2020-02-06, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Blir han omvald? Ja - utsikterna är nu avsevärt bättre

Det är bara att gratulera demokraterna för en stark insats. Precis som S krattar manegen för SD på hemmaplan gör DNC detsamma. Trump kunde inte önska sig bättre valarbetare.

Sanders ser samtidigt ut att förlora Iowa med minsta möjliga marginal, mycket på grund av riksrättsprocessen, då han inte kunde kampanja utan var fast i Washington.

Han blir inte omvald. Allt som betyder något i USA verkar vara valkassan. Och Mike bloombergs valkassa är 60x större än donald trumps
Citera
2020-02-06, 20:18
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Vilka vittnen skulle Trump använt sig av som du påstår inte fick uttala sig?

Vet inte, men demokraterna vet nog, eftersom dom inte ville höra dessa.

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1223351951963967488
Citera
2020-02-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Tror du verkligen att demokratiska senatorer hade röstat för att avsätta Obama vid en liknande situation? Verkligen inte.

Vad skulle en liknande situation ha varit? Kalla mig trångsynt men jag har svårt att se vad det skulle vara..

Däremot gillar jag frågeställningen. Den är relevant.
Citera
2020-02-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
För att hålla det kortfattat så har Trump tidigare hånat Romney för att han förlorade presidentvalet mot Obama.

OK jag tror dig. TV-nyheterna visade en gråtande Romney. Krokodiltårar eller äkta, men nu kommer väl ingen republikan vilja rösta på honom mer. Inte många. Trumps popularitetssiffror steg på två OU idag.
Citera
2020-02-06, 20:28
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Han blir inte omvald. Allt som betyder något i USA verkar vara valkassan. Och Mike bloombergs valkassa är 60x större än donald trumps

Vore verkligen festligt om det vore så att demokraterna först väljer denne svinrike, äldre vite man som kandidat och sedan lyckas han vinna.
Citera
2020-02-06, 20:33
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Vad skulle en liknande situation ha varit? Kalla mig trångsynt men jag har svårt att se vad det skulle vara..

Däremot gillar jag frågeställningen. Den är relevant.
Byt ut Trump mot Obama bara. Samma scenario och vi hade haft omvänd röstning. Dock tvivlar jag på att Republikanerna ens hade tagit det så här långt med samma "vittnen" och "bevis" som i detta fall. Men att 14 demokrater skulle rösta för att fälla Obama i en sån här situation är så långt ifrån verkligheten att man blir mörkrädd för hur vissa personer härinne tänker.
Citera
2020-02-06, 20:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer

Lysande analys. Don't quit your day job.
Citera
2020-02-06, 20:47
Medlem
Savoys avatar
Intressant hur Trump har gått från att vara en uppkomling till att hålla hela GOP (utom Romney då) i ett riktigt järngrepp. Börjar ta för givet att han vinner i höst. Det riktigt spännande blir att se om han får utlopp för sina auktokratiska böjelser 2024 och behåller makten direkt eller indirekt. Ett resonemang man kunde skrattat åt för några år sedan men som nu känns fullt tänkbart.
Citera
2020-02-06, 20:48
Avstängd
Häxjakten är nu över och demokraterna är de stora förlorarna.

Det är ett parti som är splittrat, sargat och moraliskt bankrutt. Väljarna kommer att minnas deras vidriga attack mot demokratin när de står i valbåsen i november.
Citera
2020-02-06, 21:12
Medlem
Citat:
Att vilja stärka den inhemska marknaden är ingen ekonomisk strategi.
och vad är det där som blivit bättre?
Inte?
Att gynna de inhemska företagen är väl en ekonomisk strategi och att reducera skatterna för medelklassen?
Tillväxten har blivit bättre och reallönerna har ökat.
Citera
2020-02-06, 21:31
Medlem
Trumps ställning har stärkts väldigt. I de tre senaste OU har han kommit ut med starka siffror. Men allt kommer naturligtvis att hänga på hur valdeltagandet blir.

Bloomberg tror jag inte alls på. Ja han är kunnig och kassan är stor men han har ju ingen karisma, inte kan väl USA rösta fram honom. Otänkbart i mina ögon. Trump har talets gåva även om han är opolerad ibland.
Citera
2020-02-06, 21:56
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Du menar att argumenten som kommer är precis som de som Trumps lydhundar hela tiden häver ur sig?
Men det är svårt när man inte klarar av att urskilja vad som är sant och inte.
Trump har enligt tillgängliga källor slagit alla rekord som finns för lögner. Alla som inte håller med honom är automatiskt fiender. Han klarar inte ens den enklaste förhandling.
Egentligen så kör bägge sidor med ungefär samma taktik. Trump och Trumpvänlig media basunerar att något är på ett visst sätt och Trumpsupportar vidarebefordrar dom talking points dagen efter. CNN eller annan media som ogillar Trump, samt Pelosi och kompani basunerar ut att det är på ett visst sätt, och alla som ogillar Trump vidarebefordrar dom lögnerna dagen efter. Bägge sidorna ljuger och överdriver friskt. Bägge sidorna skriker om att den andra sidan ljuger mer, och man når aldrig konsensus. Dock, så är det dems som har försökt att få honom avsatt vid två tillfällen och misslyckats. Tror att det sätter sig i folks minnen hårdare än att Trump ljög om att hans farfar var ifrån Sverige, exempelvis. Ingen sida vill heller erkänna misstag och fel. Det är alldeles för polariserat grupperna emellan, så ingen vill därför vika sig.

Enligt vad jag har sett och uppfattat så är det dock inte Trump som står som skyldig till att det har blivit såhär polariserat. Det var inte han som började skiten, men han har absolut bidragit till att förvärra den. Men vad dems tillsammans med viss media har sysslat sedan han vann är bortom vett och etikett. Det är nog många som i ren protest över att presidenten har behandlats så illa, numera hejar på honom. Folk brukar heja på David, i kampen mot Goliat.

Hur duktig Trump är på att förhandla vet jag inget om, mer än att han har fått till nya avtal med Kina, Mexiko och Kanada. Finns säkert andra som vet mycket mer om vad man har kommit överens om i dom nya avtalen, och vem som gynnats mest, och om Trump är en duktig förhandlare eller inte. Det intresserar inte mig faktiskt.

Men efter 3,5 års tid och massvis med försök för att förstöra för Trump, så står Trump kvar som vinnare, och har dessutom dom bästa sifforna någonsin. Så något bra gör han, eller så gör demsen något dåligt och folk hoppar därför över till att heja på Trump, och har mer tillit till honom. Men trots allt snack och annat skit så kan man endast konstatera att han har vunnit alla ronder. Jag tror inte att någon annan hade kunnat klara av den stormen som han har drabbats utav och ändå vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in