han kan ha sökt sig till ett, men att han skulle bli antagen. Men någon som vet mer kanske kan fylla på här.
Citera
2020-02-07, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansbandsDanne
Vet ärligt inte om han är dömd eller om det är aftonbladet som är ute på äventyr.....
Kollar man upp honom så finns inga domar.
Sånt går ju dock att betala för så det försvinner från internet.
VK är dock 25åringen som är arresterad och blir häktad imorgon

Lite förvånad blir jag i så fall. Det finns två VK i Vallentuna i rätt åldersspann.

Den äldre som är 25 år verkar ha ett ordnat liv med sambo, bil, mobnr. , bostadsrätt.

Den yngre som är 24 år har inget av ovanstående, inte ens ett mob.nr.

Det är inte så att "25:åringen" är 24 år?
Senast redigerad av Konrad 2020-02-07 kl. 06:17.
Citera
2020-02-07, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, det är jobbigt men vi alla som kände brottsoffren törstar ju efter information för att kunna få någon slags insikt i vad som har hänt. Och mest av allt så vill vi förstås att de rätta gärningsmännen ska åka fast och få hårda straff. Livstids fängelse tror jag inte att någon av oss anser är tillräckligt för ett så bestialiskt brott.

Jag befinner mig ju här i tråden av fri vilja och jag har varit med på flashback i många år och förstod ungefär vad jag hade att vänta mig av tråden. Men mitt i all desinformation och felaktiga namnangivelser så kommer det ju också korrekt information och den är guld värd. Att stirra på den där bilden av CÖ igår var förfärligt men samtidigt viktigt. För mig framstår gärningsmännen som några slags onda demoner som kan finnas överallt och drabba vem som helst. Jag behöver få klarhet och konkreta fakta för att kunna bearbeta allt, jag behöver få veta vilka som gjorde detta och varför. Det är därför jag är här. Jag vet av erfarenhet att om man vill få veta saker snabbt så är det på flashback man ska hålla till.

Vad får man veta via häktningsprotokollet och hur får man tillgång till det?
Vad tror du om motivet? Polisen säger nu att motivet inte säkert kommer fram. Kanske man övergivit att det var ett rån ? Oftast sker mord av kärlek (svartsjuka), värde (pengar saker) eller oförätter (hämnd ). Har du några indikationer på något annat än rån? Hur är förhållandet mellan grannar? Är det någon granne eller bakant till BOs som avier från de narmala vänskapen.
Citera
2020-02-07, 08:13
Medlem
När idag får vi häktningsframställan ?
Citera
2020-02-07, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
När idag får vi häktningsframställan ?

Skulle gissa att det blir vid lunchtid! Jag ska få den av en ”fixare” när den kommer, är redan beställd.
Citera
2020-02-07, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Skulle gissa att det blir vid lunchtid! Jag ska få den av en ”fixare” när den kommer, är redan beställd.

Så bra att du ordnar fram den, det ser vi fram emot!
Citera
2020-02-07, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Så bra att du ordnar fram den, det ser vi fram emot!

Ja och detta är (om eller när) en sådan rättegång jag absolut kommer beställa ljudfilerna till! Men det kommer ju dröja.
Citera
2020-02-07, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja och detta är (om eller när) en sådan rättegång jag absolut kommer beställa ljudfilerna till! Men det kommer ju dröja.

Som du sen kan dela med dig till mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in