2020-02-07, 07:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Kvinnor har 8-13% mindre hjärnor än män:

"Males and females differ in some aspects of their brains, notably the overall difference in size with men having larger brains on average (between 8% and 13% larger)..."
https://en.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_of_sex_differences

Så var det med den jämlikheten. lol

I rena förutsättningar (celebral massa) så har män odiskutabelt ett försprång. Kompositionen av densamma mot möta dagens kontext likaså.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-02-07 kl. 08:06.
Citera
2020-02-07, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Varför detta hat mot kvinnor får du ingen fitta?
Med tanke på hans nick så har han blivit rejält bankad av en liten tös och försöker nu hävda sig. Sedan är han nog trött med dejterna han har med fröken höger
Citera
2020-02-07, 08:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
[/b]

Som manlig poesi från 50-talet. Lever du kvar där än?
Märkligt att kvinnor skiljer sig från dessa fantastiska män som kan öppna syltburkar, bära barn och byta däck.

Tror du kvinnor är lyckligare idag än på 50-talet? Du är så jävla upplurad på läktaren av kulturmarxisterna. För din egen skull sätt dig in i det. Samspelet mellan kvinnor och män har nog aldrig varit sämre än idag och det är en konstruerad konflikt av några som vill vita kristna världen illa.

Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Haha😂 Ja, i många situationer är pengar viktigare än en stor kuk.
Läste en artikel om att tanzaniska och kenyanska kvinnor ofta väljer kineser istället för lokala män, så det ligger nåt i det. ( Kina koloniserar ju Afrika sen några år.)

Men då när jag hade mest flyt hos kvinnorna i Brasil, var jag 19 och såg rätt bra ut. Inte värsta OS-stjärnan, men inte otränad heller. Var där på sommarlov, hos min farsa som var därifrån.
Men tjejerna och kvinnorna där LITADE mer på mej än på brassarna, just för att jag inte är/var värsta machohårdingen.
Dom kände sej trygga med att dom inte riskerade att bli påsatta mot sin vilja, spöade eller vänstrade. Vänstrade gjorde jag iförsej så ofta jag kunde, men även om dom hade fått veta det så hade dom inte trott det, så innocent som jag var.
Ja, jag är vit, och en vit prostituerad brud med en porrfantasikropp bjöd mej på en gratisnatt. Det enda hon ville ha var 60 kr till taxi morgonen därpå.

Så i mitt fall har jag haft tur för att jag INTE är värsta alfamachon 😀.

Vilken uppväxt.

Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Tricket är att låta kvinnan få som hon behagar men subtilt få henne förstå att kopplet är så långt som du släpper efter.

Kom ihåg: Män får inte fitta. Män ger kuk. Knulla är något män gör, kvinnor blir knullade.

Samma gäller med slag.

Tänk vad mycket dagens unga män inte förstår.

Bra att klappa till sin kvinna inbland. Ett rejält pang i magen så de kroknar ihop.

Bättre än skatteåterbäring.

"And we have a winner". Det började bra men sedan spårade du ut rejält.
Citera
2020-02-07, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Kvinnor har 8-13% mindre hjärnor än män:

"Males and females differ in some aspects of their brains, notably the overall difference in size with men having larger brains on average (between 8% and 13% larger)..."
https://en.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_of_sex_differences

Så var det med den jämlikheten. lol

Godag-yxskaft på dig också. Storleken på hjärnan är INTE samma sak som mental styrka (eller intelligens för den delen).

För övrigt verkar påståendet suspekt då det inte är klart vad som menas med de där 8-13%-en.
Citera
2020-02-07, 08:09
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Det är Fredag och This is Flashback.

Måste ju hetsa, kan inte påbörja helgen mjukt.
Citera
2020-02-07, 08:12
Avslutad
Citat:

I concur.

Kvinnor i gemen går igång på närvaron av farliga snubbar, inte våldet i sig.

Finns ett öppet spelfält här att utforska / dra nytta av om man är rektig man nog..
Citera
2020-02-07, 08:19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Det är Fredag och This is Flashback.

Måste ju hetsa, kan inte påbörja helgen mjukt.

Alla ser inte igenom det.

Tänk ett sådant inlägg taget ur sitt sammanhang om fem år att användas emot dig i en "feministisk domstol".

Man skriver mycket skit på FB beroende på humör, skojfriskt/ilska osv och det går ju eftersom det är hyfsat anonymt. Det var ju så här samtalstonen var förr i tiden. Nu är all humor borta och allt måste vara PK. Tragisk utveckling.
Citera
2020-02-07, 08:25
Avslutad
Citat:
Att slå kvinnor är en konst. Man föds med den. Eller inte. Hade män varit stöpta som mig hade feminism aldrig uppstått.

Hur vill du dricka ditt kaffe
Nej, män som inte fått slag i magen av sin pappa så de kroknat kommer man aldrig på tanken. De utövar andra konster, din trasiga stackare.
Citera
2020-02-07, 08:25
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Alla ser inte igenom det.

Tänk ett sådant inlägg taget ur sitt sammanhang om fem år att användas emot dig i en "feministisk domstol".

Man skriver mycket skit på FB beroende på humör, skojfriskt/ilska osv och det går ju eftersom det är hyfsat anonymt. Det var ju så här samtalstonen var förr i tiden. Nu är all humor borta och allt måste vara PK. Tragisk utveckling.

Så skulle det kunna vara, men om fem år bor jag inte här, så då kan den domstolen göra det,
Dessutom så är detta Flashback och jag tar inte det eller användarna seriöst, det är som en toalett för mig,

Samt att begränsas av presumtiva event i framtiden, tyvärr men det är just det som skapar den beta suck mannen som idag verkar dyka upp likt mögel överallt.
Citera
2020-02-07, 08:27
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, män som inte fått slag i magen av sin pappa så de kroknat kommer man aldrig på tanken. De utövar andra konster, din trasiga stackare.

Jag fick inte i magen men i ansiktet, har dock bråkat en del, man lär sig,

Tror alla skulle behöva få ge och ta stryk man får perspektiv, istället får vi dagens unga män som låter blattar pissa på den och deras arv, sån är nog du.
Citera
2020-02-07, 08:29
Medlem
FinskSvartskalles avatar
"And we have a winner". Det började bra men sedan spårade du ut rejält. [/quote]

Haha😂
Kunde heller inget annat än att asgarva åt hans kommentar om att det skulle vara bra att boxa en kvinna i magen då och då😂😂
Citera
2020-02-07, 08:29
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Godag-yxskaft på dig också. Storleken på hjärnan är INTE samma sak som mental styrka (eller intelligens för den delen).
Det finns en generell korrelation mellan hjärnstorlek och intelligens, men intelligens är förstås mer komplext än bara volym, hjärnans uppbyggnad är också viktig. Storleken ger dock en fingervisning och som jag förstår studien så är alla delar av hjärnan större hos män.

Men visst, mental styrka är inte synonymt med intelligens. Det har säkerligen gjorts studier gällande könsskillnader i stresstålighet, viljekraft, mod och dylikt, men du ska egentligen inte behöva studier för att veta att män ligger i framkant när det gäller sådant. Det är allmän kännedom och i linje med vår biologi och evolutionära historia. Vår roll som jägare, försvarare och ledare har format oss så.
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
För övrigt verkar påståendet suspekt då det inte är klart vad som menas med de där 8-13%-en.
Jag tror procentandelarna har att göra med de olika delarna av hjärnan. Framgår i Table 3 här:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3969295/

Eller så är det en sammanställning av olika studier.
Senast redigerad av PK-befriad 2020-02-07 kl. 08:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in