2020-02-06, 23:49
Medlem
Hur är det med Shemales då?
Citera
2020-02-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hota dem med stryk kan du definitivt göra om du är stark. Skulle en kvinna göra det så skulle de bara skratta.

Ska man öppna en syltburk, byta sommar/vinterhjul eller bära upp de sovande barnen ifrån bilen till sängen så brukar mannen duga ganska bra för kvinnan. Likadant om kvinnan hör någon ta sig in i bostaden mitt i natten.

Som manlig poesi från 50-talet. Lever du kvar där än?
Märkligt att kvinnor skiljer sig från dessa fantastiska män som kan öppna syltburkar, bära barn och byta däck.
Citera
2020-02-06, 23:58
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Jo, det är dina manliga fantasier. Kvinnor är individer. Jag vet att denna fakta är för komplicerat för vissa män.

Jag fortsätter med min psykoanalys av dig.

Nu när du passerat 30 så har din fitta börjat lukta rent fördjävligt. Du brukar tänka på hur hemskt den luktar när du sitter där i soffan i mjukisbyxor och ser på Netflix. Den luktar som ritkigt sur filmjölk och kattbajs. Du googlar huskurer. En kväll dränkte du in fittisen med filmjölk i hopp om att surt botar surt. Funkade inte. Du lägger upp selfies på instagram men får bara medömkan-likes från tjejkompisar. De kommenterar "FINIS!", "sööööööt", "SNYGGO" men innerst inne vet ju du att du är ful som stryk. Fet börjar du bli också men gymmet får vänta när man kan mojsa ned sig i soffan framför Netflix. Citalopramen och alkoholen lindrar den mesta av din ångest. Än har du ju inte tagit ditt liv även om du tänker på det ofta (hoppa från bro, springa framför ett tåg, hänga sig själv, snitta pulsådern vid halsen).

Men så går dagarna. Du blir äldre, rynkigare och fetare för var dag som går och ingen vill ha dig för att du ser ut som en dinosaurie. Det är en dagligt återkommande tanke när du speglar dig. Du har ju läst Simone Beauvoir men kan inte riktigt ta till dig av allt. Du kräver den manliga blicken. Du vill, trots dina skräcködleattribut, bli omtyckt av män. Sminket döljer det värsta. Det är en kamp mot tiden. "Fulare och äckligare för var dag som går" brukar du tänka. Att du är ett kvart-i-tre-ragg ed gånger en man motvilligt sprutar sin sperma i dig brukar ta udden av din ångest.

Givetvis hoppar du runt från andrahanslägenhet till den andra. En tillvaro som zigenare trots att du är +30. Det är givetvis patriarkatets fel.

Tick, tock... Se dig inte i spegeln när du borstar tänderna i kväll.
Citera
2020-02-07, 00:00
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief

Och så vidare, feminister tramsar på som om människan kom till igår.
Vänta tills människosläktet sitter i skiten igen så förstår ni varför det ser ut som det gör.

Exakt. Kvinnor kommer oundvikligen skapa ett scenario där vi kommer återgå till mer normala strukturer igen.
Citera
2020-02-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Jag fortsätter med min psykoanalys av dig.

Nu när du passerat 30 så har din fitta börjat lukta rent fördjävligt. Du brukar tänka på hur hemskt den luktar när du sitter där i soffan i mjukisbyxor och ser på Netflix. Den luktar som ritkigt sur filmjölk och kattbajs. Du googlar huskurer. En kväll dränkte du in fittisen med filmjölk i hopp om att surt botar surt. Funkade inte. Du lägger upp selfies på instagram men får bara medömkan-likes från tjejkompisar. De kommenterar "FINIS!", "sööööööt", "SNYGGO" men innerst inne vet ju du att du är ful som stryk. Fet börjar du bli också men gymmet får vänta när man kan mojsa ned sig i soffan framför Netflix. Citalopramen och alkoholen lindrar den mesta av din ångest. Än har du ju inte tagit ditt liv även om du tänker på det ofta (hoppa från bro, springa framför ett tåg, hänga sig själv, snitta pulsådern vid halsen).

Men så går dagarna. Du blir äldre, rynkigare och fetare för var dag som går och ingen vill ha dig för att du ser ut som en dinosaurie. Det är en dagligt återkommande tanke när du speglar dig. Du har ju läst Simone Beauvoir men kan inte riktigt ta till dig av allt. Du kräver den manliga blicken. Du vill, trots dina skräcködleattribut, bli omtyckt av män. Sminket döljer det värsta. Det är en kamp mot tiden. "Fulare och äckligare för var dag som går" brukar du tänka. Att du är ett kvart-i-tre-ragg ed gånger en man motvilligt sprutar sin sperma i dig brukar ta udden av din ångest.

Givetvis hoppar du runt från andrahanslägenhet till den andra. En tillvaro som zigenare trots att du är +30. Det är givetvis patriarkatets fel.

Tick, tock... Se dig inte i spegeln när du borstar tänderna i kväll.

Du projicerar - inte analyserar. Vanligt bland män som du.
Citera
2020-02-07, 00:35
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:

Varför ska kvinnor som i regel är både mentalt och fysiskt svagare än men ha rätt att bestämma över män? Jag får det inte att gå ihop öht.

Ska överkroppsstyrka avgöra vem som bestämmer?
Citera
2020-02-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Ska överkroppsstyrka avgöra vem som bestämmer?

Nej men det borde avgöra vilka du har i yrken som patrullerande polis, brandmän mm mm.

Problemet är att styrkeskillnaderna mellan män och kvinnor nonchaleras. Vilket gör att fel person ofta hamnar på fel plats.
Citera
2020-02-07, 01:08
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Intelligens slår fysisk styrka i längden.

Jag misstänker att key word som du missat är "vit". De ville ha en vit man (=pengar). Allt det andra var sannolikt att försöka rationellt förklara varför man ville ha en vit "riking" framför en fattig alpha-hane utan framtid. Som talesättet lyder:
https://pbs.twimg.com/media/C3RUPnYWQAAu1K_.jpg

Haha😂 Ja, i många situationer är pengar viktigare än en stor kuk.
Läste en artikel om att tanzaniska och kenyanska kvinnor ofta väljer kineser istället för lokala män, så det ligger nåt i det. ( Kina koloniserar ju Afrika sen några år.)

Men då när jag hade mest flyt hos kvinnorna i Brasil, var jag 19 och såg rätt bra ut. Inte värsta OS-stjärnan, men inte otränad heller. Var där på sommarlov, hos min farsa som var därifrån.
Men tjejerna och kvinnorna där LITADE mer på mej än på brassarna, just för att jag inte är/var värsta machohårdingen.
Dom kände sej trygga med att dom inte riskerade att bli påsatta mot sin vilja, spöade eller vänstrade. Vänstrade gjorde jag iförsej så ofta jag kunde, men även om dom hade fått veta det så hade dom inte trott det, så innocent som jag var.
Ja, jag är vit, och en vit prostituerad brud med en porrfantasikropp bjöd mej på en gratisnatt. Det enda hon ville ha var 60 kr till taxi morgonen därpå.

Så i mitt fall har jag haft tur för att jag INTE är värsta alfamachon 😀.
Citera
2020-02-07, 01:30
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Du projicerar - inte analyserar. Vanligt bland män som du.

Jag bor på landet i ett eget hus och har flickvän som är genomtrevlig. Inget storstadsluder som dig som tvingas leva som en insekt i en liten lägenhet som du inte ens äger själv och spenderar fritiden som spermahink. Tro fan att ni blir sura och griniga och skyller på patriarkatet.
Citera
2020-02-07, 01:44
Avslutad
Citat:
Ingenting irriterar normalbögar så mycket som när man säger att kvinnor skiljer sig markant från mäns kompetens. Det sjuds rejält framför skärmarna märker jag och tyvärr verkar argumenten utebli. Märkligt.
Det beror på att folk är betingade att reagera på den typen av resonemang. Samhället och skolan har hårdkodat det i oss att känna obehag och protestera, oavsett hur sant det än är. Jämför hur vanligt folk reagerade när man började prata om människoraser för bara tio-femton år sedan.
- Det finns inga raser blabla människan är bara en enda ras blabla kan inte jämföras med andra djur blabla osv’.

Sådana dumheter verkar lyckligtvis till stora delar ha försvunnit idag men att folk kände obehag av rasresonemanget berodde på att de blivit lärda att känna obehag, likt Pavlovs hundar. Vi ser precis samma beteende än idag gällande judar. När juden är skurken blir folk obekväma och börjar tänka ’antisemitism’, eftersom det är så vi blivit betingade av det postmarxistiska Tabula Rasa-tänket som förnekar skillnader mellan raser och kön eftersom ’alla är lika mycket värda’ utom judar som alltid står i särställning.

Det handlar kort sagt om judisk påverkan på vårt sätt att tänka och sånt bör motarbetas om vi på allvar ska vara fria. Att sluta förneka verkligheten är ett första steg på vägen. Kvinnor ÄR svagare än män. Svarta ÄR kognitivt sämre utvecklade än vita. Viss variation förekommer åt båda håll men generellt är det så. När vi enas om det (alternativt tystar de som käftar emot) så är vi på rätt väg.
Citera
2020-02-07, 01:50
Medlem
Citat:
Jag bor på landet i ett eget hus och har flickvän som är genomtrevlig. Inget storstadsluder som dig som tvingas leva som en insekt i en liten lägenhet som du inte ens äger själv och spenderar fritiden som spermahink. Tro fan att ni blir sura och griniga och skyller på patriarkatet.

Du måste söka hjälp för den där projiceringen du håller på med.
Citera
2020-02-07, 03:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Jeremy Morris, then a doctoral student and now an assistant professor at Wofford College, designed an experiment with Carrier, doctoral student Jenna Link and associate professor James C. Martin to explore the sexual dimorphism, or physical differences between men and women, of punching strength. It's already known that males' upper bodies, on average, have 75% more muscle mass and 90% more strength than females'. But it's not known why.

"The general approach to understanding why sexual dimorphism evolves," Morris says, "is to measure the actual differences in the muscles or the skeletons of males and females of a given species, and then look at the behaviors that might be driving those differences."

/.../

"Twenty men and 19 women participated. "We had them fill out an activity questionnaire," Morris says, "and they had to score in the 'active' range. So, we weren't getting couch potatoes, we were getting people that were very fit and active."

But even with roughly uniform levels of fitness, the males' average power during a punching motion was 162% greater than females', with the least-powerful man still stronger than the most powerful woman. Such a distinction between genders, Carrier says, develops with time and with purpose."

https://phys.org/news/2020-02-males-powerful.html

Varför ska kvinnor som i regel är både mentalt och fysiskt svagare än men ha rätt att bestämma över män? Jag får det inte att gå ihop öht.

Ovetenskapligt tillvägagångssätt. Vad försöker de ens bevisa? Vill de att man ska tro att män är elakare, eftersom de slår hårdare om de slår? Visst, men då får vi ju också kalkylera med att den som är svagare och vill misshandla nån som är starkare, är mer sannolik att använda tillhygge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in