Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Japp. Finns en bra beskrivning av självbedrägeri här:
Självbedrägeri är en psykisk försvarsmekanism, grundad på bortrationalisering, projektion och förnekande, som innebär att en person aktivt misstolkar verkligheten och i synnerhet den egna relationen till denna. Syftet med självbedrägeri är att rädda självbilden och sin självuppskattning.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvbedr%C3%A4geri
Det går att förstå att en pensionerad kommunal lärare försöker att rationalisera bort en livslögn. Men det är förstås tragiskt.
Att så många bruna kommenterar min person är hedrande. Jag skulle tillägga att det är klart underhållande. De som kommenterar verkar inte ha så mycket att göra på dagarna. De skriver inlägg dag som natt. Man kan undra hur de försörjer sig.
Att jag skulle ha tjänat på samhällsutvecklingen och varit försörjd av det allmänna är djupt felaktig. Min far var framgångsrik företagare och faktiskt miljonär redan på 1960 talet. Så pengar har aldrig varit något problem . Jag blev gymnasielärare i naturvetenskap för att jag gillade yrket. Flertalet i familjen röstade på högerpartiet . Många avskydde sossarna.
Att jag haft nytta av prisuppgången på fastigheter och aktier är korrekt. Men är det något fel i era ögon ? Är utvecklingen på världens börser kopplade till Sveriges invandring ?
Tycker ni att det är fel att mina barn genomfört omfattande studier. Fått jobb på internationella företag med goda inkomster. De har köpt attraktiva bostadsrätter. Är det fel i era ögon.
Att andras framgång stör en del bruna är uppenbart.
När jag sedan framför en del vänsteråsikter tar det hus i helvete. När de bruna tar makten skall jag straffas. Yttrandefrihet skall bara gälla de som har rätt åsikter. Det känner vi igen från diktaturstater.
Gå och göm er i eran bunker !