Citat:
Ursprungligen postat av
tauceti
Egentligen så kör bägge sidor med ungefär samma taktik. Trump och Trumpvänlig media basunerar att något är på ett visst sätt och Trumpsupportar vidarebefordrar dom talking points dagen efter. CNN eller annan media som ogillar Trump, samt Pelosi och kompani basunerar ut att det är på ett visst sätt, och alla som ogillar Trump vidarebefordrar dom lögnerna dagen efter. Bägge sidorna ljuger och överdriver friskt. Bägge sidorna skriker om att den andra sidan ljuger mer, och man når aldrig konsensus. Dock, så är det dems som har försökt att få honom avsatt vid två tillfällen och misslyckats. Tror att det sätter sig i folks minnen hårdare än att Trump ljög om att hans farfar var ifrån Sverige, exempelvis. Ingen sida vill heller erkänna misstag och fel. Det är alldeles för polariserat grupperna emellan, så ingen vill därför vika sig.
Enligt vad jag har sett och uppfattat så är det dock inte Trump som står som skyldig till att det har blivit såhär polariserat. Det var inte han som började skiten, men han har absolut bidragit till att förvärra den. Men vad dems tillsammans med viss media har sysslat sedan han vann är bortom vett och etikett. Det är nog många som i ren protest över att presidenten har behandlats så illa, numera hejar på honom. Folk brukar heja på David, i kampen mot Goliat.
Hur duktig Trump är på att förhandla vet jag inget om, mer än att han har fått till nya avtal med Kina, Mexiko och Kanada. Finns säkert andra som vet mycket mer om vad man har kommit överens om i dom nya avtalen, och vem som gynnats mest, och om Trump är en duktig förhandlare eller inte. Det intresserar inte mig faktiskt.
Men efter 3,5 års tid och massvis med försök för att förstöra för Trump, så står Trump kvar som vinnare, och har dessutom dom bästa sifforna någonsin. Så något bra gör han, eller så gör demsen något dåligt och folk hoppar därför över till att heja på Trump, och har mer tillit till honom. Men trots allt snack och annat skit så kan man endast konstatera att han har vunnit alla ronder. Jag tror inte att någon annan hade kunnat klara av den stormen som han har drabbats utav och ändå vinna.
Hur kan man missat vad det är Trump håller på med?
Och hur kan man missa vilka forum det är som stöder Trump? Är ju så att Trumps sanning är så jävla Fake den bara kan bli. Och på något sätt vill du påstå att man är lika?
Men självklart så har varje sida sin del att ta tag i. I grunden. MAKTEN är det som lockar. Då gör man normalt det lilla extra.
Fast här lirar man inte i samma match. Tror inte jag hört Dem's stå och ösa beröm över diktatorer och små högervridna nassegrisar till, som de kallar sig för, nationalister.
När det gäller avtal och förhandlingar är han en stor flopp. Ta bara debaklet med Kina-avtalet. Vilket jävla skämt. Men det är en egen tråd.
Och Trump är ingen vinnare bara för att det blev ett väntat utslag. Inte ens Pelosi ansåg han skulle bli fälld. Vikten av att bevara de demokratiska principerna väger klart högre och någon måste ha staken att sätta ner foten.
Repsen var ju så jävla tysta va när Clinton fick sig ett blow job. Och att dra igång processen för en sån liten skitsak är ingenting mot att försöka tvinga ett annat land att dra igång utredningar för att få lite pengar. Eller skicka en privatperson för att utföra lite roliga ärenden, när man har en hel jävla stab med underrättelsetjänster att ta till lite mera officiellt.