Vilka åklagare brukar inte tro på fällande dom, när de avser, och väljer att åtala? Har du missat att han inte är dömd ännu? Har du redan läst Fup?
Vad gäller din tro angående Trosa, bekräftar det min bild. Du tror på spöken, precis som du tror att SD kommunicerar med dig.
Bara för att SD är en möjlig mördare, innebär det inte att det kan finnas fler möjliga motiv för andra tänkbara mördare.
Både tankar och motiv kan ha funnits hos flera. Det kunde bl a skönjas i Trosa-kvinnans blogg. Hon var en stark möjlig "kandidat" som misstänkt tidigt i tråden, men eftersom åklagaren ansåg att det fanns Sannolika Skäl på SD redan i maj/juni -18, så graderade åtminstone jag ned mina misstankar om henne.
Det verkar främst vara Snor-Johan som tror att SD kommunicerade med mig. Jag har framlagt fram indicier om att SD har kommunicerat med tråden bl a om ett tillfälle tog då SD tog bort tre likadana "nedräkningsbilder" inför ett event förra våren efter att saken påtalats i tråden. Det kan naturligtvis ha varit en ren slump, men SD har vävt in "hälsningar" till andra i tråden i sina loggtexter och det har uppmärksammats av andra trådmedlemmar (GilGrissom bla ) och ska man tro på Charkoals inlägg om vad SD skrev till hens vän, så verkade SD ha god koll på tråden.
Nu är Spöket SD inlåst, men du tror vi bör vara rädda för att det är en annan mördare?
Fröken Sverige skrev tidigare ett borttaget inlägg om att de som skriver något kritiskt om en mördad levnadsglad trebarnsmamma antingen själva blivit brädade av LW alternarivt avvisade romantiskt av henne. Om det förhåller sig på det viset, finns det ju gott om alternativa mördare och motiv här i tråden.
Exp jag själv, skulle ha kunnat tillhöra de av LW brädade. En man jag är intresserad av föredrog LW framför mig och i mitt dissade tillstånd ger det mig motiv till mordet. Föreställ er att jag klurar på hämnd, jag är svartsjuk på LW, samtidigt som jag försöker efterlikna henne. Färgar håret svart, ligger i solarium, bantar 5 kg, börjar träna på Lws gym. Inbillar mig att LW och mitt manliga kärleksobjekt, skrattar och hånar mig bakom min rygg. Ilskan blir till hat och på kvällarna står jag kollar in i Lws hus. När hon går till catchen vid planket på kvällen, så klipper jag henne.
Efter mordet bevakar jag den mediala bevakningen och denna tråd med örnblick. Jag dömer L orättvist och felaktigt och försvarar S eftersom jag vet att han är oskyldig, då jag är den verkliga mördaren. På kvällarna försöker jag skaffa mig ett mer asiatiskt utseende, köper sportkläder av samma märken som L. Säger upp mig från mitt arbete och söker jobb på ett hem för ensamkommande, där jag kan vara verksam som husmor.
Sedan tar jag på nytt kontakt med mitt tidigare span på sociala medier, skickar lite nakenbilder och hoppas att han denna gång ska nappa, när L inte längre kan utkonkurrera mig.
Mycket troligt scenario, måste jag säga.
Senast redigerad av Mimmirider 2020-02-06 kl. 12:58.
Det är väl så vi människor är funtad,Vi vägrar tro att våran vän som vi känt en massa år är en mördare,Men inte kan det vara han,Han var ju så snäll,Alltid hjälpsam,Så låter det jämt tycker jag när ett mord har begåtts och det visar sej att det var grannen/vännen som är den skyldige
Nu handlade det inte om en vän till SD som
känt honom en massa år utan om
barnens kompisar och deras säkerhet.
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag hade nog inte tillåtit mitt barn att vara i mgms hus, men hans barn hade definitivt varit välkomna i mitt hem.
Äntligen är vi överens om något
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-06 kl. 13:26.
Mordplatsen - medvetet val?
Är mordplatsen vid bullerplanket ett medvetet och planerat val? Tänkte GM att ett mord inomhus skulle innebära för stora risker till DNA-avsättningar?
Tanken att teknikerna skulle plocka bort en besudlad syrénbuske och skicka på analys fanns nog inte med i GM:s tänkta efterscenarion. Om busken hade färska besudlingar av t ex SD:s DNA med gradering +4 blir det ytterst besvärligt att förklara hur det har kunnat hamna där.
-----------------
632 dgr sen LW mördades
SD misstänkt på Sannolika Skäl är inlåst sen 163 dgr
Åtal i mål B2705-18 ska vara väckt senast 14 februari
FUP ska sekretessprövas
En SAMMANFATTNING modell light
- endast 12 sidor med närmare 50 bilder och mindre med text
SysterLax blev friskriven.. vilket jag finner märkligt men acceptabelt hon är även ett offer för SDs sädestömning.. och allt vad saken "SD" innebär.
Offret för SDs södestömning, fick två barn. Så offer och offer, hon kanske känner sig välsignad? Om vi utgår från att HD gillar döttrarna. Människors djupaste motiv ligger ofta dolda under djupa lager av bråte. Att vara friskriven, betyder inte att man garanterat är oskyldig. Inte hjälpt till, eller ej undanhållit information. Det betyder bara att bevis saknas. Motiv finns förvisso.
Eftersom fupen aldrig tycks komma och om och när den kommer, kommer vara otillgänglig av bra många fler skäl, så kan man lika gärna spekulera.Det kanske var två inblandade och egentligen är att betrakta som ett Lindome-fall? Oklart vem gjorde vad, båda frias.
Sedan vad gäller Fup, får man beakta att man kanske aldrig får veta sanningen. H, kanske inte berättar sanningen, inte S heller. Alla eventuella älskare kanske inte medger att de hade en relation med L osv. Hur ofta segrar sanningen? Folk säger oftast vad som gynnar dem själva, eller vad som passar deras egna motiv bäst.
Om Ls väninnor avskyr S, lär de heller knappast tala till hans fördel osv.
Senast redigerad av Mimmirider 2020-02-06 kl. 13:30.
Nu handlade det inte om en vän till SD som
känt honom en massa år utan om
barnens kompisar och deras säkerhet.
Jag förmodar att barnens kompisar föräldrar känner både SD och HD,Jag tar det för ganska givet att dessa föräldrar någon gång har lämnat och hämtat sina barn,Ergo så tror jag att kompisarna föräldrar inte trodde att SD kunde vara skyldig.Och när mina barn var små och skulle iväg och leka med kompisar så ville i alla fall jag veta vilka föräldrarna var och gärna träffa dom.Så tror jag att alla föräldrar med IQ över 60 resonerar
Offret för SDs södestömning, fick två barn. Så offer och offer, hon kanske känner sig välsignad? Om vi utgår från att HD gillar döttrarna. Människors djupaste motiv ligger ofta dolda under djupa lager av bråte. Att vara friskriven, betyder inte att man garanterat är oskyldig. Inte hjälpt till, eller ej undanhållit information. Det betyder bara att bevis saknas. Motiv finns förvisso.
Eftersom fupen aldrig tycks komma och om och när den kommer, kommer vara otillgänglig av bra många fler skäl, så kan man lika gärna spekulera.Det kanske var två inblandade och egentligen är att betrakta som ett Lindome-fall? Oklart vem gjorde vad, båda frias.
Sedan vad gäller Fup, får man beakta att man kanske aldrig får veta sanningen. H, kanske inte berättar sanningen, inte S heller. Alla eventuella älskare kanske inte medger att de hade en relation med L osv. Hur ofta segrar sanningen? Folk säger oftast vad som gynnar dem själva, eller vad som passar deras egna motiv bäst.
Den lagen blev ändrad efter Lindome,Om GM skyller på varandra idag så blir bägge dömd för mord
Jag förmodar att barnens kompisar föräldrar känner både SD och HD,Jag tar det för ganska givet att dessa föräldrar någon gång har lämnat och hämtat sina barn,Ergo så tror jag att kompisarna föräldrar inte trodde att SD kunde vara skyldig.Och när mina barn var små och skulle iväg och leka med kompisar så ville i alla fall jag veta vilka föräldrarna var och gärna träffa dom.Så tror jag att alla föräldrar med IQ över 60 resonerar
Det betyder inte att de är vänner sedan
en massa år. Eller ens att de tycker om
varandra. När det gäller ens barns säkerhet
så kan kan man inte gå efter vad man själv tror när polisen och åklagare har gått ut
med att han är MGM.
Mordplatsen - medvetet val?
Är mordplatsen vid bullerplanket ett medvetet och planerat val? Tänkte GM att ett mord inomhus skulle innebära för stora risker till DNA-avsättningar?
Tanken att teknikerna skulle plocka bort en besudlad syrénbuske och skicka på analys fanns nog inte med i GM:s tänkta efterscenarion. Om busken hade färska besudlingar av t ex SD:s DNA med gradering +4 blir det ytterst besvärligt att förklara hur det har kunnat hamna där.
-----------------
632 dgr sen LW mördades
SD misstänkt på Sannolika Skäl är inlåst sen 163 dgr
Åtal i mål B2705-18 ska vara väckt senast 14 februari
FUP ska sekretessprövas
En SAMMANFATTNING modell light
- endast 12 sidor med närmare 50 bilder och mindre med text
Ja, jag tror faktiskt att planket var ett medvetet val.
Om det nu finns något som stämmer om det det finns tecken på någon form av planering som MoralensVäktare har skrivit om.
Vad de har för indicier för det vet vi inte. Kan det vara spår efter ett medhavt redskap/tillhygge på LWs kropp, kan det vara något i den konversation som SD och LW hade innan mordet? Eller rentav något som något vittne hört?
Han trodde nog inte att han skulle åka dit för det. Han hade ju sluppit undan tidigare. Med både otrohet och sedan anmälningar.
Jag tror att det finns inte bara DNA på LE, utan även på andra ställen (buske som du föreslår). Och kanske har någon del av något som har visat sig ha LWs DNA på sig (ex säkerhetslinor i bilen) skadats och det saknas någon liten detalj, te x en bit av ett plastspänne?
Jag är på positivt humör idag och tror det går vägen.
Andra dagar blir jag orolig för hur Backman kommer att såga utredningen vid fotknölarna; både vad gäller tidpunkt för mordet och bevisen.
Säkert har SD en massa bra förklaringar varför hans DNA finns på brottsplatsen.
- Han träffade henne på helgen innan mordet, kanske t om dagen innan och de hade sex.
-Hans DNA finns naturligtvis överallt på henne och hennes kläder och kanske han t om drar till med att de hade sex bakom planket (suck). Säkert har han fått det från tråden...
- Han har också varit bakom planket för att se om han kunde sätta upp en cahe eller något ditåt, kanske för att leta efter någon annan cache. Eller så menar han att han har fört att det var ungdomar där och han var där och chasade bort dom.
-Och han var hemma nästan hela kvällen, utom när han trodde att han skulle få träffa LW. Då tog han sig en kort sväng, och var en bit på andra sidan. Ja han såg några ungdomar som gick där, kanske hade de cyklar (också från tråden?)?
Och han var verkligen inte ute länge, han skulle aldrig hinna med att utföra ett mord för att vara hemma kl xxx.
Och jag tror att dalaans vittnesmål kan vara bedrägligt.
Jag hoppas innerligt att det är flera som har hört skriken!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!