Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Japp men läs vad som skrivs i kvällspressen.
Sedan är det skillnad på olika skydd.
De gröna tyglapparna ger minimalt skydd och säkert inte bra skydd utifrån men så finns det riktiga munskydd också.de är jäkligt effektivare än att nysa i armvecket. Jo de skyddar även från yttre smitta.
Givetvis har du inga sådana.
Förutom vanliga handsprit och myggmedel blev det munskydd med i packningen i år till Thailand.
Du själv sitter väl kvar proppade och klar i någon håls i Sverige.
Då har du givetvis inte sett hur det ser ut på flygplatser ute nu.
Jag har det.
I vilken mån mitt privatliv har med diskussionen att göra vet jag inte, jag är dock ingen prepper, tvärtom, det bör ha framgått tydligt i tråden.
Om vi ser munskydd och andningsskydd ur ett vetenskapligt perspektiv. Är det optimalt och eftersträvansvärt att inte kunna ventilera bort smittämnen ur kroppen, eller är det önskvärt att återinandas de smittämnen och andra partiklar som kroppen har ventilerat ut?
Om du bär viruset utan att veta om det, blir du friskare av att inte kunna ventilera ut det, nya virus produceras, de du andas ut drar du åter ner i lungorna, eller är det fördelaktigt att bli av med så mycket virus som möjligt?
Jag vet inte, men
lite frisk luft har ingen dött av, är kanske ett adekvat talesätt, vad säger du?