2020-02-06, 22:09
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Detta var en bra summering:
Visst var den klockren! Den beskriver precis så vi andra ser på saken. Men dems supportar vägrar inse den saken och försöker på ett misslyckat sätt att skylla DNC's misslyckande i huset på republikanerna. -Det är på grund utav republikanerna som vi inte kunde lyckas bevisa vår sak.

Typ så! Jag citerar den summeringen igen för dom som missade den:
Citat:
Either.
A) The Democrats proved their case, in which case there was no need for more witnesses and they only wanted to smear the President further, or
B) The need for more witnesses showed the Democrats did NOT prove their case, meaning every vote to convict is a partisan vote not based upon facts.

Edit
Senast redigerad av tauceti 2020-02-06 kl. 22:12.
Citera
2020-02-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Trumps ställning har stärkts väldigt. I de tre senaste OU har han kommit ut med starka siffror. Men allt kommer naturligtvis att hänga på hur valdeltagandet blir.

Bloomberg tror jag inte alls på. Ja han är kunnig och kassan är stor men han har ju ingen karisma, inte kan väl USA rösta fram honom. Otänkbart i mina ögon. Trump har talets gåva även om han är opolerad ibland.

Ingen, absolut ingen, kan påstå att Trump har talets gåva.
Lämnar han script så blir det... ja precis vad som helst kan komma ur käften på han, och då på en nivå att mina småbarn skulle skämmas om de sa sådant.

Finns inget flöde i hans tal, det är ofta uppbyggt som ett påstående och sedan ett adjektiv "greatest" "biggest" - inget direkt levande eller flyt i talet.
Citera
2020-02-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ingen, absolut ingen, kan påstå att Trump har talets gåva.
Lämnar han script så blir det... ja precis vad som helst kan komma ur käften på han, och då på en nivå att mina småbarn skulle skämmas om de sa sådant.

Finns inget flöde i hans tal, det är ofta uppbyggt som ett påstående och sedan ett adjektiv "greatest" "biggest" - inget direkt levande eller flyt i talet.

Han är ojämn och har inte Obamas flyt men det han säger är rätt saker som "bästa någonsin" "aldrig varit så stark", "lysande framtid för USA", "säkra gränsen", "sätta USA först", just att slänga slagord och ta emot jubel är något som binder samman. Det är en speciell teknik. Jämför dom trötta svenska politikerna som "tack för att ni valde Sverige" eller "mitt europa bygger inga murar" och för all del "vi såg det inte komma".
Det är en show som behövs. Så är USA. Sedan lyckades han riktigt sätta CNN på plats tidigt och folk har börjat ifrågasätta hur nyheter serveras. När han till och med i ett eller flera tal kunde peka på vissa journalister, det var otänkbart före Trump. På gott eller ont....Trump är unik men visst många gillar inte stilen. Jag skulle vilja ha lite av detta i Sverige, men inte för överdrivet så klart.
Citera
2020-02-06, 22:52
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Han är ojämn och har inte Obamas flyt men det han säger är rätt saker som "bästa någonsin" "aldrig varit så stark", "lysande framtid för USA", "säkra gränsen", "sätta USA först", just att slänga slagord och ta emot jubel är något som binder samman. Det är en speciell teknik. Jämför dom trötta svenska politikerna som "tack för att ni valde Sverige" eller "mitt europa bygger inga murar" och för all del "vi såg det inte komma".
Det är en show som behövs. Så är USA. Sedan lyckades han riktigt sätta CNN på plats tidigt och folk har börjat ifrågasätta hur nyheter serveras. När han till och med i ett eller flera tal kunde peka på vissa journalister, det var otänkbart före Trump. På gott eller ont....Trump är unik men visst många gillar inte stilen. Jag skulle vilja ha lite av detta i Sverige, men inte för överdrivet så klart.
Det märks väldigt tydligt att han inte är en politiker, utan en underhållare. Speciellt på State of The Union talen som han har gjort där han har varit fantastiskt bra.
Citera
2020-02-06, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Lysande analys. Don't quit your day job.

Tack ska du ha
Citera
2020-02-06, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Inte?
Att gynna de inhemska företagen är väl en ekonomisk strategi och att reducera skatterna för medelklassen?
Tillväxten har blivit bättre och reallönerna har ökat.

Reallönerna har inte vuxit över inflationstakten såvitt jag vet.
Citera
2020-02-06, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vore verkligen festligt om det vore så att demokraterna först väljer denne svinrike, äldre vite man som kandidat och sedan lyckas han vinna.

Min 7 åriga golden retriever hade varit ett mer stabilt val än Trump

I boken fear av Bob Woodward så har Trump flera gånger uttryckt sin vilja att få orkaner att ändra kurs genom att avfyra kärnvapen mot dem.

I somras påstod han i ett tal att vindkraft ger cancer.

Skulle president Obama tala samma slags crazy shit, så skulle man avsätta honom.

Men när det gäller en 73årig alzheimers gubbe som yttrar sig så verkar hans största fan boys acceptera det mesta så länge som han är elak mot asylsökande och påstår sig värna om vita nationalister mer än andra etniska minoriteter.

Jag sätter min tilltro på att senaten kommer återställa demokratin den dag Trump och mitch mcconnell och Susan Collins, Cory Gardner, Lisa Murkowski, avgår.
Jag sätter min tilltro på att män som mitt Romney och de 62 % I Utah som älskar honom, kommer att avfärda trumpism I november
Citera
2020-02-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer

I boken fear av Bob Woodward så har Trump flera gånger uttryckt sin vilja att få orkaner att ändra kurs genom att avfyra kärnvapen mot dem.

Skulle president Obama tala samma slags crazy shit, så skulle man avsätta honom.

Men när det gäller en 73årig alzheimers gubbe som yttrar sig så verkar hans största fan boys acceptera det mesta så länge som han är elak mot asylsökande och påstår sig värna om vita nationalister mer än andra etniska minoriteter.

Jag sätter min tilltro på att senaten kommer återställa demokratin den dag Trump och mitch mcconnell och Susan Collins, Cory Gardner, Lisa Murkowski, avgår.
Jag sätter min tilltro på att män som mitt Romney och de 62 % I Utah som älskar honom, kommer att avfärda trumpism I november

4 more years!

Stäng tråden!
Citera
2020-02-06, 23:33
Medlem
Citat:

Neh, svenska politiker är stelbenta muppar...
Citera
2020-02-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Neh, svenska politiker är stelbenta muppar...

Ja dom är så tråkiga, men ibland kanske ändå att Jimmie får in några poäng.
Citera
2020-02-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6173937/
Sen har väl Trump snarare ställt frågan om det är ett alternativ att a-bomba orkaner?

Men det är inget nytt under solen, att hemska orangea mannen säger korkade saker är mycket värre än demokrater som vill införa identitetspolitik i alla led, talar om att avsätta alla vita från samtliga regeringsposter. Som de vidriga sexister och rasister demokraterna är.
Citera
2020-02-06, 23:54
Medlem
Citat:

Trump kan vara underhållande visst, just för att han är så grotesk och så "över gränsen"; det blir som att ha en speedad mix av Leila K och Robin Williams som lekledare mitt på scenen ungefär. Men skrattet fastnar i halsen för de flesta (både inom och utanför USA) när man väger in att gubbfan har avgörande makt över en hel del mycket viktiga saker, att han faktiskt är en av de mäktigaste personerna i världen - och att han saknar ens normal allmänbildning på många områden, eller insikt om sina egna begränsningar.

Över huvud taget är det fel att bedöma politiker utifrån deras kapacitet som underhållare och tv-clowner. Stand-up Comedy är aldrig en politikers huvudgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in