2020-02-06, 16:08
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Sverige är fantastiskt.

Men viss förståelse har man ju för avfolkningsbygder som vill öka sin befolkning. Tyvärr räckte inte högkonjunkturen för att skrapa ihop jobb i dessa delar av landet.

Öka på kommunens försörjningsmöjligheter akut genom ohållbara bidrag.
Som inkomster genom metoden kortsiktigt, utan lösning, dvs samma som smslån från valfri aktör.
Alla kommuner visste att de fick ersättning i 2 år. Av skattemedel. Hela historien och inblandade stinker.
Citera
2020-02-06, 18:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Öka på kommunens försörjningsmöjligheter akut genom ohållbara bidrag.
Som inkomster genom metoden kortsiktigt, utan lösning, dvs samma som smslån från valfri aktör.
Alla kommuner visste att de fick ersättning i 2 år. Av skattemedel. Hela historien och inblandade stinker.
Ja, hela historien och inblandade stinker. Det är helt otroligt att man kan förstöra ett land på detta sätt.

Min teori är att en massa människor, likt Filantrop007 i tråden, är så förblindade av självgodhet, arrogans och förakt för människor med andra åsikter att de helt enkelt inte förstår vad de gör. Det är deras dåraktiga självgodhet och dåraktiga syn på Sverige som den ”Humanitära Stormakten” som har lett oss hit.

Historiens dom kommer att bli hård. Hoppas att det finns tillräckligt med dugligt folk i Sverige för att städa upp den här jävla röran och ställa de skyldiga till svars.
Citera
2020-02-06, 18:04
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Hur har du tänkt dig att pensionärer ska leva? Att pengar ska regna ner från himlen?
Pensionärer ska leva av sin pension.

Möjligen var den bitska ironin i mitt inlägg för dolt. Självfallet ska den åldrande generation som byggt Sverige få åtnjuta god hälsovård, och de sista åren när man är mer eller mindre hjälplös få hjälp av samhället.

Att skattemedel ska gå till det före en massa bidragsblattar är självklart.
Citera
2020-02-06, 18:36
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Pensionärer ska leva av sin pension.

Möjligen var den bitska ironin i mitt inlägg för dolt. Självfallet ska den åldrande generation som byggt Sverige få åtnjuta god hälsovård, och de sista åren när man är mer eller mindre hjälplös få hjälp av samhället.

Att skattemedel ska gå till det före en massa bidragsblattar är självklart.

Nej, för att man lever på andra människor. Människor som är mellan 20-64 år. Människor som behövs men som det blir mindre och mindre av i samhället på grund av att kvinnor inte föder barn längre.

Alltså behövs invandring och afghaner, syrier, irakier, somalier, eritreaner och iranier kommer alltså att behövas för att samhället ska kunna klara av att kunna försörja äldre.
Citera
2020-02-06, 19:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nej, för att man lever på andra människor. Människor som är mellan 20-64 år. Människor som behövs men som det blir mindre och mindre av i samhället på grund av att kvinnor inte föder barn längre.

Alltså behövs invandring och afghaner, syrier, irakier, somalier, eritreaner och iranier kommer alltså att behövas för att samhället ska kunna klara av att kunna försörja äldre.
Hur ska alla ”afghaner, syrier, irakier, somalier, eritreaner och iranier” som INTE arbetar ”kunna klara av att kunna försörja äldre”?
Citera
2020-02-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Den ansats som behövs är uppenbar för varje förnuftigt tänkande människa: Istället för att slösa pengar på en destruktiv massinvandring och en dysfunktionell byråkrati behöver man satsa på att göra äldreomsorgen till en attraktiv arbetsplats. Nu är äldreomsorgen en lagvidrig bedrövelse för både brukare och personal.

När det gäller språkkrav så omfattar äldreomsorgen hälso- och sjukvård, mediciner, speciella facktermer och så vidare. Det går inte att förvänta sig att medborgare ska klara den typen av kommunikation på engelska.

Äldreomsorg bedrivs i samtliga svenska kommuner. Några kommuner styrs av sossarna men flertalet styrs av någon typ av koalition . I några typ Sölvesborg är sd i ledande position. Det skall bli intressant att följa om Sölvesborg mfl lyckas gör äldreomsorgen till en eftertraktad arbetsplats. Jag tvivlar på detta.
Citera
2020-02-06, 19:39
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Min teori är att en massa människor, likt Filantrop007 i tråden, är så förblindade av självgodhet, arrogans och förakt för människor med andra åsikter att de helt enkelt inte förstår vad de gör. Det är deras dåraktiga självgodhet och dåraktiga syn på Sverige som den ”Humanitära Stormakten” som har lett oss hit.

Historiens dom kommer att bli hård. Hoppas att det finns tillräckligt med dugligt folk i Sverige för att städa upp den här jävla röran och ställa de skyldiga till svars.

Deras arrogans och självgodhet har ofta en materiell bas, dvs de har personligen ekonomiskt tjänat på utvecklingen genom värdestegring på bostaden eller snabeln i någon skattefinansierad kassa. Därmed kan de ikläda sig en persona som "vinnare" som överlägsen "the bag of deplorables" som inte haft samma "förstånd" att i tid känna efter vart vinden blåste.

För att inför sig själva rättfärdiga denna arbetsfria välståndsförbättring ("windfall profit"), har de ett behov av att förakta andra människor, som inte haft samma tur... förlåt skicklighet skall det förstås vara, i livet.

Det underlättar för självbedrägeriet att de också, korrekt, upplever sig som över normalbegåvade. Hög IQ berättar bättre historier som lurar bättre. Berättarna själva åtminstone.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-02-06 kl. 19:44.
Citera
2020-02-06, 19:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Deras arrogans och självgodhet har ofta en materiell bas, dvs de har personligen ekonomiskt tjänat på utvecklingen genom värdestegring på bostaden eller snabeln i någon skattefinansierad kassa. Därmed kan de ikläda sig en persona som "vinnare" som överlägsen "the bag of deplorables" som inte haft samma "förstånd" att i tid känna efter vart vinden blåste.

För att inför sig själva rättfärdiga denna arbetsfria välståndsförbättring ("windfall profit"), har de ett behov av att förakta andra människor, som inte haft samma tur... förlåt skicklighet skall det förstås vara, i livet.

Det underlättar för självbedrägeriet att de också, korrekt, upplever sig som över normalbegåvade. Hög IQ berättar bättre historier som lurar bättre. Berättarna själva åtminstone.
Japp. Finns en bra beskrivning av självbedrägeri här:
Självbedrägeri är en psykisk försvarsmekanism, grundad på bortrationalisering, projektion och förnekande, som innebär att en person aktivt misstolkar verkligheten och i synnerhet den egna relationen till denna. Syftet med självbedrägeri är att rädda självbilden och sin självuppskattning.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvbedr%C3%A4geri

Det går att förstå att en pensionerad kommunal lärare försöker att rationalisera bort en livslögn. Men det är förstås tragiskt.
Citera
2020-02-06, 19:58
Medlem
Haddock93s avatar
https://nyheteridag.se/kommun-i-ekonomisk-kris-efter-flyktingmottagandet-maste-till-nagot-radikalt/

Citat:
Jämtlands Tidning rapporterar om lilla Bräcke kommun som på senare år har haft svårt att få ekonomin att gå ihop. Kommunen beräknas gå back med mellan 30 och 35 miljoner kronor i år.

– Det är det tredje raka året som vi har det tufft. Man kan säga att vi har fått släcka bränder i tre år, men nu går det inte längre. Jag är helt säker på att vi kommer att behöva minska kommunens organisation. Nu måste det till något radikalt, säger kommunalrådet Jörgen Persson (S) till reportern Simon Gunnholt.

Att höja skatten är inget alternativ – kommunen har redan den tredje högsta kommunalskatten i Sverige på 35,09 procent.

Citat:
Den knackiga ekonomin tycks framför allt bero på att man har tagit emot nyanlända och att staten har gett alldeles för lite i kompensation.

– De nyanlända som finns kvar i kommunen och som inte har kommit i arbete gör att kostnaderna för försörjningsstöd ökar, säger ekonomichefen Henrik Kvist.

Eftersom man inte kan höja skatten, vad kommer det bli för radikala alternativ?
Citera
2020-02-06, 20:07
Medlem
Mjälls avatar
Citat:

Men dessa invandrargrupper kostar ju skattepengar netto.

Det är inte ok att vara sådär oinformerad. Skäms och gör om.

Om du "trollar" och tror du är kul, nej, vänligen ha ångest.
Citera
2020-02-06, 20:17
Medlem
Fris avatar
Citat:

Så det är bara deras ÅLDER som man lever av? Vad de gör, eller inte, spelar alltså ingen roll. Intressant teori, intressant... säger din psykiatriker och frågar: Berätta mer om dina drömmar. Ser du barn i dem. Gör du någonting med de barnen?
Citera
2020-02-06, 21:03
Medlem
Citat:
Japp. Finns en bra beskrivning av självbedrägeri här:
Självbedrägeri är en psykisk försvarsmekanism, grundad på bortrationalisering, projektion och förnekande, som innebär att en person aktivt misstolkar verkligheten och i synnerhet den egna relationen till denna. Syftet med självbedrägeri är att rädda självbilden och sin självuppskattning.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvbedr%C3%A4geri

Det går att förstå att en pensionerad kommunal lärare försöker att rationalisera bort en livslögn. Men det är förstås tragiskt.

Att så många bruna kommenterar min person är hedrande. Jag skulle tillägga att det är klart underhållande. De som kommenterar verkar inte ha så mycket att göra på dagarna. De skriver inlägg dag som natt. Man kan undra hur de försörjer sig.

Att jag skulle ha tjänat på samhällsutvecklingen och varit försörjd av det allmänna är djupt felaktig. Min far var framgångsrik företagare och faktiskt miljonär redan på 1960 talet. Så pengar har aldrig varit något problem . Jag blev gymnasielärare i naturvetenskap för att jag gillade yrket. Flertalet i familjen röstade på högerpartiet . Många avskydde sossarna.
Att jag haft nytta av prisuppgången på fastigheter och aktier är korrekt. Men är det något fel i era ögon ? Är utvecklingen på världens börser kopplade till Sveriges invandring ?
Tycker ni att det är fel att mina barn genomfört omfattande studier. Fått jobb på internationella företag med goda inkomster. De har köpt attraktiva bostadsrätter. Är det fel i era ögon.
Att andras framgång stör en del bruna är uppenbart.

När jag sedan framför en del vänsteråsikter tar det hus i helvete. När de bruna tar makten skall jag straffas. Yttrandefrihet skall bara gälla de som har rätt åsikter. Det känner vi igen från diktaturstater.
Gå och göm er i eran bunker !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in