2020-02-02, 18:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Kalergi-Plan
Norsk nationalkänsla är avund, eller "misunnelse" som vi säger på norsk.

Precis. Det är bara en gisslan som känner omvänd stolthet över sin (personligen) självvalda fångenskap.

Vi har haft en del av det också men försöker undvika att skryta med det numera.

Sen kan man ju gå för långt åt andra hållet också...
Citera
2020-02-02, 18:49
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ok. Men hvorfor forteller man at man er alene hjemme?
1. Hvis man blir spurt om man er alene hjemme?
2. Hvis man skal snakke om noe privat og ønsker å forsikre den andre om at ingen lytter til samtalen?
Andre grunner?

Det er nok grunnene, og da er det ikke lenger snakk om å "slå av en prat", da er det en samtale av en helt annen betydning, og det er mest tenkelig at det har med den situasjonen som fører til at hun blir "forsvunnet".
Citera
2020-02-02, 18:57
Bannlyst
Citat:
Du har gode poeng! Enig med deg i at politiet tidlig i saken trodde at dette var et drap og ikke en kidnapping for penger. For hvis de hadde trodd på at det var en kidnapping for penger så hadde de ikke gransket ting som mulige konflikter og ev fiender (dette med konflikter og ev fiender sto det vel om i artikler i februar 2019, og da sto det (hvis jeg husker rett) også om at familien saumfarte livene sine for å finne ev konflikter og/eller ev fiender). (Som nevnt før, noen som kidnapper for penger har vel ofte ingen relasjoner med BO eller BOs familie og dermed ingen konflikter eller fiendskap med de. Det er vel kun ønsket om penger som er årsak til kidnapping for penger?)

Ja, det virker som at dem tidlig gikk bort fra hypotesen om kidnapping. En annen ting som sier meg at det var Anne de lette etter, er dette store teltet som dem brukte til å dekke til hullet med. De ville ikke gjøre samme tabben som i jemtlandsaken. Pressen i den saken sto å tok bilder mens dem dro opp liket, og på et av bildene kunne man se liket og formene av Janne innsurret i plast. Man kunne tydelig se armer, hode og bein uten noen form for sladding, og det må jo ha vært belastende for den nærmeste familien.
Citera
2020-02-02, 19:15
Medlem
Ganske ofte jeg nevner at jeg er alene hjemme til familien i tlf når vi småsnakker i tlf.

Kanskje mamma spør hva ungene gjør. Eller hvordan det går med dama. Så sier jeg Ass t nei de er ute en tur. Er alene hjemme til 7 feks

Ganske normalt tenker jeg

Ikke lage noe rart ut av alt som blir nevnt tenker jeg
Citera
2020-02-02, 19:51
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Ganske ofte jeg nevner at jeg er alene hjemme til familien i tlf når vi småsnakker i tlf.

Kanskje mamma spør hva ungene gjør. Eller hvordan det går med dama. Så sier jeg Ass t nei de er ute en tur. Er alene hjemme til 7 feks

Ganske normalt tenker jeg

Ikke lage noe rart ut av alt som blir nevnt tenker jeg
Hva gjør du ikveld'a?
Hjemme alene?

.... så du en skygge i lyset av utelykten????

https://youtu.be/p8Ejl4eeFXM
Citera
2020-02-02, 20:54
Medlem
Niffys avatar
Man pleier vel å si det, om man snakker på telefonen med noen og har besøk?

Så jeg tenker vel heller at siden hun IKKE sa at det var noen der, familie, venninne, elektriker, whatever, så kan man med stor sikkerhet anta at hun var alene i huset, i nitiden en helt vanlig morgen.

Det er de færreste jeg kjenner av folk, både med og uten arbeid, som pleier å ha så mye besøk klokken 9 om morgenen.

Så hun behøver ikke å ha sagt noe som helst om at hun var alene i huset. Det er jo det som er normalen.
Senast redigerad av Niffy 2020-02-02 kl. 20:57.
Citera
2020-02-03, 16:51
Bannlyst
Noen som vet hvilken bil TH bruker nå og hva som er regnr?
Citera
2020-02-03, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The-Kalergi-Plan
Hva gjør du ikveld'a?
Hjemme alene?

.... så du en skygge i lyset av utelykten????

https://youtu.be/p8Ejl4eeFXM
Den som sitter i skyggen ser lyset uten å bli blendet.

Vi hører det vi vil høre. Vi ser det vi vil se. Vi tror det vi vil tro. Vi vil ha verden til å henge sammen.

”Et liv er ikke det som har hendt med et menneske, men hva en husker og hvordan en husker det."
Citera
2020-02-03, 19:45
Avslutad
Citat:
Hva begynte han å jobbe med etter at han sluttet å jobbe TH? Det kan jo hende at han ev ønsket å jobbe med noe helt annet?
GHH er eiendomssjef på Olavsgaard eiendom as.
Citera
2020-02-03, 22:22
Medlem
Citat:
VG, 31.10.20:
«Politiets bekymring er at det kan bli vanskelig å bevise et mulig drap, uten å ha et lik og en obduksjonsrapport å vise til.»

Høres ut som om de vet hvem gjerningspersonen(e) er. Trenger bare siste brikke som er liket.
Citera
2020-02-03, 23:49
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
Høres ut som om de vet hvem gjerningspersonen(e) er. Trenger bare siste brikke som er liket.
Det er det mange som holder med om.
Citera
2020-02-04, 14:47
Medlem
Jag vet inte vad jag ska tro om de upplysningar som vi fått genom media. I starten uppfattade jag det som att säljaren från Verisure var den sista utomstående som sett AEH levande. Plötsligt kommer VG med att de varit på teater kvällen innan, tillsammans med ett annat par. Alltså borde dessa vara de sista som såg henne. Det har inte varit något uttalande från det paret som publicerats, de kunde ju få vara anonyma för den delen. Däremot står GGH fritt fram, L-vik likaså, om när de såg henne sist. Ingen klarar att lägga pussel med de bitar vi har. De passar inte in, många fattas och inget stämmer. Det resulterar i osannolika komplicerade hypoteser på detta forum om vad som kan ha hänt. Om Brøskes folk inte har knäckt nöten, så tror jag heller inte att vi klarar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in