Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
Her var det mange spørsmål, og flere spørsmål som det er umulig å kunne svare på

Alt av utsyr som har blitt kjøpt inn tror jeg har blitt kjøpt inn langt tidligere enn nær drapsdatoen.
Pakken med strips f.eks. tror jeg har blitt kastet mange mnd i forveien, og det samme med skriver, resterende ark osv.
Når det gjelder sko, så tror jeg ikke at TH har tatt et par sko fra en eller annen ansatt på en byggeplass. Alle håndtverkere bruker vel stort sett værnesko, og ikke joggesko. Altså enten kraftige skinnsko eller grove støvler med ståltupp. Hvis man hadde brukt joggesko på en byggeplass, så hadde de fort blitt ødelagt.
Når det gjelder klargjøring av f.eks. en grav, så kan det jo tenkes at TH har gravd klar en grav uti skogen. En dyp nok grav, og så all jordmassen rett ved siden, tilogmed spaden ligger der. Da er det bare å dumpe henne der når dagen er der, og så går det fort å grave gjen.
Hvis hun ble dumpet i vann så trengs det ingen klargjøring. Det er bare å peile seg ut et perfekt sted. Dette kan gjøres uten å tiltrekke seg oppmerksomhet hvis man f.eks. har hund og går tur. Ingen vil mistenke en turgåer med hund for å leite etter et sted å kunne dumpe et lik.
Du har mange gode poeng, og jeg tror at du har rett i at GM kjøpte inn det han trengte og kvittet seg med det han ikke trengte, lang tid før den 31.! Jeg tror ikke at TH er GM. GM har nok passet på at hans kjøp av de tingene ikke skulle kunne spores i ettertid, ev ved å handle i et land utenfor Norge og ved å betale kontant.
I vann er nok den enkleste løsningen ja. Fra et sted der det er dypt vann helt inne ved land, slik at man ikke trenger båt el.l. Eller ev i en myr?
Hvor i området er det ev vann som er dypt helt inne ved land, og hvor i området er det ev dype vann der det går en bru over vannet der vannet er dypt?
Etter gjennomføringen av forbrytelsen og plantingen av spor: Hvor skjulte GM sprox-skoene og ev engangshansker/annet?
Hvis politiet har en mistenkt, håper jeg at politiet har funnet GMs bevegelser i aktuelle tidsrom (i forbindelse med forbrytelsen mot AE og i forbindelse med skjuling av sko m.m. etter forbrytelsen) på feks video-opptak eller fra vitneobservasjoner.
Hvor dypt er vannet under Hammer bru i Lørenskog?
Hammer bru er ei steinhvelvsbru over Losbyelva, et par hundre meter vest for Hammer-gårdene og Lørenskog kirke, øst for krysset Gamleveien/Nordliveien i Lørenskog.