2020-02-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, de har nye biler, men også eldre biler som er 15-20 år gamle. Ford Focus er en bil som er veldig mye brukt som sivil politibil. Men aldri som uniformert, da foretrekker de helst Mondeo hvis det er snakk om Ford. Den vi ser på bildet er en Focus Titanium som ble produsert mellom 2011 og 2018, så jeg vil nå ikke kalle den en eldre modell.

Ok. Jag bildgooglade bara lite snabbt och hittade ingen Ford Focus efter 2014 som ser ut som den polisen använder vid ljudundersökningen.
Citera
2020-02-06, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Godt hjernearbeid

Kan være sønnen ja. Men hvordan er statistikk på drap utført av sønn nær sønn er voksen?

Noe sier meg det er ganske lavt med mindre det nark og penge relatert, evt hevn for misbruk av mor, eller pga mor ikke beskyttet sånn mot far.

Dette er jo bare tanker og statistikk som bare er tall. Men hadde vært gøy å vite tallene for sønn-mor når sønn er voksen

Ja, tenkte ikke på at sønnen har drept moren, men siden han har en tilknytning til Sloraveien. Kanskje han passet valpen kvelden i forveien.
Citera
2020-02-06, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dow
Ok. Jag bildgooglade bara lite snabbt och hittade ingen Ford Focus efter 2014 som ser ut som den polisen använder vid ljudundersökningen.

Søk Ford Focus titanium back, så ser du at bakenden er samme uansett om det er 2011 eller 2018.
Den politiet anvender er en 2013 ifølge vegvesenet (fordon-register)
Citera
2020-02-06, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dow

Du har rett, fronten på bilen er annerledes på en 2011 og en 2018, men samme bakenden. Politibilen er en 2013.
Citera
2020-02-06, 21:19
Medlem
Citat:
Politiets Krise- og gisselforhandlertjeneste (KGF) trekker seg ut som rådgivere for Tom Hagen og familien. Grunnen er at motparten ser ut til å ha forduftet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3Jgr1e/loerenskog-forsvinningen-gir-opp-forsoek-paa-forhandlinger
Citera
2020-02-06, 21:28
Medlem
GG99Slayers avatar
Sykt hvordan median går rundt grøten for tiden, hvor obv kan det bli.. Til og med dem er sikra på at TH er gjerningsmann ^
Citera
2020-02-06, 21:39
Medlem
Citat:
motparten ser ut til å ha forduftet
Forduftet... Det var en litt spesiell måte å si det på, som kan tolkes som at det var en liksom-motpart som ikke finnes.
Citera
2020-02-06, 21:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3Jgr1e/loerenskog-forsvinningen-gir-opp-forsoek-paa-forhandlinger
Haha det var en riktig retrobild de rotat fram. Ser inte så muntert ut dock.
Citera
2020-02-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hammer bro, maks en meter hvis det er høy vannstand. Totalt utelukket. Hun ville blitt funnet etter en dag eller to. Kan se på dette bildet. https://www.flickr.com/photos/fredriks/2481984347/
Det var en sak for 2-3 år siden tror jeg det var. Da var det en mann som puttet et lik i en gummibåt, og så dyttet han båten utpå etter å ha stukket hull på båten. Det var festet lodd til den også, så båten og liket ble værende på 70 meters dyp. Politiet fant ut at han hadde kjøpt en gummibåt, og når de spurte hvor denne båten var, og han ikke kunne gjøre rede for det, så begynte de å ane uråd. Til slutt fant de båten og liket og han røk inn. Mange muligheter, og mange plasser å lete der som det er litt dybde. Ser for meg at det må være minst 3-4 meter, ellers kan jo forbipasserende se liket. Janne ble funnet på 2.5 meters dyp til sammenlikning. Og så bør det jo være en elv slik at vannet hele tiden blir byttet ut. På den måten blir det vanskligere for en likhund å finne liket.
Gjenstander som sko og gummihansker ser jeg for meg har blitt brent. Når noe blir brent så vil det ikke bli noen rester av dna gjen.
Du tror ikke TH er GM, men tror du han har leid inn noen da?
Eller tror du at det er noen som vil utføre en hevn mot TH eller Anne, og hvilke holdepunkter har man for å mene det?
Takk! Muligheten med gummibåt visste jeg ikke om, og også det du skriver om vanndybder og elv og likhund m.m. er viktige ting. Angående ev brenning av utstyr, så må GM ha hatt en naturlig tilgang til et sted innendørs der han kunne brenne disse tingene dersom han ikke brente de utendørs. Sistnevnte ville vel være med risiko for å bli oppdaget, hvis noen så røyk fra brenningen?
Finnes det kjemikalier som kan brukes for å tilintetgjøre hansker og sko m.m.?
Jeg har ingen formening om hvem som er GM eller om hvem som ev samarbeider med GM.

Jeg kom til å tenke på at kanskje GM brukte et sted som han ikke eier (feks et avsidesliggende gammelt uthus, låve el.l. som ikke var i bruk av andre) til å gjøre noen forberedelser i og til å tilintetgjøre feks ev hansker m.m. i.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-06 kl. 22:00.
Citera
2020-02-06, 21:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Haha det var en riktig retrobild de rotat fram. Ser inte så muntert ut dock.

Det mest sjokkerende med den artikkelen er faktisk det bildet. Det er ille.
Citera
2020-02-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ekteparet ser ikke glade ut på det bildet. Man kan jo være uheldig med fotograferingen.
Hva med bildet var sjokkerende synes du?
Citera
2020-02-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Ser ut som AE har kommet lengst nedi glasset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in