2020-02-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Der er det 400 m dypt, minst. Helt vanlig at alle seriemordere osv kvitter seg med likene der!
Var det ikke fakta det du skrev om 200 m?

Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Åh ja. Over 200 m rett ved vannkanten.
Citera
2020-02-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Var det ikke fakta det du skrev om 200 m?

Jeg snakker om likkvitterplassen Lørenskog. Si det du!
Citera
2020-02-05, 23:49
Medlem
Kanskje noen andre har lyst til å opplyse om det er dypt vann helt inne ved land flere steder i Oslofjorden?
Citera
2020-02-06, 00:53
Medlem
Citat:
VG skrev: "Etter det VG kjenner til, har politiet ikke gått i gang med de nye planlagte liksøkene."
Men Øst politidistrikt skrev: "Vi kommer ikke til fortløpende å kommentere om, når og hvor vi eventuelt søker,". Altså kommer politiet ikke til å kommentere om de søker (dvs at de søker). Da stemmer det dårlig at VG opplyser om at de kjenner til at politiet ikke har gått i gang med de nye planlagte søkene (når politiet opplyste om at de ikke kommenterer om de søker).
Er det jeg som ev misforsto denne setningen som Øst politidistrikt skrev: "Vi kommer ikke til fortløpende å kommentere om, når og hvor vi eventuelt søker".

Hadde de skulle skrevet at de ikke kommer til å kommentere fortløpende om når og hvor de ev søker, hadde vel setningen sett slik ut (dvs uten det kommaet etter "om")?
Vi kommer ikke til fortløpende å kommentere om når og hvor vi eventuelt søker
Citera
2020-02-06, 06:52
Medlem
Citat:
Er det jeg som ev misforsto denne setningen som Øst politidistrikt skrev: "Vi kommer ikke til fortløpende å kommentere om, når og hvor vi eventuelt søker".

Hadde de skulle skrevet at de ikke kommer til å kommentere fortløpende om når og hvor de ev søker, hadde vel setningen sett slik ut (dvs uten det kommaet etter "om")?
Vi kommer ikke til fortløpende å kommentere om når og hvor vi eventuelt søker
Vedder en høvding på at du er lærer 😂
Citera
2020-02-06, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Vedder en høvding på at du er lærer 😂
Hvordan greide du å gjette det? Du er nok helt sikkert enig i at et komma fra eller til kan forandre betydningen av en setning Tror du at journalisten har sitert korrekt fra e-posten fra Øst politidistrikt, eller har journalisten satt inn det kommaet som står rett etter "om"?
"Vi kommer ikke til fortløpende å kommentere om, når og hvor vi eventuelt søker, skriver Øst politidistrikt i en e-post til VG".
Senast redigerad av POlROT 2020-02-06 kl. 07:01.
Citera
2020-02-06, 12:13
Bannlyst
Citat:
Du har mange gode poeng, og jeg tror at du har rett i at GM kjøpte inn det han trengte og kvittet seg med det han ikke trengte, lang tid før den 31.! Jeg tror ikke at TH er GM. GM har nok passet på at hans kjøp av de tingene ikke skulle kunne spores i ettertid, ev ved å handle i et land utenfor Norge og ved å betale kontant.
I vann er nok den enkleste løsningen ja. Fra et sted der det er dypt vann helt inne ved land, slik at man ikke trenger båt el.l. Eller ev i en myr?

Hvor i området er det ev vann som er dypt helt inne ved land, og hvor i området er det ev dype vann der det går en bru over vannet der vannet er dypt?

Etter gjennomføringen av forbrytelsen og plantingen av spor: Hvor skjulte GM sprox-skoene og ev engangshansker/annet?
Hvis politiet har en mistenkt, håper jeg at politiet har funnet GMs bevegelser i aktuelle tidsrom (i forbindelse med forbrytelsen mot AE og i forbindelse med skjuling av sko m.m. etter forbrytelsen) på feks video-opptak eller fra vitneobservasjoner.

Hvor dypt er vannet under Hammer bru i Lørenskog?
Hammer bru er ei steinhvelvsbru over Losbyelva, et par hundre meter vest for Hammer-gårdene og Lørenskog kirke, øst for krysset Gamleveien/Nordliveien i Lørenskog.

Hammer bro, maks en meter hvis det er høy vannstand. Totalt utelukket. Hun ville blitt funnet etter en dag eller to. Kan se på dette bildet. https://www.flickr.com/photos/fredriks/2481984347/
Det var en sak for 2-3 år siden tror jeg det var. Da var det en mann som puttet et lik i en gummibåt, og så dyttet han båten utpå etter å ha stukket hull på båten. Det var festet lodd til den også, så båten og liket ble værende på 70 meters dyp. Politiet fant ut at han hadde kjøpt en gummibåt, og når de spurte hvor denne båten var, og han ikke kunne gjøre rede for det, så begynte de å ane uråd. Til slutt fant de båten og liket og han røk inn. Mange muligheter, og mange plasser å lete der som det er litt dybde. Ser for meg at det må være minst 3-4 meter, ellers kan jo forbipasserende se liket. Janne ble funnet på 2.5 meters dyp til sammenlikning. Og så bør det jo være en elv slik at vannet hele tiden blir byttet ut. På den måten blir det vanskligere for en likhund å finne liket.
Gjenstander som sko og gummihansker ser jeg for meg har blitt brent. Når noe blir brent så vil det ikke bli noen rester av dna gjen.
Du tror ikke TH er GM, men tror du han har leid inn noen da?
Eller tror du at det er noen som vil utføre en hevn mot TH eller Anne, og hvilke holdepunkter har man for å mene det?
Citera
2020-02-06, 13:50
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Noen som vet hvilken bil TH bruker nå og hva som er regnr?
Han bruker visst sønnen sin bil, men jeg vet ikke modell eller regnr på bilen.
Citera
2020-02-06, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Han bruker visst sønnen sin bil, men jeg vet ikke modell eller regnr på bilen.

Hm, mystisk at han kjører sønnens bil. Den han hadde, en Citroen C4 med regnr DN37074, skiftet eier 24.05.2019, altså rett før politiet gikk ut med ny hypotese. Kan det tenkes at bilen er tatt i beslag? At de har skiftet eier, slik at man skal bli lurt til å tro at TH har solgt den? De har jo gjordt mye rart tidligere for å skjule at de mistenker TH.
Den skal inn til EU-kontroll i april i år, så da blir det spennende å se om den blir godkjent. Hvis den aldri blir godkjent, så kanskje det er fordi den står i en eller annen lagerhall tilhørende politiet. Kanskje tvilsomt men..
Citera
2020-02-06, 16:58
Medlem
Citat:
Hm, mystisk at han kjører sønnens bil. Den han hadde, en Citroen C4 med regnr DN37074, skiftet eier 24.05.2019, altså rett før politiet gikk ut med ny hypotese. Kan det tenkes at bilen er tatt i beslag? At de har skiftet eier, slik at man skal bli lurt til å tro at TH har solgt den? De har jo gjordt mye rart tidligere for å skjule at de mistenker TH.
Den skal inn til EU-kontroll i april i år, så da blir det spennende å se om den blir godkjent. Hvis den aldri blir godkjent, så kanskje det er fordi den står i en eller annen lagerhall tilhørende politiet. Kanskje tvilsomt men..

Måtte inn å søke litt på vegvesenet sine sider på bilen.

Kilometerstand:

02.07.2018
132 973

30.04.2018
131 505

Jeg har virkelig ikke peiling så derfor spør jeg. Er det vanlig å kjøre 1468 km på to måneder? Dette kan jo være i planleggingsfasen..
Citera
2020-02-06, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
Måtte inn å søke litt på vegvesenet sine sider på bilen.

Kilometerstand:

02.07.2018
132 973

30.04.2018
131 505

Jeg har virkelig ikke peiling så derfor spør jeg. Er det vanlig å kjøre 1468 km på to måneder? Dette kan jo være i planleggingsfasen..

Hehe, jeg la merke til akkurat det samme. Du kan ha rett. De mener jo at dette ble planlagt, var det 6 mnd i forveien? Hvis du regner på de andre kilometerstandene i vegvesenetsregister, så ser man at han har kjørt i snitt 1 mil hver dag, men disse to månedene, så har han kjørt i snitt 2.5 mil hver eneste dag.
Citera
2020-02-06, 17:52
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Noe som er enda mer interessant er at da politiet gjorde lydundersøkelser før jul, brukte de en bilmodell som er den samme som sønnens bil - den TH låner. Hvis ikke de sågar brukte sønnens bil. Umulig å se pga. sladdete bilder. Her er bilen nedsnødd med såvidt synlig skilt.

https://www.bt.no/innenriks/i/8m1PGr/vg-politiet-gjoer-nye-undersoekelser-i-hagen-boligen?fbclid=IwAR0yiYKz_NZcw2Blww8sqnYHpvcAPNhfk 0onYB gI9TZTZSp8iDk9f_RrVmY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in