Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Jag skulle ändå inte lämna mina barn
ensamma, speciellt inte på nätterna.
Och ännu mer speciellt om barnet var sjukt.
Vad gäller SD så har han skrivit om hur
flickorna och deras kompisar varit hemma
hos honom. Hur kan kompisarnas föräldrar
tillåta det när han är MGM?
Din fråga kan egentligen bara kompisarnas föräldrar svara på, men jag försöker ändå tänka mig in i situationen om jag hade varit mamma till ett barnen som ville umgås med hans döttrar som måste anses vara helt oskyldiga i sammanhanget.
Stef*an ser trevlig ut, han ses uppträda obekymrat, bedyrar att han har inget med mordet på L*ena att göra, är inte känd för att ha någon kriminell historik, har ett ombonat hem, arbete och i övrigt ordnade förhållanden om man bortser från att han varit otrogen och L*nas anmälningar. Jag vill nog då helt enkelt inte tro att anklagelsen kan vara sann, särskilt inte utifrån den bild jag har fått av honom. Han påstår att han är oskyldig och att det inte finns några som helst bevis för att han skulle vara inblandad, varför skulle jag då fråndöma mitt barn att umgås med hans oskyldiga barn?
Sannolikt skulle tankar gnaga om att han kan vara skyldig, men eftersom barnen inte har med saken att göra och att de inte utgör något hot för honom, så skulle jag nog kunna låta mitt barn umgås med hans döttrar. Jag skulle naturligtvis be barnet vara ytterst uppmärksam på hur alla beter sig och berätta om det pratas om mordet i hemmet. Det är naturligt att barn pratar öppet med varandra och det kan faktiskt vara så att mitt barn skulle få reda på något som antyder att han kan vara skyldig. Skulle mitt barn berätta något som styrker misstankarna skulle jag inte vilja att mitt barn fortsatte umgås med döttrarna och jag skulle vidarebefordra det jag fått veta till polisen. Kanske något som faktiskt har inträffat?
Om SD är skyldig, så tror jag inte han är en seriemördare som ger sig på barn eller andra människor. L*ena är sannolikt mördad för att hon enligt hans upplevelse har kränkt honom, inte gjort honom till viljes och utgjort något slags hot - t ex att hon tänkte berätta för andra om något som han ansåg skulle kunna skada honom allvarligt.